AnonymBruker Skrevet 29. mai 2012 #1 Del Skrevet 29. mai 2012 Kan en bake sunne brød med den, bestemme oppskriften selv? Hva gjør den egentlig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Yellow Taxi Skrevet 29. mai 2012 #2 Del Skrevet 29. mai 2012 Kan en bake sunne brød med den, bestemme oppskriften selv? Hva gjør den egentlig? Ja, det kan du. Du putter ingredienser oppi, setter på timer etter når du vil ha brødet ferdig også blander, knar, hever og steker den. De fleste kjøper en, også innser de at den tar jo ganske stor plass, også er det jo egentlig billigere og bare kjøpe kneip fra butikken, også havner den bakerst i et stort skap. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Øydis Skrevet 30. mai 2012 #3 Del Skrevet 30. mai 2012 Det er også mye lettere å få til å lage glutenfrie brød med en brødbakemaskin, visstnok. Brødene skal henge bedre sammen da. Men sunne brød som du bestemmer oppskriften på selv kan du nok fint lage uten ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anciol Skrevet 1. juni 2012 #4 Del Skrevet 1. juni 2012 Det følger et hefte med ideer til forkjellige brød med maskinene sunne og mindre sunne brød:) Du har ingrediensene oppi bollen og slår på maskinen på det proigrammet du skal kjøre:) Vi setter på brød om kvelden, så har vi rykende feslt brød til morgenen etter:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2012 #5 Del Skrevet 1. juni 2012 Like enkelt å lage et eltefritt brød som dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miah Skrevet 1. juni 2012 #6 Del Skrevet 1. juni 2012 Ja, det kan du. Du putter ingredienser oppi, setter på timer etter når du vil ha brødet ferdig også blander, knar, hever og steker den. De fleste kjøper en, også innser de at den tar jo ganske stor plass, også er det jo egentlig billigere og bare kjøpe kneip fra butikken, også havner den bakerst i et stort skap. Cooooorrrect. Har aldri brukt den vi har, tror vi fikk den for 8 år siden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-hild Skrevet 1. juni 2012 #7 Del Skrevet 1. juni 2012 Vi kjøpte oss sånn for en del år siden, og brukte den masse en periode. Nå har den samlet støv en stund, men den var i bruk til å lage loff 17. Mai, og da lurte jeg litt på hvorfor vi ikke bruker den mer.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laktose_k Skrevet 1. juni 2012 #8 Del Skrevet 1. juni 2012 Jeg har brukt opp den første maskina og er godt i gang med nummer to. Har bakt alle familiens brød de siste 6 åra på sånn maskin, stort sett lages det ett brød hver natt (mao ferskt brød hver morra). Syns det er kjempegreitt. Tar ca 2 min hver kveld. Baker stort sett veldig grove brød, med mye spelt og sammalt hvete (jeg tåler ikke rug). Klart det blir sunne brød, der er i hvert fall ikke tilsatt transfett eller annet grums som jeg mistenker bakeriene for å bruke. Har også prøvd å lage glutenfritt en gang, men det ble ikke vellykket (ble en hard massiv klump som hang dårlig sammen). Så lite som en sånn maskin koster, vil jeg anbefale å prøve. Ikke gi opp etter ett mislykket brød, du lærer deg gode doseringer osv etterhvert! Og brødene blir mye billigere enn tilsvarende kjøpte brød. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
O'hara Skrevet 1. juni 2012 #9 Del Skrevet 1. juni 2012 Jeg synes det er unødvendig bruk av penger og ressurser.. De fleste jeg snakker med bruker ikke en slik maskin... Men, hva vet jeg, kanskje du er en av de som virkeilg kommer til å bruke den? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
O'hara Skrevet 1. juni 2012 #10 Del Skrevet 1. juni 2012 (endret) Edit: Beklager.. Dbl... Endret 1. juni 2012 av O'hara Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2012 #11 Del Skrevet 2. juni 2012 Bruke brødbakemaskin er ren, skjær latslap! Elt og kna som i gamle da´r! Eventuelt kjøp ekkelt, tørt kneippbrød på super´n. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lille-pus Skrevet 2. juni 2012 #12 Del Skrevet 2. juni 2012 Jeg har en brødbakemaskin som jeg kjøpte veldig billig-billig på Europris rett på nyåret. Den har vært i bruk 1 - 2 ganger i uken siden den kom i huset Jeg blander mine egne melblandinger (med mye frø av ulike typer og grovt sammalt mel eller Firba + havregryn osv, osv). Siden jeg ikke er så veldig glad i de brødene som normalt er av de billigste i butikkene så er det, for min del, veldig god økonomi i å bruke maskinen min. Det spiller selvsagt en rolle at det bare er meg som spiser brød. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 3. juni 2012 #13 Del Skrevet 3. juni 2012 Vi er veldig fornøyd med vår. Brukt daglig i tre år, hadde pause i noen måneder før den igjen har vært i daglig bruk i tre måneder. Det er lett å prøve nye oppskrifter når man har lært seg forholdet mellom tørt og vått. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Athene Skrevet 3. juni 2012 #14 Del Skrevet 3. juni 2012 Her bakes det hver helg, vi spiser aldri kjøpe-brød eller bakst. Så jeg tenkte brødbakemaskin var en god investering, men ble missfornøyd. Utseende og luftighet ble ikke den samme som da jeg baker selv. Men jeg bruker tid på deigen - den står i kitchen aid maskinen i lang tid og både hever og etterhever. Jeg trur ikke brødbakemaskinen klarer å etterligne det. Men dersom man er av typen som liker hjemmebakst og baker litt fra før av, og trur maskinen vil bli brukt en del, hadde jeg prøvd. Bruke brødbakemaskin er ren, skjær latslap! Elt og kna som i gamle da´r! Eventuelt kjøp ekkelt, tørt kneippbrød på super´n. Regner med at du ikke eier støvsuger, oppvaskmaskin, plenklipper, vaskemaskin eller andre "latskapsmaskiner" heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2012 #15 Del Skrevet 5. juni 2012 Ts her, tusen takk for mange svar! Har egentlig bestemt meg for å ikke kjøpe den. Jeg spiser brød veldig sjeldent, liker ikke brød en gang. Håpet var å skaffe en slik maskin for å gjøre det lettere å lage egne brød så jeg kunne spise mer av det, men kjenner på meg selv at det er stor sjanse for at det blir en fantastisk støvsamler ut av det... Det holder nok å kjøpe et sunt grovbrød fra butikken en eller to ganger i måneden. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2012 #16 Del Skrevet 5. juni 2012 Jeg ville ikke kjøpt det. Veldig få jeg kjenner med en sånn maskin bruker den. Det er bare mer skrap som samler seg i kjøkkenskapet og etterhvert på dynga, tragisk. Hvis man ikke er glad i å bake brød ellers, vil ikke brødbakermaskinen endre på det. Og ja, det er godt med nybakt brød til frokost, men jeg synes det er like godt med skiver av hjemmebakt brød som jeg tiner i brødristeren. En annen grunn til å ikke kjøpe det er at jeg ikke øsnker å spise mer brød enn jeg gjør. Lett å spise for mye når det er duftende nybakt brød der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå