AnonymBruker Skrevet 29. mai 2012 #1 Skrevet 29. mai 2012 Nå er jeg lei av å se på bilder og filmer av tynne og pene jenter. Jeg er lei av å bli obsessed av tynne kropper og sitte med en flott og pen kvinne på skjermen mens jeg propper i meg frukter og smoothies fordi jeg tror at det skal gjøre meg tynnere. Jeg MÅ snart innse at jeg også må trene for å få den kroppen jeg ønsker. Jeg har postet her tidligere, og jeg er hun som har traumer fra barndommen og dermed ikke greier å trene overhodet. Når jeg var liten og gikk på barneskolen og hadde gym, ble jeg alltid ledd av. Uansett hva jeg gjorde og uansett hvor god jeg var, så lo alle sammen av meg. Dette gjorde så ufattelig vondt. Og det gjør enda vondt. Jeg greier knapt snakke om dette problemet, fordi jeg begynner å gråte og en slags sperre slås på. Jeg snakket om dette for første gang med psykologen min i dag, det var utrolig vanskelig, men har endelig fått det ut. Jeg greier ikke trene i et rom uten vinduer engang, fordi jeg er bombesikker på at noen ser på meg, peker, ler og gjør narr av meg. Jeg skammer meg rett og slett av å bevege meg, jeg føler at jeg har ingen rett til å bevege meg på grunn av min overvektige kropp. Jeg er 173 cm høy og veier 75 kg. Høres KANSKJE ikke overvektig ut, men jeg har litt for mye her og der, dessverre. Jeg greier knapt å gå ute blant mennesker. Jeg blir nervøs og får panikk når biler kjører forbi og jeg er sikker på at de sitter og ler av meg og tenker "herregud, hva jogger/sykler/går hun der for, hun bør holde seg inne". Er også redd for å møte på kjentfolk når jeg er ute og går, jeg takler det bare ikke. Hva kan jeg gjøre? Hva skal jeg gjøre? Jeg fikk plutselig lyst til å gå ut og jogge. Men jeg tør ikke. Der er folk og de ler av meg... Jeg har så lyst. Men jeg vet ikke hvordan jeg skal gjøre det. (Jeg har forresten ikke ordentlige joggesko, kan jeg bruke vanlige skatesko/vans og jogge med eller er det HELT håpløst?)... Jeg har også tilgang på sykkel, men til og med dette er skummelt... Jeg har sååå lyst til å bevege på meg og trene, men jeg har ingen sted jeg kan gjøre det, jo. Har lyst til å trene 30 days shred inne, men jeg greier det ikke på grunn av 1) jeg føler at noen ler av meg og jeg begynner å gråte med en gang og 2) jeg har ikke ordentlige joggesko haha, men det er ikke det egentlige problemet... Noen som kan hjelpe meg?
Gjest Eluveitie Skrevet 29. mai 2012 #2 Skrevet 29. mai 2012 Det var leit å høre, skjønner at dette er vanskelig for deg. Men hva om du drar igjen gardinene og trener innefor husets fire vegger? Lås gjerne dørene også hvis du føler for det! Jeg trener uten sko når jeg trener styrke og hopp og sprett øvelser hjemme, tar bare på meg sko når jeg skal ut og jogge. Anbefaler deg at du får deg et par gode sko å jogge i hvis du finner ut at du liker det, men ikke jogg på asfalt, prøv å holde deg til stier og grusveier. Du kan jo starte med å gå raske treningsturer for å venne deg til tanken å trene ute? Da holder sikkert de skoene du har en stund til det. En ting er sikkert, et sted må du starte, å ikke starte i det hele tatt får deg ingen vei. 1
Gjest Brillefin Skrevet 29. mai 2012 #3 Skrevet 29. mai 2012 Er du sikker på at folk ler av deg?? Jeg har uansett vært i nesten samme situasjon som deg.. hatet gym på skolen, alle var bedre enn meg, og jeg klarte ikke hevde meg i noe idrett. Var i tillegg noe overvektig, mer enn deg faktisk! To ganger i halvåret måtte vi løpe rundt et vann her i byen, og jeg hatet det,mildt sagt. Da jeg var ferdig med vgs, torte jeg ikke nærme meg dette stedet selv om det er 5 min unna meg.. etter tre år gjorde jeg det, og det var fantastisk å kunne prøve seg uten det presset og medelever. Så jeg pleide å gå rundt og etterhvert klarte jeg å jogge mer og mer. I begynnelsen pleide jeg trene om morgenen, da er det ikke så mange folk heller Nå trener jeg på treningssenter, på formiddagen da det også ikke er så mange mennesker, og jeg begynner å lære meg og drite i andre, og det jeg tror de tenker. De tenker nok mer på seg selv når de er ute å trener. Tro meg! Lykke til
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2012 #4 Skrevet 29. mai 2012 Tusen takk for svar alle sammen. Jeg skal prøve å trene nå. Skal prøve denne videoen: Men kan jeg gjøre dette uten sko? Huff, håper det går bra. Om jeg greier å fullføre dette blir jeg såååå glad...
Gjest Eluveitie Skrevet 29. mai 2012 #5 Skrevet 29. mai 2012 Ja, men ikke bruk sokker, for da glir du lettere på gulvet. Å trene barbent går fra for min del Jeg tror du har veldig godt av trening, ikke bare for å få den kroppen du ønsker deg, men for å bli sterkere og tryggere på deg selv. Mestring gir en god følelse.
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2012 #6 Skrevet 29. mai 2012 Du greier knapt å gå ute, men du greier det! Fortsett med gåingen, gjerne på tidspunkter det ikke er så fryktelig mange som er ute og går. Trening av kropp og forsterking av sinn på samme tid.
Frøkna20 Skrevet 29. mai 2012 #7 Skrevet 29. mai 2012 Kan du ikke finne en treningspartner? Evt en hund? Altså med treningspartner mener eg noen som er klar over problemet og er der for å hjelpe deg videre. Fortsett å gå, i svarteste skogen hvor det ikke er andre:) men hund er noe jeg absolutt vil anbefale, det er noe med muligheten til å lufte et dyr:) om du ikke kjenner noen med hund og ikke har et ønske om å kjøpe deg, kan du legge inn en annonse i avisa, om noen har en tur kompis du kan låne
Celestia Skrevet 31. mai 2012 #8 Skrevet 31. mai 2012 Jeg tenkte også på treningspartner Hvor bor du TS?
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2012 #9 Skrevet 1. juni 2012 Jeg får problemer med føttene når jeg trener uten sko hjemme. Du kan godt prøve, men kjenn etter om du får vondt, da stopper du. Det er lurt å kjøpe noen gode joggesko du hvertfall kan bruke ute. Vans og skatesko har ikke skikkelig demping. Og et annet tips er å gå eller sykle til skole/jobb, butikken, besøke venner etc. Tenk at det ikke er trening, du skal bare transportere deg selv fra A til B. Og du vet inderlig godt at ingen ler av deg lenger, det sitter bare i hodet ditt. Tenk så godt det er for hver gang du har klart å bryte den sperren du har satt opp for deg selv!
Mangopai Skrevet 1. juni 2012 #10 Skrevet 1. juni 2012 Om du syns det er fælt at andre ser på når du jogger ute så kan du gå når du ser folk, og jogge når du ikke ser noen - been there, done that! Til slutt blir det omvendt, hvertfall for min del Helt til du klarer å jogge hele tiden (man kommer faktisk dit også, selv om det føles uoppnåelig ut!) Trekk for gardinene og sprett deg gjennom 30 day shred, anbefaler Ripped in 30 når du er ferdig med shred! Send meg gjerne en PM, så kan vi dele litt frustrasjon :D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå