Gå til innhold

Hjelp med oppvaskemaskin noen?

Anbefalte innlegg

Gjest Adeline*Jouvin
Skrevet

Halloen:)

Jeg trenger sårt noen tips til hvordan jeg kan få fikset oppvaskemaskinen min!

Jeg har en oppvaskemaskin, type benk: Bosch SKS50E02EU

Tidligere i dag klarte jeg å åpne oppvaskemaskinen midt i et program, da jeg glemte å putte i èn liten ting. Jeg vet, dumt.

Men da jeg lukket døren igjen, ville den ikke fortsette med programmet:/

Det er et symbol på maskinen med en kran på, som blinker. Og lyset på "end" lyser konstant.

Maskinen lager lyder når den er på, som om den prøver å fortsette. Vanntilførsel har den også. Og det er vann nedi sluket der.

Jeg har prøvd å trykke inn restart-knappen, av-knappen og begge to samtidig. Har også tatt inn og ut kontakten.

Er det noen som vet hva som har skjedd her? Har jo klart å åpne en oppvaskemaskin i et program før uten at dette har skjedd:/

Setter pris på svar!!

Merci!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er sikkert noen form før tømmingsknapp du kan prøve? Har du sjekket at du ikke har kommet borti "krana" som stenger vannet til oppvaskmaskina? Den er som regel på røret under vasken. Mulig at noe falt ned og har satt seg fast i filteret? Ta det ut å sjekk! Det er i bunnen inne i maskina.

Skrevet

Prøv noe form for reset, se om du kan holde flere knapper inne samtidig feks. (min hadde to, så der var enkelt) start og "halv tid"

Gjest Adeline*Jouvin
Skrevet

Takk for svar! Jeg fant det ut!

Ingen på service kunne hjelpe meg så da ga jeg opp. Tok ut skuffen og skulle være den ut i bilen. Og ut av oppvaskemaskinen rant det masse vann ut! Så nå er både jeg og gulvet kliss våt.

Da jeg hadde stått lenge nok til at vannet var ute, satt jeg den tilbake og koblet alt i og trykket på på-knappen.

Nå virker den faen meg like godt som før!

Så jeg antar at det var noe vann-greier som var et sted det ikke skulle være eller noe.

Men det funket iallefall for meg. Har søkt på hele det vide internettet om dette og ikke funnet svar. Så hvis noen kommer borti det samme finner de iallefall et lite svar her.

Kjipt å betale 1000 kroner for service når alt jeg trengte å gjøre var å legge den på skrå og få ut vannet.... Hehe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...