Gå til innhold

Første slankedag- jeg føler meg så slapp!

Anbefalte innlegg

Gjest Samsungg
Skrevet

Skal på ferie om ca. tre/fire uker og vil gå ned en del i vekt. Siden det er ganske kort tid til skjønner jeg at jeg må være streng med meg selv for å oppnå det. Det er første slankedagen i dag, og jeg kjenner meg så slapp! Har hodepinne og kjenner meg veldig slapp.

Vel, jeg prøver å spise mindre for å oppnå kroppen jeg vil i løpet av fire uker, og er derfor streng med meg selv som sagt.

Slik ser kostholdet mitt ut i dag:

Frokost: egg, grovt knekkebrød med skinke og bacon

Lunsj: Forskjellige typer bær i en skål

Middag: 4 fårepølseskiver og salat

Hvorfor føler jeg meg så slapp? Hva kan jeg gjøre for å bli mindre slapp? Jeg vil så gjerne ned i vekt, men om jeg skal være så slapp hele tiden vet jeg ikke om det er verdt det...

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du er slapp fordi du ikke får i deg nok næring, du sulteforer deg selv. Spesielt om du ikke er stillesittende hele dagen.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Lag deg en rett-i-koppen tomatsuppe med to hardkokte egg i til kvelds, det vil forhåpentligvis mette litt.

AnonymBruker
Skrevet

Folk kommer til å totalslakte deg nå, for sånne sultekurer er strengt tatt bare tull.

Men det er jo det som er problemet med slike kurer, men blir sulten, sliten, sur og får hodepine.

Det eneste du kan gjøre er å holde ut, drikke 3-4 liter vann om dagen, og om det ikke hjelper på hodepinen må du ta smertestillende.

Hadde du spist kylling til salaten kunne du spist mye mer enn de 4 fårepølseskivene. Det er mye fett og kalorier i de.

Lag deg et nytt salatmåltid nå. Det kan du fråtse i.

Gjest LYSVING
Skrevet (endret)

Kanskje du har glemt å drikke nok vann? Også er det viktig med mosjon. Så du får mer energi. Har du trent i dag?

Endret av LYSVING
Gjest SnowLeopard
Skrevet

Med så lite mat frem til ferien, så håper jeg ikke du har tenkt og fråtse når du endelig er på plass på feriestedet. Da kan kroppen din fort få litt sjokk, og bli type oppblåst....

Gjest Samsungg
Skrevet (endret)

Takk for tips og svar alle sammen :)

Jeg har både trent (jogget 3 km) og drukket mye vann :trene: Treningen var på morningen. Så det er nå jeg kjenner hodepinnen, kjente den ikke i sta...

Har ikke tenkt til å fråtse når jeg kommer til feriestedet, men litt mer kommer jeg jo til å spise. Kommer til å være mindre streng på stedet.

Er det bare tull å gjøre det på denne måten - er det så lite at forbrenningen rett og slett vil stoppe? Burde jeg spise mer?

Endret av Samsungg
Skrevet

Gå inn på http://www.greteroede.no/. Opprett bruker, og tell kalorier. Der er det en kaloriteller, som sier hvor mye du kan spise. Du kommer ingen vei ved å spise for lite.

Gjest Samsungg
Skrevet

Gå inn på http://www.greteroede.no/. Opprett bruker, og tell kalorier. Der er det en kaloriteller, som sier hvor mye du kan spise. Du kommer ingen vei ved å spise for lite.

Takk for tips, det skal jeg prøve! :)

Men man mister vel litt kg av å spise mindre? Jeg mener ikke av å sulte seg, men ved å spise mindre/ sunnere?

Gjest Samsungg
Skrevet

Nå ble det foressten litt salat også :)

Skrevet

Spis mer (sunne ting) og du vil ikke lengre føle deg like slapp. Du vil mreke at kroppen reagerer på omstillingen i begynnelsen, siden du skifter "diett", men kroppen vennes fort til andre næringsstoffsammensetninger o.l.

Spis mer er løsningen. Tell kaloriene inn versus ut så du får litt i minus. Diett.no er fin ! lykke til.

Skrevet

Herregud altså. Hvorfor driver noen slik rovdrift på kroppen sin?

Du er slapp fordi du ikke får i deg nok næring.

• Liker 1
Gjest *Maja*
Skrevet

Skal på ferie om ca. tre/fire uker og vil gå ned en del i vekt. Siden det er ganske kort tid til skjønner jeg at jeg må være streng med meg selv for å oppnå det. Det er første slankedagen i dag, og jeg kjenner meg så slapp! Har hodepinne og kjenner meg veldig slapp.

Vel, jeg prøver å spise mindre for å oppnå kroppen jeg vil i løpet av fire uker, og er derfor streng med meg selv som sagt.

Hvorfor føler jeg meg så slapp? Hva kan jeg gjøre for å bli mindre slapp? Jeg vil så gjerne ned i vekt, men om jeg skal være så slapp hele tiden vet jeg ikke om det er verdt det...

Det var hele frokosten min det der. Er ikke rart du er slapp. Du sulter deg selv og vil selvsagt føle deg både slapp og sliten. Det er kroppens måte å si ifra at den ikke får nok næring.

Dette er en tullete måte å gå ned på. Ikke bare vil du miste masse muskelmasse som igjen vil gjøre at du får en lavere forbrenning, men i sekundet du spiser mer mat så vil du legge på deg alt igjen pluss litt ekstra.

Spis sunn mat i vanlige mengder og tren. Tenk livsstil ikke sulting.

Gjest Samsungg
Skrevet (endret)

Ok - hadde et bedre kosthold i dag, tenker jeg...

Frokost: omelett og to kiwi

Lunsj: to pølser(uten noe som helst)

Mellommåltid: bær

Middag: kylling og grønnsaker i saus

Dette er vel ikke ille?

Endret av Samsungg
Skrevet

Ikke gå under 1000 kalorier per dag. Kroppen vil gå i krigstilstand og holde på den energien den har. Du vil merke symptomer som kalde hender og føtter. Du vil være sulten og heller ikke gå ned i vekt fordi kroppen har satt ned forbrenningen og går på sparebluss. Det er også viktig å spise ofte og lite og ikke ha eksempelvis en stor middag på kvelden. Spiser du ofte og lite så holder du "fyr i ovnen" og forbrenningen oppe. Og er inntaket av energi riktig så burde du suse ned i vekt.

Spis riktig og gå ned i vekt :)

AnonymBruker
Skrevet
...satt ned forbrenningen og går på sparebluss. Det er også viktig å spise ofte og lite og ikke ha eksempelvis en stor middag på kvelden. Spiser du ofte og lite så holder du "fyr i ovnen" og forbrenningen oppe. Og er inntaket av energi riktig så burde du suse ned i vekt.

Dette er helt feil.

Skrevet

Dette er helt feil.

Du kan ikke bare si at dette er feil uten å begrunne det. Jeg er enig med speltlompa her. Å spise lite men ofte utover dagen er det som blir anbefalt. Da holder man forbrenningen jevnt istedet for at kroppen går på sparebluss. Det virker da innlysende.

Skrevet

Du kan ikke bare si at dette er feil uten å begrunne det. Jeg er enig med speltlompa her. Å spise lite men ofte utover dagen er det som blir anbefalt. Da holder man forbrenningen jevnt istedet for at kroppen går på sparebluss. Det virker da innlysende.

Merkelig at en offentlig drevet side om helseinformatikk mener noe annet, da.

http://nhi.no/livsstil/kosthold/overvekt/slik-oker-du-forbrenningen-34685.html

Skrevet

Du verden. Hele 16 stykker deltok i studien. Og da skal det liksom forklare det med forbrenning for en hel verden?

Skrevet

Du er slapp fordi du ikke får nok næring. Det er bare dumt å gå i gang med en slik pinekur for å miste noen kilo et par uker før ferien. Du kan ende opp på sykehuset i stedet for i syden!

Spis mer, spis sunt og tren! Så vil kiloene forsvinne og kroppen bli sprek, og du vil føle deg sterk og frisk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...