Gå til innhold

HJELP! "He's just not that into you" vs. ta initiativ og kjør på?!?!?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

En bekjent fra studiet. Har hverandre på face, men ikke studiet. Møttes på eksamensfest. Ekstremt god stemning. Humor, vitser, flørting. Drar sammen til et annet utested. Kysser, klinter, litt tafsing. Det stenger og jeg går hjem.

I etterkant, sender han en facebookmelding, han svarer hyggelig, jeg svarer han på chatten, god stemning der også, han svarer fort, kommer med nye spørsmål, tar opp ting fra festen.

Hva gjør jeg nå? Jeg har ikke nr hans,vi ses aldri tilfeldig, han fester lite. Jeg vil møte han igjen, få nummeret hans. Er veldig interessert, men vil ikke ødelegge.

Er det slik at han hadde spurt om dette dersom han var interessert nok? Skal jeg bare holde meg rolig og vente på insh fra gutten eller ta insh selv?

Vil ikke ødelegge noe!!

TAKK FOR SVAR ALLE FLOTTE KG LESERE!

Videoannonse
Annonse
Gjest Anna.S
Skrevet

Du har to valg:

1. du kan gå å lure i evighet om han virkelig er intressert og om han svarer av høflighet når du sender han melding først, og om han egentlig bare kjeder seg eller om han synes du er kuul som venn osv osv.. Kanksje dere treffes sporadisk, kanskje har dere til og med sex en gang og du vet fortsatt ikke om det er pga han liker deg eller sexen eller hva det nå er.

Dere har klina, hadde det hyggelig jeg ville gått for valg nr 2:

2.Du sender han en melding på Facebook som lyder: Hei igjen, takk for sist og praten på msn. Merker at du er en mann jeg har lyst til å bli bedre kjent med, og lurer derfor på om du har planer til helgen, hvis ikke så kunne vi kanskje funnet på noe?

Done!!

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Som mann som aldri opplever noe interesse fra jenter, kjenner jeg at jeg blir litt småprovosert over at det går an å spørre etter hjelp om noe så åpenbart. :(

• Liker 5
Skrevet

Hehe, jeg tenker å gi det litt tid isåfall. Men mine venner sier at dersom en gutt er keen, spør han om å se deg igjen, hvis ikke, la ham være. Men jeg har litt lyst til å bare si på facechat; Du var så morsom, skal gå en tur til xxx, du vil ikke holde meg med selskap vel? ;) eller noe sånt! Jeg har lyst til å sjanse, kjøre på og tørre, men vil gjøre det som er taktisk.

• Liker 2
Skrevet

Det er slutt på de dagene hvor kvinnene satt pent hjemme og ventet på at kavaleren skal banke på døren. Hopp i det og spør om dere skal treffes, du har ingenting å tape på det, tvert i mot. Og hvis han ikke er interessert, får du vite det ganske kjapt, og kan legge fyren bak deg og gå videre :)

Vi damer må slutte å overanalysere og tenke så mye. Vær ærlig, høflig og hyggelig, ta en sjanse!! Og er han interessert, er det rart hvor mye han er villig til å ofre for å være sammen med deg. Ikke bruk tid og energi på halv-interesserte gutter. Man er sin egen lykkes smed og vi damer må slutte å tenke at det alltid skal være gutta som tar initiativ.

• Liker 4
Gjest Anna.S
Skrevet

Det er slutt på de dagene hvor kvinnene satt pent hjemme og ventet på at kavaleren skal banke på døren. Hopp i det og spør om dere skal treffes, du har ingenting å tape på det, tvert i mot. Og hvis han ikke er interessert, får du vite det ganske kjapt, og kan legge fyren bak deg og gå videre :)

Vi damer må slutte å overanalysere og tenke så mye. Vær ærlig, høflig og hyggelig, ta en sjanse!! Og er han interessert, er det rart hvor mye han er villig til å ofre for å være sammen med deg. Ikke bruk tid og energi på halv-interesserte gutter. Man er sin egen lykkes smed og vi damer må slutte å tenke at det alltid skal være gutta som tar initiativ.

Amen!

Snakket akkuratt med en veninne som har en veninne som har gått å ventet. Ville ikke være for puchy. Så i går tok hun kontakt og spurte om de skulle finne på noe. Han hadde møtt dama i sitt liv i mellomtiden. Tenk hvis hun hadde ventet enda lengre?

Det er ikke verdt å vente på noe som ikke er det rette.

Spør og få svar.

Gjest Janus
Skrevet

Selvsagt er han interessert og om du tror han blir mindre interessert fordi du viser at du også er interessert, så tar du alvorlig feil.

Gjensidig tiltrekning er ekte tiltrekning og det er ingenting som gjør meg lykkeligere enn å høre fra en jente jeg er interessert i og som ikke er redd for å vise at hun liker meg.

Jeg blir langt mer interessert i kvinner som viser interesse for meg og faktisk bruker jeg ikke energi på å jakte på kvinner som forventer at jeg er den som jakter. Slike kvinner er jeg villig til å gi slipp på, noe jeg som regel gjør.

Hvordan noen kan i det hele tatt tenke at det er negativt å ta kontakt er uforståelig for meg, men jeg går ut i fra at det er The Rules, KK og Cosmopolitan som har hjernevasket dere kvinner.

Selvsagt kan du vente en dag eller to om du føler for det, men jeg ser ikke noen grunn til at du ikke skulle ta kontakt alt nå.

Lykke til!

:)

Gjest Anna.S
Skrevet

Hehe, jeg tenker å gi det litt tid isåfall. Men mine venner sier at dersom en gutt er keen, spør han om å se deg igjen, hvis ikke, la ham være. Men jeg har litt lyst til å bare si på facechat; Du var så morsom, skal gå en tur til xxx, du vil ikke holde meg med selskap vel? ;) eller noe sånt! Jeg har lyst til å sjanse, kjøre på og tørre, men vil gjøre det som er taktisk.

Og når du er ferdig med å være taktisk har han møtt ei som ikke er det ;) Don't waste your time girl! Kjør på!

AnonymBruker
Skrevet

Gutter tar ikke hint, så om du ikke tar noe initiativ selv så vil han sannsynligvis bare tenke at du ikke er interessert.. Så bare hopp i det og spør rett ut om dere skal treffes elns ;)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Gutter tar ikke hint, så om du ikke tar noe initiativ selv så vil han sannsynligvis bare tenke at du ikke er interessert.. Så bare hopp i det og spør rett ut om dere skal treffes elns ;)

Nei, for believe it or not, vi er mennesker vi også - akkurat som dere. Dere lurer, vi lurer. Dere er ofte litt forsiktige i frykt for å bli avvist, og vi er det også. Det blir ikke bedre av at begge kjønn ofte er elendige til å sende signaler heller..

• 2 uker senere...
Skrevet

Takket være dere og tok jeg mot til meg og spurte om han ville møtes! Jeg fikk Ja og han skal sende meg melding på mandag/tirsdag nærmere!! Hurra :rodmer:

Ja til å satse! Selv om mine konservative venner sier; "ikke virk så keen, vil han se deg igjen så spør han"... Fuck it!

Går rundt og tenker på ham heeele dagen, heeele tiden. Vi jenter altså !!

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan noen kan i det hele tatt tenke at det er negativt å ta kontakt er uforståelig for meg, men jeg går ut i fra at det er The Rules, KK og Cosmopolitan som har hjernevasket dere kvinner.

Selvsagt kan du vente en dag eller to om du føler for det, men jeg ser ikke noen grunn til at du ikke skulle ta kontakt alt nå.

Det er jo en slags allmenn regel/oppfatning om at hvis han er interessert så tar han kontakt

Implisitt her ligger det jo at om han ikke tar kontakt, er han ikke interessert. Og dermed er det jo ikke noe vits å ta kontakt med han heller..

Skrevet (endret)

Takket være dere og tok jeg mot til meg og spurte om han ville møtes! Jeg fikk Ja og han skal sende meg melding på mandag/tirsdag nærmere!! Hurra :rodmer:

Ja til å satse! Selv om mine konservative venner sier; "ikke virk så keen, vil han se deg igjen så spør han"... Fuck it!

Går rundt og tenker på ham heeele dagen, heeele tiden. Vi jenter altså !!

Får håpe de venninnene dine blir single resten av livet, for en urgammel holdning de har.

Det er super sexy når jenter tar kontakt.

Lykke til, og bra du hadde "baller" nok til å ta kontakt ;)

(...)

Vi damer må slutte å overanalysere og tenke så mye. Vær ærlig, høflig og hyggelig, ta en sjanse!! (...)

Endelig, en som har forstått det :)

Endret av -Leon-
Gjest Janus
Skrevet

Takket være dere og tok jeg mot til meg og spurte om han ville møtes! Jeg fikk Ja og han skal sende meg melding på mandag/tirsdag nærmere! Hurra :rodmer:

Glad på dine vegner. Vis kvinnene på KG hvordan det skal gjøres.

Det er jo en slags allmenn regel/oppfatning om at hvis han er interessert så tar han kontakt

Implisitt her ligger det jo at om han ikke tar kontakt, er han ikke interessert. Og dermed er det jo ikke noe vits å ta kontakt med han heller..

Og min oppfatning er at allmenne oppfatninger ofte er feil og særlig når det gjelder slike ting.

Det ideelle er selvsagt en balanse hvor begge viser interesse. Å sitte og vente på at noe skal skje fordi man er redd for å vise interesse eller mener at det er feil for en kvinne å ta initiativ er helt feilslått. Selv når en mann er interessert kan det skje at han ikke tar kontakt.

Gjest .-L-.
Skrevet

Det er jo mange menn som er litt sjenerte også. Av og til, i alle fall på chat, er det vanskelig å se om dere svarer for å være hyggelig eller om det er noe reel interesse i det hele tatt. Hvis han ikke får noen tydelige signaler fra deg så sitter jo han like usikker på hva han skal gjøre som du :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...