Gå til innhold

Alt nytt i sminkemappa!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er da altså ei jente på 17 år som har fått min første jobb! :)

Siden jeg nå tjener ganske så greit med penger, tenkte jeg å freshe opp toalettmappa mi! Alt nytt. :) Har en del ting fra merker som Loreal osv, men nå som jeg litt mer penger tenkte jeg å prøve noen litt mer eksklusive merker! :)

Det jeg skal ha er:

- Foundation/ foundationkost

- Blush /blushbørste

- Maskara

- Vannfast kajal

- Solpudder + børste

- Concealer

- Bodylotion + dusjsåpe (tenkt å kjøpe de gode duftene fra TBS)

- Evt. noen leppestifter i rosa eller nude farger.

- Ansiktskrem og evt. en rens

Jeg har egentlig fin hud, uten kviser osv.. kanskje litt tørr/fet enkelte steder. Er mørk brunette med brune øyne, og nokså brun hud nå pga. sola!

Håper dere har noen favoritter dere vil dele. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke så veldig mye tips, men jeg kan anbefale dusjolje fra Lóccitane og solpudderet og Touche Eclat (?) dekkstiften fra YSL! Dusjoljen er fantastisk, lukter himmelsk og tørker ikke ut huden på samme måte som jeg opplever at såpe gjør. Veldig kjekt for meg siden jeg trener mye og derfor dusjer ofte.

Dekkstiften fra YSL er den i gullstift med pensel som du sikkert har sett før. Anbefales på det varmeste, til og med fra meg som vanligvis får kviser av sminke som ikke er fra apoteket!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

bodylotion og dusjsåpe liker jeg best jordbær og vanilje fra TBS.

bare minreals natural sunscreen for face and body er veldig greit å bruke på sommeren isteden for foundation, den har kost med.

foundation fra id bare minerals er den beste sammen med en kost derifra.blush her fra og.

det er noen av tingene jeg liker.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest "gjest"
- Foundation

BOBBI BROWN Luminous Moisturizing Foundation $20.

- Blush

STILA Cheek Color $9.

Maskara

En hvilken som helst du ser deg behag i på Vita.

Solpudder

Må du nesten se for deg selv, Vita eller annet parfymeri.

Evt. noen leppestifter i rosa eller nude farger

REVLON Colorburst Lipstick - Baby Pink, - Fashion's Night Pout,- Pink Sugar,- Soft Nude,-og hvis du våger å gå for matte lepper: REVLON Matte Lipstick - Pink About It. De her lebestiftene koster fra $5-8, (jeg foretrekker lebestiftene fra Revlon fremfor MACs).

Øyeskygger.

URBAN DECAY Vegan Palette w/Primer Potion, URBAN DECAY Preen Palette w/primer, URBAN DECAY The Feminine Palette. Mange øyeskygger for liten penge. God kvalitet.

Dh finner alle forslagene mine her: http://www.allcosmeticswholesale.com/

Siden sender ikke med oversikten i pakken, men i e-mail, så du kommer unna tollen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Foundationkost

Sigma F82 (kjøpes på sigmabeauty.com)

- Blushbørste

Min er en eldgammel en, men Sigma har gode! Bare sjekk siden.

- Solpudder + børste

TheBalm Bahama Mama (http://www.feelunique.com/p/theBalm-Mama-Collection-Bahama-Mama-Bronzer-708g) Som børste anbefaler jeg Sigma Large Powder F30.

NYX har veldig mange fine! Er knallbillig. Anbefaler "Tea Rose". Om du vil ha en rød en er både "Chic Red" og "Chaos" veldig fine. Kjøpes billigst på Ebay vil jeg si. Kjøpte mine her: http://www.ebay.com/itm/220713041210?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649. Ca. $11 for tre stykker er ikke dårlig. De går på smooth og er veldig fine. :)

Skin Doctors Skinactive14 Intensive Day Cream. (Har SPF 15 - kjøpes på CheapSmells.com eller FeelUnique.) Av renser liker jeg både Decleor Cleansing Water, MD Formulation Facial Cleanser og Bliss Clog Dissolving Cleansing Milk. Alle tre kan kjøpes på FeelUnique. :)

