Gjest anygirl Skrevet 29. mai 2012 #1 Skrevet 29. mai 2012 Heisann, har en liten staffordshire bull terrier på 10 uker. Her hjemme hos oss har vi 3 trappetrinn til døra fra bakken i betong, er dette veldig skadelig for henne å gå på? Har hørt at valper ikke skal gå i trapper pga HD/AD og staffen er spesielt preget av dette, endatil faren til valpen har B på HD og C på AD. Hun veier ikke med enn 4,5kg. Hun går forsiktig opp og ned av seg selv, og hopper opp og ned fra sofaen på en sofapute som ligger på gulvet. Er dette noe dere fraråder oss å gjøre? Nysgjerring
Ryvre Skrevet 30. mai 2012 #2 Skrevet 30. mai 2012 (endret) Personlig hadde jeg ikke brydd meg særlig når det bare er snakk om 3 trappetrinn. Hadde det derimot vært snakk om trapp mellom etasjer så hadde jeg vært veldig forsiktig. Alle mine hunder har gått inn og ut helt selv til tross for 2-3 trappetrinn og ingen av dem har blitt skadet av det (har bare hatt store raser) Ville nok vært mer forsiktig med hoppingen opp og ned fra sofaen da Endret 30. mai 2012 av Ryvre
Ryvre Skrevet 30. mai 2012 #3 Skrevet 30. mai 2012 Men jeg bare lurer: kjøpte du denne hunden av en oppdretter som hadde planlagt kullet? For det er jo merkelig at noen vil bruke en hund med påvist hd og ad.
Sugerøret Skrevet 30. mai 2012 #4 Skrevet 30. mai 2012 (endret) det er sykt å bruke hunder som ikke er friske. HD /AD er sykdommer en enkelt kan sjekke for.Og jeg tør faktisk påstå at folk som avler på dyr med bla. disse,ikke elsker rasen .En setter ikke syke dyr til verden bevist! Kvalmt.. Beklager gulpet TS .Det er ikke din feil,men jeg klarte ikke holde kjeft 3 trinn er ikke mye,men en valp skal ut mange ganger om dagen(natt) så jeg personlig ville løftet og bært valpen ut. Det stopper også event. tissing .( Om en løfter valpen i det den skal til å tisse,vil de fleste stoppe ) Men det hele er vel opp til deg og hva du synes er nødvendig. Selv om foreldre har hd/ad er det ikke bankers at valpene får det.Men at det ligger latent og i genene Endret 30. mai 2012 av Kårky
Gjest anygirl Skrevet 30. mai 2012 #5 Skrevet 30. mai 2012 det er sykt å bruke hunder som ikke er friske. HD /AD er sykdommer en enkelt kan sjekke for.Og jeg tør faktisk påstå at folk som avler på dyr med bla. disse,ikke elsker rasen .En setter ikke syke dyr til verden bevist! Kvalmt.. Beklager gulpet TS .Det er ikke din feil,men jeg klarte ikke holde kjeft 3 trinn er ikke mye,men en valp skal ut mange ganger om dagen(natt) så jeg personlig ville løftet og bært valpen ut. Det stopper også event. tissing .( Om en løfter valpen i det den skal til å tisse,vil de fleste stoppe ) Men det hele er vel opp til deg og hva du synes er nødvendig. Selv om foreldre har hd/ad er det ikke bankers at valpene får det.Men at det ligger latent og i genene Valpen vår er allerede stueren Sover hele natten i bure sitt uten å gråte helt fra 12 om natten til 10 om dagen så å stå opp på natten er vi ferdige med, valpen springer til døra når hun vil ut på do Ja, kjøpte fra oppdretter, som kjører BULL i sine valper noe som vi var på utkikk etter Moren til valpen er har da A/A på HD/AD der så det kan utjevne seg. Det du sier at du ikke skjønner hvorfor de avler opp syke dyr? Det blir noe hull i hode fra din side da, skulle vi slutte å produsere mennesker fordi faren eller moren har leddgikt? allergi? kreft? Nei, vi gjør nemlig akkurat det samme med mennesker som med dyr så jeg blir stående på min sak!
Ryvre Skrevet 30. mai 2012 #6 Skrevet 30. mai 2012 Ok, dette blir bare for dumt..... Får inderlig håpe at hunden din ikke blir syk og at oppdretteren din får seg en oppvåkning snart. Og sammenligne hunder og mennesker...sukk 2
Dragoline Skrevet 30. mai 2012 #7 Skrevet 30. mai 2012 Det er så hærlig.! hehe. HD- B er du gaaaal :-) det er faktisk fri det. AD-C enda galnere :-) Det er faktisk svak grad. Alltid skal folk henge seg opp i å ta andre og finne feil. Ser det over alt. Denne hunden kan også være en super hund. Og ikke minst kan hende den er frisk i hodet:) Kos deg med hunden du TS. Sikkert en kjempe hund:), Ville vært mer redd for at valpen skal falle og slå seg en det at den ikke skal få gå frivilig i trapper.
Sugerøret Skrevet 30. mai 2012 #8 Skrevet 30. mai 2012 Valpen vår er allerede stueren Sover hele natten i bure sitt uten å gråte helt fra 12 om natten til 10 om dagen så å stå opp på natten er vi ferdige med, valpen springer til døra når hun vil ut på do Ja, kjøpte fra oppdretter, som kjører BULL i sine valper noe som vi var på utkikk etter Moren til valpen er har da A/A på HD/AD der så det kan utjevne seg. Det du sier at du ikke skjønner hvorfor de avler opp syke dyr? Det blir noe hull i hode fra din side da, skulle vi slutte å produsere mennesker fordi faren eller moren har leddgikt? allergi? kreft? Nei, vi gjør nemlig akkurat det samme med mennesker som med dyr så jeg blir stående på min sak! Det blir for dumt til at jeg svarer på slike poster. Nesten Lala land tilstander det der
Dragoline Skrevet 30. mai 2012 #9 Skrevet 30. mai 2012 ja, akkurat det siste der kunne hun spart seg for. men synes det er trist når oppdrettere absolutt skal parre hunder som er fysisk friske. men glemmer/prioriterer bort den mentale biten. Mye rart skjer i hundeverden, det ser vi blant annet på alle blandingshundene som florere og selges for høye priser. hva blir de sjekket for. At de er friskere er hvertfal bare tull.
Gjest anygirl Skrevet 30. mai 2012 #10 Skrevet 30. mai 2012 ja, akkurat det siste der kunne hun spart seg for. men synes det er trist når oppdrettere absolutt skal parre hunder som er fysisk friske. men glemmer/prioriterer bort den mentale biten. Mye rart skjer i hundeverden, det ser vi blant annet på alle blandingshundene som florere og selges for høye priser. hva blir de sjekket for. At de er friskere er hvertfal bare tull. Ja, kunne kanskje spart meg for den, men blir provosert når jeg leser at det er galskap å parre dyr som ikke er "friske". Hadde jo vært galskap og parret to hunder med B og C men nå har mora faktisk A/A på HD/AD så tar det ikke så tungt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå