Gå til innhold

Spise etter joggetur

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For å få kabalen til å gå opp(små barn etc), må jeg jogge om kvelden. Bør jeg få i meg karbohydrater etter turen? Jeg prøver å gå ned i vekt. Er litt grønn på dette, så håper noen kan hjelpe :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, du bør få i deg litt karbohydrater etter trening for å fylle opp glukose-lagrene :) Kanskje en grov brødskive med egg eller kjøttpålegg + et glass melk?

Gjest *Maja*
Skrevet

Jeg drikker alltid sjokomelk rett etter joggeturen. Restituerer bra :)

Skrevet

Det kommer litt an på hvor hardt du jogger. Om det bare er rolig langkjøring i mindre enn en time så har du ikke behov for mye karbohydrater. Glykogenlagrene fylles også opp av andre næringstoffer som blir gjort om til glukose/glykogen så det er ikke krise om du ikke får i deg karbohydrater som lett lar seg spalte til glukose. Les: raske karbohydrater.

Du sier du skal slanke deg. Da går jeg ut i fra at du ikke trenger rask restitusjon fordi du skal trene igjen morgenen etter.

Jeg ville tippe at du ikke har behov for å spise veldig mye etter trening. Jeg ville fokusert på å spise noe grovt eller f.eks en søtpotet samt litt kjøtt. Spis til du er passe mett.

Kroppen er såpass finurlig at dersom du spiser det den var laget til å spise til du blir mett så ender du opp med den kroppsvekten som er ideell for deg.

Skrevet

Hvis jeg skal hive i meg noe etter trening uten at jeg har god tid eller ork til å lage noe, så tar jeg gjerne litt Cotage cheese med litt bær eller frukt, eller litt vaniljekesam. Det synes jeg er kjempegodt. :) Kanskje ikke så mye karbohydrater, men prteiner og kalsium i alle fall. :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...