Tips: Husk å velge et favorittmerke på FeelUnique. Da får du 10% rabatt på det merket "livet ut." Handler du gjennom Kickback.no får du også 5% tilbake i poeng av det du kjøper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fondation - Nå som det er sommer foretrekker jeg personlig lettere dekkevne og liker veldig godt Estee lauder daywear plus tinted moisturiser eller garnier BB cream. sistenevnte gir bedre dekkevne enn den første. Jeg elsker virkelig estee lauder daywear plus fordi den gir en nydelig glød, og siden jeg har tørre kinn og ikke har noe glød i ansiktet så er denne veldig god å gi liv til ansiktet.

Blush- All smiles fra everyday minerals eller lancomè eller andre sine cream blushes. jemma kidd og Stila kan også anbefales. jeg handler mye på nett, så blir desverre ikke så mye anbefalinger fra parfymerier, men du sparer mye med å handle på nett. disse kan fåes på www.feelunique.com og de har gratis frakt til norge.

Concealer- MAC studio fix concealer. dekker kviser og røde kviser godt. til under øynene anbefaler jeg elisabeth arden sin penne concealer

solpudder- Too faced choclate soleil eller NARS Luster.( er egentlig en blush, men synes den er finere som solpudder, brunlig farge som gir nydelig glød) anbefaler også Estee lauder sitt store solpudder i fargen 2 eller 3. jeg bruker faktisk nr 3 året rundt.( jeg er veldig lys i huden)

Lipgloss- Estee lauder pure gloss I fargen pink kiss eller passion fruit- Disse fås til kun 13.90 pund på www.cheapsmells.com. da kan du få to farger til prisen av en. koster 300 kr i parfymerier i norge.

Av børster er sigma sine helt supre. Jeg bruker Duo fibre brush til solpudder, vanlig pudder og duo fibre blush brush anbefaler jeg til blush

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper dere har noen favoritter dere vil dele.

Beklager på forhånd et langt svar, men jeg vil helst ha så utfyllende svar som mulig selv, og da får du det :sjenert::ler:

Foundation/ foundationkost Jeg er veldig glad i foundation fra Bobbi Brown fordi de sitter fint på huden, gir meg ikke urenheter og de kommer i mange farger. Nå om sommeren bruker jeg BB Skin som er en relativt lett foundation som jevner ut hudtonen veldig fint og dekker små kviser/urenheter. Gjør også at porer "forsvinner". Kostene som de har er også veldig bra, men de koster skjorta, så jeg kjøper koster på nett og akkurat nå elsker jeg Real Techniques stippling brush til påføring. BB har også flere foundations avhengig av hvor mye dekkevne/finish du vil ha, så er absolutt verdt å sjekke ut.

Blush /blushbørste Liker du krem eller pudder? Uansett, MAC har veldig bra blusher. Av krem så er Posey favoritten nå om sommeren; det er en ganske sterk rosa som ser skummel ut, men når den påføres er det en frisk sommerglød den gir. Veldig fin. Av pudderblusher liker jeg veldig godt MAC Mocha som er en gammelrosaish farge som også er veldig fin. Til påføring av krem bruker jeg fingrene, og til pudder bruker jeg en MAC stippling brush (tror det er 187) fordi blushene er så pigmenterte og denne påfører litt mindre.

Maskara Jeg liker veldig godt Lancome precious cells, den gir volum og lengde og holder leeenge. Smudger ikke.

Vannfast kajal Jeg har en fra Chanel som er fantastisk, men teksten er delvis forsvunnet så vet ikke hva den heter. Den kommer i en slik vri-tube og holder absolutt hele dagen.

Solpudder + børste Bobbi Brown. Er matt, men ikke skittent, og ser veldig naturlig og fint ut på huden...og så varer den kjempelenge fordi du trenger så lite. Også her bruker jeg MAC 187

Concealer Igjen, Bobbi Brown - de har virkelig bra produkter. Jeg har både corrector (til blå ringer under øynene), undereye concealer, og stick concealer til eventuelle kviser. Se det litt an hva du trenger, men de er virkelig bra.

