Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal kjøpe meg seng og tenker å gå for en rammemadrass, 120x200. Sist jeg handlet seng så var det fra Sultan Stamnes som ble anbefalt utfra vekt, hvordan jeg liker å ligge, osv, men den ga meg ryggvondt. Tror den var i hardeste laget, selv om den hadde medium fasthet.

Jeg er normalvektig (65 kilo), noen som har noen erfaringer? Hadde egentlig tenkt å kjøpe fra Fagmøbler, men siden jeg skal ha sofa fra IKEA tenkte jeg det var lønnsomt å handle sengen derfra også :)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en lateksmadrass fra Ikea som jeg er svært fornøyd med, men de har endret navn siden jeg kjøpte den. :(

Skrevet

Du kan prøve madrassen hjemme i 90 dager fra IKEA, med full returrett. Da bør du klare å ligge deg frem til den rette :-)

Skrevet

Du kan prøve madrassen hjemme i 90 dager fra IKEA, med full returrett. Da bør du klare å ligge deg frem til den rette :-)

Jeg vet det, men det medfører en god del prakk å levere tilbake en seng og hente en ny seng, særlig når man ikke har IKEA i nærheten av der man bor.

Skrevet

Rammemadrassen er ikke så viktig som overmadrassen. Har Sultan Tafjord overmadrass... gjorde hele forskjellen.

Skrevet

Rammemadrassen er ikke så viktig som overmadrassen. Har Sultan Tafjord overmadrass... gjorde hele forskjellen.

Jeg vil vel påstå at begge deler er like viktig. Jeg hadde en av de dyreste overmadrassene fra IKEA (husker ikke navn), og det var likevel ingen suksess.

Skrevet

Hvilken prisklasse hadde du tenkt?

Kjæresten og jeg kjøpte seng fra IKEA for ikke så lenge siden. Kjøpte kontinentalramme med lateksmadrass. Da ble vi anbefalt å ikke kjøpe overmadrass, så vi har bare madrasstrekk. Dette kom på litt over 10 000, da 160 cm bred.

Har ikke fått sovet i den enda, for vi driver å pusser opp, men hver gang jeg legger meg ned på den er det som å legge meg i himmelen <3

Du har ikke skrevet så mye om hva du vil ha i en seng, utenom 120cm. Det beste er å dra selv å prøve seg frem :)

Skrevet

Hvilken prisklasse hadde du tenkt?

Kjæresten og jeg kjøpte seng fra IKEA for ikke så lenge siden. Kjøpte kontinentalramme med lateksmadrass. Da ble vi anbefalt å ikke kjøpe overmadrass, så vi har bare madrasstrekk. Dette kom på litt over 10 000, da 160 cm bred.

Har ikke fått sovet i den enda, for vi driver å pusser opp, men hver gang jeg legger meg ned på den er det som å legge meg i himmelen <3

Du har ikke skrevet så mye om hva du vil ha i en seng, utenom 120cm. Det beste er å dra selv å prøve seg frem :)

Hadde nok tenkt i det rimeligere prissjiktet, skal jeg bruke 10 000 kr på seng så er det helt uaktuellt å kjøpe fra IKEA, da går jeg for wonderland e.l :)

Det er ikke så lett å prøve seg frem i butikken, er først når man har brukt madrassen noen ganger at man får et inntrykk :)

Skrevet

Hadde nok tenkt i det rimeligere prissjiktet, skal jeg bruke 10 000 kr på seng så er det helt uaktuellt å kjøpe fra IKEA, da går jeg for wonderland e.l :)

Det er ikke så lett å prøve seg frem i butikken, er først når man har brukt madrassen noen ganger at man får et inntrykk :)

Men det er veldig vanskelig å anbefale en madrass fordi det er så fryktelig individuelt. Derfor er det er fordel at IKEA lar deg levere den tilbake frem til 90 dager! :)

Skrevet

Men det er veldig vanskelig å anbefale en madrass fordi det er så fryktelig individuelt. Derfor er det er fordel at IKEA lar deg levere den tilbake frem til 90 dager! :)

Jeg vet det er individuellt, alt er jo indivdiuellt uansett hva det måtte være. Det jeg er ute etter å høre andre sine erfaringer med de forskjellige typene (også har jeg beskrevet hvilken type jeg har hatt), og ta der derfra.

Ja 90 dager returrett er topp når man har mulighet til å returnere/hente seng på egenhånd. Nå har jeg dessverre ikke den muligheten :)

Skrevet

Kunne ikke blitt mer uenig.

Vi hadde en Jensen Continental (som jo regnes i samme klasse som Wonderland/Dux/Svane osv) til 15.000,- Den var myk, og "saggy" etter et års bruk. Dessuten gav den oss ryggvondt.

Etter 4 år gav vi opp, og kasta pocketfjærvidunderet på søpla. 15.000,- rett i vasken.

Så kjøpte vi en IKEA til ca 10.000,- Hasselbäck madrass. Tuvebo overmadrass.

Det er nå over 4 år siden. Sengen er like fast og fin, og en drøm å sove i. Fantastisk rett og slett!

Velger du en av de billigste IKEA, blir det ca 1/10 av prisen til Wonderland.

Da er selvsagt IKEA sengen mest sannsynlig dårligere. Det skulle bare mangle :-)

Skrevet

Kunne ikke blitt mer uenig.

Vi hadde en Jensen Continental (som jo regnes i samme klasse som Wonderland/Dux/Svane osv) til 15.000,- Den var myk, og "saggy" etter et års bruk. Dessuten gav den oss ryggvondt.

Etter 4 år gav vi opp, og kasta pocketfjærvidunderet på søpla. 15.000,- rett i vasken.

Så kjøpte vi en IKEA til ca 10.000,- Hasselbäck madrass. Tuvebo overmadrass.

Det er nå over 4 år siden. Sengen er like fast og fin, og en drøm å sove i. Fantastisk rett og slett!

Velger du en av de billigste IKEA, blir det ca 1/10 av prisen til Wonderland.

Da er selvsagt IKEA sengen mest sannsynlig dårligere. Det skulle bare mangle :-)

Jeg har hatt Jensen (husker ikke hvilken type, men jeg ga 12 000 på salg), samt wonderland, det er desidert det beste jeg har sovet i. Hadde Jensen sengen i mange år. Hvis sengen ble saggy etter 1 år så hadde jeg reklamert og fått ny seng eller pengene tilbake. Ikea sengen jeg kjøpte kostet ca 6000 kr m overmadrass, og det var vond rygg hele veien.

Hadde jeg hatt råd hadde jeg helt klart godt for Jensen igjen, men nå ser jeg for meg å bruke maks 3000 kr på seng, og vet at det sikkert finnes rimelige senger som gir helt OK sovekomfort, bare ikke den jeg hadde fra ikea :)

Skrevet

Her er et forslag til hva du kan ha :)

Rammemadrass (Myk / Hard)

Overmadrass

Ben

Da havner du på 3115 (myk) eller 3315 (hard)

Selvfølgelig noe du må prøve selv, men tror jeg vill brukt mer penger på en tjukkere overmadrass...

Skrevet

Her er et forslag til hva du kan ha :)

Rammemadrass (Myk / Hard)

Overmadrass

Ben

Da havner du på 3115 (myk) eller 3315 (hard)

Selvfølgelig noe du må prøve selv, men tror jeg vill brukt mer penger på en tjukkere overmadrass...

Tafjord overmadrass liker jeg overhodet ikke dessverre. Er enig i at en god overmadrass er viktig, jeg prøver selvsagt de forskjellige overmadrassene på de forskjellige typene rammemadrass også. Men spørsmålet mitt var hva andre hadde erfaringer med, både på godt og vondt :)

Jeg tror nok jeg handler på Bohus eller Fagmøbler istedet :)

Skrevet

Jeg har hatt Jensen (husker ikke hvilken type, men jeg ga 12 000 på salg), samt wonderland, det er desidert det beste jeg har sovet i. Hadde Jensen sengen i mange år. Hvis sengen ble saggy etter 1 år så hadde jeg reklamert og fått ny seng eller pengene tilbake. Ikea sengen jeg kjøpte kostet ca 6000 kr m overmadrass, og det var vond rygg hele veien.

Hadde jeg hatt råd hadde jeg helt klart godt for Jensen igjen, men nå ser jeg for meg å bruke maks 3000 kr på seng, og vet at det sikkert finnes rimelige senger som gir helt OK sovekomfort, bare ikke den jeg hadde fra ikea :)

Ok. Jeg forstår i første innlegget ditt at du gjerne vil ha en IKEA seng, men skjønner ikke hvorfor dersom du har prøvd flere derfra med dårlig resultat.

Da hadde jeg heller investert i en seng du liker. Husk at du skal tilbringe mye tid der :-)

Vedr vår Jensen, så klagde vi - og fikk ny. Den var like saggy etter et nytt drøyt år,så da gadd vi ikke klage igjen men pinte oss et par år og benyttet oss av prøvegarantien til IKEA. Den sengen viste seg å være super, og er det fortsatt. Vi er veldig fornøyde - både dama og jeg :-)

Skrevet

Ok. Jeg forstår i første innlegget ditt at du gjerne vil ha en IKEA seng, men skjønner ikke hvorfor dersom du har prøvd flere derfra med dårlig resultat.

Da hadde jeg heller investert i en seng du liker. Husk at du skal tilbringe mye tid der :-)

Vedr vår Jensen, så klagde vi - og fikk ny. Den var like saggy etter et nytt drøyt år,så da gadd vi ikke klage igjen men pinte oss et par år og benyttet oss av prøvegarantien til IKEA. Den sengen viste seg å være super, og er det fortsatt. Vi er veldig fornøyde - både dama og jeg :-)

Jeg har bare prøvd én seng fra IKEA. Siden jeg skal handle sofa o.l derfra tenkte jeg det ville være praktisk og ikke minst kostnadsbesparende siden jeg allerede må betale for frakt, å handle alt fra ett sted.

Jeg har aldri likt kontinental-senger, Jenssen rammemadrass med overmadrass som jeg hadde var som å sove på skyer og sukkerspinn samtidig som man ble pjusket med, haha.

Tror jeg får tenke litt, ingen hast :)

Skrevet

Jeg har bare prøvd én seng fra IKEA. Siden jeg skal handle sofa o.l derfra tenkte jeg det ville være praktisk og ikke minst kostnadsbesparende siden jeg allerede må betale for frakt, å handle alt fra ett sted.

Jeg har aldri likt kontinental-senger, Jenssen rammemadrass med overmadrass som jeg hadde var som å sove på skyer og sukkerspinn samtidig som man ble pjusket med, haha.

Tror jeg får tenke litt, ingen hast :)

Skal du VIRKELIG sove godt, bestiller du en Westin Heavenly Bed

Koster noe, men ikke en formue. Det er det mest fantastiske jeg noengang har hatt kroppen min i nærheten av :-)

Skrevet

Skal du VIRKELIG sove godt, bestiller du en Westin Heavenly Bed

Koster noe, men ikke en formue. Det er det mest fantastiske jeg noengang har hatt kroppen min i nærheten av :-)

Den så veeeeldig innbydende ut ja :biggrin:

Skrevet (endret)

Den så veeeeldig innbydende ut ja :biggrin:

Den er akkurat like god som den ser ut. Jeg lover. Har sovet mange netter i en slik :-)

"10 Layers of Pure Comfort. 1 Extraordinary Sleep Experience" som de selv skriver det...

Koster jo bare 18.000,- (pluss sikkert det samme i frakt, men...)

Prisen inkluderer:

1 - Mattress & Box Spring

2 - Feather & Down Pillow

2 - Hypo-Allergenic Pillow

1 - Decorative Pillow

1 - Decorative Pillow Cover

2 - Pillow Case Pairs

1 - Poly Blend Flat Sheet

1 - Poly Blend Decorative Flat Sheet

1 - Poly Blend Fitted Sheets

1 - Polyester Duvet Insert

1 - Polyester Duvet Cover

1 - Down Blanket

1 - Polyester Bed Skirt

HER ER DEN

Det er lov å drømme...:)

Endret av Henkie
Skrevet

Har hadde en billig rammemadrass fra IKEA i evindeligheter. Kjøpte senere til en dyrere overmadrass, fra en annen leverandør, oppå og kombinasjonen var gullegod! :)

For min del var det overmadrassen som gjorde utslaget. Kjøp rammesengen, ligg i den over litt tid. Er den for myk så kjøp en stivere overmadrass. Er den for hard, kjøp en mykere overmadrass.

Jeg hadde 120 bredde, IKEA-segen i mange studieår før jeg kjøpte meg overmadrass. Funket bra til både sex, kjærlighet og soving. Funker bra til korte forhold, men dårlig til lange forhold. Er du sambo (eller planlegger å bli det innen rimelig tid) så kjøp en bredere seng. ;) 1,2 er litt snaut i lengden. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...