Gå til innhold

Italia, Venezia området, råd?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har vært i Venezia området i Itala? Har sett på Lido Di Jesolo, men ser ut som det tar ca en time inn til Venezia derfra, noen som vet om deette stemmer? Er det veldig stress å komme seg derfra og til Venezia?

Mestre virker som det ligger rett i nærheten, noen som vet hvordan det stedet er? Turisme, restauranter, shopping, utflukter osv?

Vil bo et litt sentralt sted, helst strand, men er ikke et must (Mestre er ikke ved stranden).

Kom gjerne med andre innspill, men må være nært Venezia så vi kan reise inn dit en del ganger..

Må ha basseng.

Non råd om hva som må ses, hoteller osv? Har iallfall lyst å dra inn til Verona en tur:)

Hvordan er været i begynnelsen av august?

Takk for svar:)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva med Padova? Ikke strand, men koselig by. Vil du ha det enda mer pittoresk, kan Vicenza være et alternativ (men fortsatt ikke ved havet) ;)

AnonymBruker
Skrevet

pittoresk??

Er det sentralt, liksom at vi ikke må inn til Venezia for å gå ut å spise, shoppe etc?

Hvor langt er det fra selveste Venezia?

AnonymBruker
Skrevet

Vicenza ca 6 mil og Padova ca 4 mil fra Venezia. Begge er ganske store byer, så det er nok av restauranter etc., og shopping i Padova er bra.

Går direktetog til Venezia, evt. kan dere leie bil (vil nok anbefale tog hvis dere ikke tåler mye stress i trafikken).

AnonymBruker
Skrevet

Hvor langt vil det ca si i tid? Hva med Mestre har du hørt noe om det? Mestre ligger jo rett over på fastlandet fra Venezia..

Hvordan er været der i august?

Skrevet (endret)

Fra Lido de Jesolo hopper du på lokalbussen. Tar 15-20 min(?) bort til Punta Sabbioni (enden på landtunga). Derfra går båt (ca 30 min?) inn til Venezia. Har ankommet Venezia én gang med leiebil og parkert i parkeringshuset ved inngangen til byen, og de to andre gangene har vi kommet vannveien. Sistnevnte er desidert den flotteste ankomsten. Helt ubeskrivelig vakkert, når du ser Dogepalasset nærmer seg med Markuskampanilen i bakgrunnen *sukk*

:hjerter:

Stranda er dessuten finkorna og langgrunn..

Endret av gustav
  • Liker 1
Skrevet

Vil anbefale Papadopoli hotel. Koselig hotel like ved hovedbussstasjonen.

AnonymBruker
Skrevet

Hvor langt vil det ca si i tid? Hva med Mestre har du hørt noe om det? Mestre ligger jo rett over på fastlandet fra Venezia..

Hvordan er været der i august?

Mestre er ikke spesielt fint, det er ikke et sted jeg ville bodd. Det er litt sånn last stop before Venice og er mest et sted for å bytte tog. Helt greit sted sikkert, men ikke vakkert som Padova eller Treviso, for eksempel.

I august er det supervarmt og fuktig! Jeg elsker Venezia men ikke i juli og august...

AnonymBruker
Skrevet

Mestre er ikke spesielt fint, det er ikke et sted jeg ville bodd. Det er litt sånn last stop before Venice og er mest et sted for å bytte tog. Helt greit sted sikkert, men ikke vakkert som Padova eller Treviso, for eksempel.

I august er det supervarmt og fuktig! Jeg elsker Venezia men ikke i juli og august...

Takk for alle svar:)

Hvor langt ca er det fra Treviso eller Padova inn til Venezia? Er begge disse stedene sentrale, og slik at det er ting å gjøre rundt? REstauranter, shopping etc?

Ville folk anbefalt disse stedene ovenfor Lido Di Jesolo?

AnonymBruker
Skrevet

Ingen av hotellene i Padova har utendørsbasseng.. Det må vi ha:)

AnonymBruker
Skrevet

Ingen av hotellene i Padova har utendørsbasseng.. Det må vi ha:)

Folk som reiser til Venezia eller andre byer i Veneto reiser stort sett ikke pga. bassengene...

Jeg kjenner ikke til Lido di Jesolo men det er jo et badested, så sikkert fint i de varmeste månedene. MEN alle italienere tar ferie i august så det kan bli helt kaos.

Hvis du absolutt vil på badeferie i Italia ville jeg dratt helt andre steder - Puglia, Campania, Sardinia...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Folk som reiser til Venezia eller andre byer i Veneto reiser stort sett ikke pga. bassengene...

Jeg kjenner ikke til Lido di Jesolo men det er jo et badested, så sikkert fint i de varmeste månedene. MEN alle italienere tar ferie i august så det kan bli helt kaos.

Hvis du absolutt vil på badeferie i Italia ville jeg dratt helt andre steder - Puglia, Campania, Sardinia...

Vi vil ikke på badeferie, men ha muligheten til å kombinere. Særlig når det er så varmt. Fant et greit hotel i Treviso som har basseng: Hotel Ca' Del Galletto , ikke det flotteste hoteller, men et av de få med basseng i det området. Noen formeinger?

Skrevet

Det er minst like langt fra Treviso til Venezia, som fra Lido di Jesolo. I mellom Venezia og Jesolo er det også noen fine hoteller med både bassenger og strender (ved Porto di Piave og Cavallino).

Uansett, det vil nok være litt kaos å komme seg inn til Venezia uansett hvilket område dere kommer fra. Første uka i august er vel den uka i året da turistmengden er på det absolutt høyeste.

Men styr unna Mestre. Ganske trist sted. Bortsett fra hvis dere har forholdsvis greit budsjett. Det ligger et flott Hiltonhotell der med stort basseng, og da slipper jo man å forholde seg så mye til selve byen; ihvertfall for et par år siden gikk det jevnlig buss derfra inn til Venezia. Tror det tok maks. 20 minutter. Vi betalte rundt 1100 norske kroner pr. natt for vanlig dobbeltrom (litt over 2 år siden).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...