Bodylotion + dusjsåpe går ut i fra at du mener the body shop, og de er veldig bra :) Elsk på dem. Liker også veldig godt produktene fra Origins, men de er en del dyrere.

leppestifter i rosa eller nude farger. MAC innocence! beware er den perfekte nude farge fordi den lar din egen leppefarge skinne litt gjennom og du ser derfor ikke død ut. MAC myth er en typisk matt beige nude og ser også veldig fin ut. Hvis du vil ha en som er litt mer rosa, så er MAC Hue veldig fin.

- Ansiktskrem og evt. en rens Her anbefaler jeg Origins igjen fordi produktene deres er veldig bra, lukter himmelsk og er dyrevennlige. De har mange serier og du finner nesten garantert noe som passer for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Foundation/ foundationkost

Her har jeg dessverre ikke noe råd å komme med, siden jeg fortsatt er på leting etter en bra foundation selv. :P

- Blush /blushbørste

Anbefaler MACs pudderrouger. De er veldig pigmenterte, så du behøver veldig lite. Derfor varer de lenge også :) TBS sine pudderrouger er også gode. Jeg bruker noen ganger TBSs rougekost eller en svær fluffy rosa kost jeg kjøpte på Sephora i Frankrike for mange år siden.

- Maskara

Maybelline Lash Stiletto (både den sorte og den røde), L'oreal Lash Architect og Lash Architect 4D, Dior Diorshow Iconic, Lancôme Hypnose. Generelt sett syns jeg Maybelline og L'Oreals maskaraer er vel så gode som dyre merker (dvs. Dior osv.), så hvis du skal spare inn på noe så ville jeg gjort det her.

- Vannfast kajal

GOSH lager noen som er helt ok, og de kommer i massevis av farger. Jeg ble også kjempeimponert over Maybellines Master Drama, men de er ikke vannfaste. Tipper MAC har gode vannfaste kajaler.

- Solpudder + børste

Dior har et matt solpudder som er veldig bra. Kan også anbefale Guerlain Terracotta. Har ikke prøvd TBS solpudder (Honey Bronze), men har fått det anbefalt selv. Bruker Bare Minerals Flawless Finish kost til solpudder, men en hvilken som helst fluffy, myk kost burde duge.

- Concealer

Er veldig glad i Bare Minerals concealer i pudderform. Bra å bruke på kviser siden den ikke inneholder masse fett og voks, slik concealere i krem/stift ofte gjør. Påfører denne med mineralconcealerkost fra IsaDora, men Bare Minerals lager også en slik. Under øynene bruker jeg L'Oreal infallible.

- Bodylotion + dusjsåpe (tenkt å kjøpe de gode duftene fra TBS)

Jeg bruker Lait Corporel med appelsinduft fra Biotherm, som jeg kjøper på taxfree. Når det gjelder TBS liker jeg godt kokosserien, men det er jo smak og behag. For meg er ikke dusjsjåpe noe jeg syns man trenger å bruke så mye penger på, så jeg kjøper ofte dusjsåpe på boots eller i dagligvarebutikken.

Jeg er en glossjente, men liker også chubby sticks fra clinique, det er en slags farget leppepomade i et blyantformet hylster (men du skrur stiften opp, du trenger ikke å spisse den). Fins i mange farger. Når det gjelder glosser kan jeg anbefale Dior Addict, Clinique Glosswear og Superbalm, Chanel Levres Scintillantes og alt fra Clarins. Av rimeligere merker er Isadora, TBS, Lypsyl og No 7 bra.

Jeg har sensitiv hud og kjøper alt på apoteket. Liker best merkene Avene og La Roche Posay. Du finner garantert noe som passer for deg på apoteket, og de som jobber der har ofte god peiling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sminke betyr ingenting dersom ikke grunnlaget er bra. Bruk pengene dine på skikkelig hudpleie i første omgang, dvs. ingenting man får på parfymeri eller apotek duger, gå for skikkelig hudpleiemerker. Du kan kjøpe billig på feelunique.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet at sminke og hudpleie er helt individuelt, men her er mine beste tips:

Har ikke lest gjennom tråden, men hvis du har veldig fin hud fra før anbefaler jeg VitaZing kremen fra Origins som foundation.

Den dekker minimalt, men gir jevnere hudtone, mindre porer, masse glød (uten at ansiktet ser fett ut) og litt sunn farge. Den er helt genial, for uansett hvor brun du blir i sommer, vil denne adoptere ansiktsfargen og bare gi deg frisk glød. Er avhengig!

Anbefaler også Warmth solpudder fra ID Bare Minerals. Den ser naturlig ut, matter litt ned og holder hele dagen. Et must for meg!

Rougen i kremform fra Max Factor er også fin og naturlig.

Gode børster finnes hos MAC, Sigma, ID Bare Minerals.

PS! Helt enig med henne som mener at hudpleie er alfa og omega. Å finne en hudpleieserie/kombinasjon som fungerer for deg kan ta tid, men verdt det! Selv elsker jeg Origins og har brukt dette i 7 mnd. Eneste som fungerer skikkelig på huden min, men det har vært en lang prosess, men MYE prøving og feiling for å finne "drømmeproduktene"!

Endret av Rosa.sky
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Foundation/ foundationkost - MakeupForever, og ID mineralfoundation (om sommeren). Bruker ID sin Kakubi for mineralfoundation, fingrene for flytende foundation. BB krem fra Elisabeth Arden nå om sommeren. Alltid primer rundt neserot, hake og panne, så sitter foundationen fint hele dagen.

- Blush /blushbørste - Nars rouge er best, Mac har de beste børstene. Har også en del rouge fra Chanel, de har fine farger. Og Mac.

- Maskara - Diorshow, dette er det eneste området jeg er trofast på.

- Vannfast kajal - Nars, makeup forever, chanel, urban decay... her har jeg aldri funnet en favoritt.

- Solpudder + børste - Gurlian solpudder. Mac børste

- Concealer - dior under øynene. Så har jeg en rekke andre, kommer så an på hva man skal dekke.

- Bodylotion + dusjsåpe (tenkt å kjøpe de gode duftene fra TBS) - Morton Brown

- Evt. noen leppestifter i rosa eller nude farger. - Creamsheen serien til Mac. Chanel.

- Ansiktskrem og evt. en rens - Decleor

Du spør ikke, men jeg var så godt i gang:

- Bryn: Bobby brown, makeupstore

- Øyeskygge: urban decay, chanel, mac

- Highlightere: Mac, HighBeam

- Primer: Mac, urban decay og Makeupforever

- Pudder: Mac primetime, ID

Og jeg er enig i dette med grunnlag. God rens, gode kremer. Og primere! Jeg oppdaget en ny verden da jeg begynte å bruke primere. Sminken sitter fint hele dagen, huden blir jevnere, selv rimelige øyeskygger ser proffe ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Foundation/ foundationkost Har vært borti litt ulike ting, men favorittene er BB cream fra Skin79 og Clinique superpowder double face powder (presset pudder). Til BB-kremen bruker jeg fingrene og til foundation bruker jeg ELF studio powder brush

- Blush /blushbørste Jeg elsker blusher, men favoritten akkurat nå er Urban Decay afterglow glide-on cheek tint i Greedy. Fåes kjøpt på beautybay.com blant annet. Til denne bruker jeg bare fingrene, ellers en billig kost fra Sinful Colors.

- Maskara Smashbox layer lash primer!!! Synes det er rart at vippeprimer fremdeles er så lite brukt. Pleier å kjøpe den på ebay. Nesten hvilken som helst mascara blir fin oppå denne, for min del ihvertfall. Favorittmascaraen nå for tiden er Stila Lash Visor.

- Vannfast kajal Urban Decay 24/7 glide-on eye pencil

- Concealer Nyx sin Concealer in a jar. Har den i oransje til å nøytralisere de mørke ringene og så en som matcher hudtonen min oppå der igjen, og i resten av ansiktet (beige for min del).

- Evt. noen leppestifter i rosa eller nude farger. Nyx tinted lip spa i Sake - den er helt perfekt ''my lips, but better''

Endret av ^^Belle^^
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg elsker ID sin Flawless Definition Mascara, den separerer og gir fin lengde!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...