AnonymBruker Skrevet 29. mai 2012 #1 Skrevet 29. mai 2012 Jeg skal til London og lurer på hva det er "obligatorisk" å kjøpe? Har hørt at klær og sko er billig der. Spesielt merke-sko som Nike o.l. Men hva mer? Hva "må" jeg bare kjøpe? Hvor burde jeg gå for å kjøpe klær, sko o.l.?
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2012 #2 Skrevet 29. mai 2012 Topshop Arbrecrombie & Fitch Billig smertestillende på Boots, pass bare på at du ikke tar med deg altfor mye tilbake til Norge (aner ikke hva grensen er)
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2012 #3 Skrevet 30. mai 2012 Takk for svar! Har lyst til å kjøpe Converse, Nike-joggesko, Shockabsorber sports-BH og sko fra Aldo. Er dette billigere i London?
Citron Skrevet 30. mai 2012 #4 Skrevet 30. mai 2012 Alle kjøper de "I London" t-shortene. Personlig ville jeg aldri gått rundt med det. 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2012 #5 Skrevet 30. mai 2012 Quality street konfekt. Mye billigere enn hjemme
Sinner Skrevet 30. mai 2012 #7 Skrevet 30. mai 2012 (endret) Og ta deg en tur på Harrods, om enn bare for å kikke.(der er det dyrt) Så må du dra på Hamleys, et av europas største leketøysenter, morsomt selv for voksne å titte på alle lekene. (Og har du barn du skal kjøpe noe til finner du garantert noe der) Endret 30. mai 2012 av Sinner
Lumos Skrevet 31. mai 2012 #8 Skrevet 31. mai 2012 Converse, og ja, andre merkesko er som du nevner, mye billigere! Jeg kjøpte low-top Converse for 200 kr. Ekte vare på en skokjede som heter Schu (tror det skrives sånn, er ikke helt sikker). Boots-apotekene har MASSE billige greier. Alt i fra plaster, smertestillende, sminke (No. 7 er et merke jeg liker, har mye forskjellig), hårstæsj osv. Et must for meg i London! En tur på marked kan jo også være lurt mtp. shopping, mye gøy å finne fks. i Covent Garden, Camden og Portobello Road. Bershka er en butikk jeg må innom når jeg er i London, de har mye rimelige klær, og ofte mye fint! Mitt beste kjøp er gjort i nettopp den butikken, en råkul, brun skinnjakke til rundt 300 kr
Lipstick Skrevet 1. juni 2012 #9 Skrevet 1. juni 2012 (endret) Hvis du liker Body Shop produktene, er de mye billigere i England enn i Norge. F.eks. dusjsåpene koster £4 for en i UK og betaler du £10 får du 4 såper. I Norge koster det vel cirka £10 (90 kr) bare for EN. Jeg liker veldig godt skoavdelingen på New Look, hvor du får flotte sko fra rundt £12 og oppover. Flesteparten koster rundt £19-24. Og da snakker jeg om flotte stillettos, støvletter og hverdagssko. Top Shop har mye fint, men det er relativt dyrt der bare så du er klar over det. Husk at du får studentrabatt hvis du er student, på både Top Shop og på New Look. I starten av et nytt semester får du også rabbatt på andre kleskjeder (Dorothy Perkins, River Island, Miss Selfridge, H&M, osv.) H&M er billigere i UK enn i Norge. Så hvis du har sett deg ut et plagg hjemme, vent til du kommer til London og kjøp det her i stedet. Kosmetikk er også stort sett billigere enn i Norge. Har du et parfymeriprodukt hjemme som du ikke klarer å leve uten, er det verdt et forsøk å sjekke prisen på det i England. Min must have foundation fra Clarins koster f.eks. rundt 215 kroner her, den er dyrere i Norge. Kjøpte også en stor Escadaparfyme nylig som kostet £26 her. I Norge koster den mer. Ellers får en rimelig sminke fra bl.a. Barry M til kanskje rundt £3 for et produkt. Og ja, hodepinetabletter er billig, på apoteket får en lett tak i en pakke til 45 pence. Altså 4 kroner for en hel pakke. Lilywhites på Piccadilly Circus har mange tilbud på sportsklær og utstyr. Primark har et supert utvalg på klær og sko til utrolige priser. Hvis du vil unngå de verste køene bør du dra hit tidlig (eller evt gå på avd på Westfield Stratford, Hammersmith eller Kingston). HMV i Oxford street er en musikk/dvd/spill butikk som har alt, og ofte til gode tilbud. Når det kommer til mat, er Macdonalds/Burger King de kjedene du sparer mest på, jeg betaler nesten aldri over £5 for en meny! I Norge er det dobbel pris. Ellers er det også billig å kjøpe pubmat på byens puber, du får store porsjoner og verdens beste pommes frites (chips). Ellers er prisene på restaurantmat relativt overkommelig på de fleste spisestedene her. Det trenger ikke å være usunt. På Camden market er det utallige boder med eksotisk mat for en billig penge. Alkohol er også billigere enn i Norge. Både i butikker og på utesteder! Jeg betaler £4 på asda for en firepakning med Smirnoff Ice. En cocktail er dyr om den koster mer enn £8. Skal du i dagligvaren er Tesco og Asda de billigste kjedene. Poundland har også noen få dagligvarer, her koster alt i butikken £1. Waitrose er en dyr dagligvarehandel. WHSmith selger magasiner, blader og bøker til en langt billigere penge enn Narvesen. Kjøp ditt britiske favorittmagasin her. Bøker er også billige på vanlige bokhandlere, f.eks. på Waterstones. Konkluderer med at det aller meste koster litt mindre over dammen, bortsett fra norsk mat og godteri da! Men det reiser man naturligvis ikke hit for å kjøpe Endret 1. juni 2012 av Lipstick 3
Mamma1 Skrevet 1. juni 2012 #10 Skrevet 1. juni 2012 Om du tar toget en.times tid fra London, får du det enda billigere.
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2012 #11 Skrevet 3. juni 2012 Noe mer som bør shoppes i London? Gjerne tips om billige butikker
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2012 #12 Skrevet 11. juni 2012 Jeg skal også snart til London og lurer på om noen har tips til hva jeg bør kjøpe med meg?
Jenta. Skrevet 11. juni 2012 #13 Skrevet 11. juni 2012 (endret) På Footlockers så jeg de hadde Nike Shox til 60 pund. Den butikken er sikkert mange plasser da det er en kjede, men du finner den sentralt på Oxford Street. Ellers har de billige Levis retro shorts på Camden Market, ca 20 pund. Endret 11. juni 2012 av Jenta.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå