estella87 Skrevet 29. mai 2012 #1 Skrevet 29. mai 2012 Jeg har et problem med at vippene mine faller ned etter at jeg har bøyd dem dersom jeg ikke bruker vannfast mascara. Gjennom årenes løp har jeg kun har funnet en mascara som ikke gjør at vippene mine faller ned, og det er L'oreals double extension mascara i waterproof. Har brukt denne i 6 år nå, men synes den begynner å miste litt av effekten sin, og den smitter også av på undersiden av øynene, selv om den er vannfast. Jeg pleier å ta alle "forhåndregler"; varmer vippetangen før bruk for at bøyen skal holde seg mest mulig, og bruker også "setting powder" fra benefit over concealeren for å hindre at mascaraen smitter under øyet. Likevel har jeg både dette problemet med at vippene faller ned, og at mascaraen smitter. Er det noen som har samme problem som meg som kan tipse om en mascara som ikke tynger ned vippene og ødelegger buen, og heller ikke smitter/drysser? Blir supertakknemlig for svar, er så lei av å se ut som en panda!
Antlers Skrevet 29. mai 2012 #2 Skrevet 29. mai 2012 Tja, det kommer an på hvor desperat du er, men for meg fungerer det utrolig bra å bruke vippetang etter jeg har påført mascara. Da holder det seg hele dagen - MEN; dette gjelder kun mascara som ikke gjør vippene stive, ellers kan de fort knekke/slites av når man bøyer. Jeg gjør riktignok ikke dette hver dag, men har ikke mistet flere vipper enn normalt (det gjorde jeg derimot når jeg prøvde samme teknikk med en annen mascara). http://cosmie.com/nettbutikk/product/details/2246 Har ingen erfaring med denne nettbutikken, men dette er i alle fall min absolutte favorittmascara, som gir myke vipper. Har aldri opplevd at den drysser, men den er ikke vannfast, da. Bildet på esken er ganske misvisende - der ser det jo nesten ut som om modellen har lagt på mascara fra en uttørket tube
charley Skrevet 30. mai 2012 #3 Skrevet 30. mai 2012 hei jeg har samme problem med øyenvippene mine. Nå bruker jeg Maybelline the falsies volum express waterproof, og den holder vippene mine bøyd mye mer enn alle andre maskaraer jeg har prøvd (og det er ikke lite heller).
j23 Skrevet 30. mai 2012 #4 Skrevet 30. mai 2012 Lurer selv på det samme! Synes vannfaste maskaraer holder seg oppe hele dagen (selv uten å varme vippetanga før bruk), mens vannløseslig maskara faller av og "drar ned" vippene. Jeg synes det er tungvint og måtte bruke sminkefjerner hver kveld istedet for å bare bruke lunkent vann. Fikk en maskara fra Chanel i bursdagsgave (svart og firkantet beholder med gull på toppen). Denne er vannløselig, men jeg synes den holder seg mye bedre enn andre vanlige billige maskarer. (Har tidligere brukt loreal osv til ca 100kroner). Usikker på hva chanelmaskaraen kostet ettersom jeg fikk den i gave, men frykter at den kostet mer enn hva jeg egentlig vil betale hver måned for en maskara.. Så jeg er også svært nysgjerrig på andre gode og holdbare vannløseslige maskaraer!=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå