AnonymBruker Skrevet 29. mai 2012 #1 Skrevet 29. mai 2012 For å få kabalen til å gå opp(små barn etc), må jeg jogge om kvelden. Bør jeg få i meg karbohydrater etter turen? Jeg prøver å gå ned i vekt. Er litt grønn på dette, så håper noen kan hjelpe
OhMickey Skrevet 29. mai 2012 #2 Skrevet 29. mai 2012 Ja, du bør få i deg litt karbohydrater etter trening for å fylle opp glukose-lagrene Kanskje en grov brødskive med egg eller kjøttpålegg + et glass melk?
Gjest *Maja* Skrevet 29. mai 2012 #3 Skrevet 29. mai 2012 Jeg drikker alltid sjokomelk rett etter joggeturen. Restituerer bra
Supraspinatus Skrevet 30. mai 2012 #4 Skrevet 30. mai 2012 Det kommer litt an på hvor hardt du jogger. Om det bare er rolig langkjøring i mindre enn en time så har du ikke behov for mye karbohydrater. Glykogenlagrene fylles også opp av andre næringstoffer som blir gjort om til glukose/glykogen så det er ikke krise om du ikke får i deg karbohydrater som lett lar seg spalte til glukose. Les: raske karbohydrater. Du sier du skal slanke deg. Da går jeg ut i fra at du ikke trenger rask restitusjon fordi du skal trene igjen morgenen etter. Jeg ville tippe at du ikke har behov for å spise veldig mye etter trening. Jeg ville fokusert på å spise noe grovt eller f.eks en søtpotet samt litt kjøtt. Spis til du er passe mett. Kroppen er såpass finurlig at dersom du spiser det den var laget til å spise til du blir mett så ender du opp med den kroppsvekten som er ideell for deg.
Teriyaki Skrevet 30. mai 2012 #5 Skrevet 30. mai 2012 Hvis jeg skal hive i meg noe etter trening uten at jeg har god tid eller ork til å lage noe, så tar jeg gjerne litt Cotage cheese med litt bær eller frukt, eller litt vaniljekesam. Det synes jeg er kjempegodt. Kanskje ikke så mye karbohydrater, men prteiner og kalsium i alle fall. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå