Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Heisann,

Jeg har et spørsmål ang hudlege. Er dette noe man kan få via privatlegen sin, eller bør man oppsøke det selv?

Jeg har vært plaget med kviser i 10 år nå, og vil gjerne ha en fremtid uten cystisk akne som gjør vondt og ser jævlig ut. :sukk: Min far mente at dette var noe jeg bør ta igjennom privatlegen min og få det billigere derfra, men jeg vet ikke helt hva som er vanlig? Noen som har noe innspill?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man kan få henvisning via legen sin, men det tar år og dag å få time. Avhenger nok litt av hvor du bor, men vil tro det tar mye kortere tid om du bare går direkte til hudlegen. For det kan man også gjøre, men det koster nok en del mer.

Skrevet

Jeg spurte fastlegen og fikk en henvisning.En kan jo ringe selv til hudlegen (når en har henvisning) og spørre om time

AnonymBruker
Skrevet

Det er litt forskjellig, noen hudleger tar bare imot pasienter med henvisning andre er private og du trenger ikke henvisning. Men uten henvisning er det mye dyrere, men du får derimot time raskt.

Hvor lang ventetid det er kommer ann på hvor populær legen er.

Skrevet

For å få time med fastlege offentlig må du via fastlege. Jeg måtte vente over 3 mnd fra jeg kontaktet fastlegen, til jeg fikk time. Da koster det litt over 300 kr for en konsultasjon med blodprøver.

Privat har jeg ingen erfaring med, men tror dette naturlig nok er endel dyrere, men ventetiden er nok også mye kortere :)

Skrevet

Takker for svar!

Da kontakter jeg nok først en hudlege for å bare høre på priser og slikt. Er det mye over hva budsjettet mitt tåler, så får jeg snakke med fastlegen min. :)

Er det noen som har noen hudleger i Oslo/Lillestrøm området å anbefale?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...