Gå til innhold

Kaffegjester

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal ha kaffegjester og jeg lurer på om noen av dere har noen tips til hvordan de kan bli tatt imot, og hvordan ting ellers kan ordnes slik at de lettere blir en del av selskapet når de kommer.

(Og jeg orker ikke enda en diskusjon på hvor teit det er å invitere noen bare til kaffe!)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal holde meg til tråden selv om vi ikke skal invitere kaffegjester.

Mitt råd er å sett av et rom i festlokalet som er trivelig.

Sørg for at de blir servert drinker å la det være litt musikk der ol.

Ikke la de bli sittende å vente i en hall, inngangsparti på utstilling.

Skrevet

he he, det har vært diskusjoner på dette tidliger skjønner jeg :hoho:

Skrevet
he he' date=' det har vært diskusjoner på dette tidliger skjønner jeg :hoho:[/quote']

No kidding!!!!! :ler:

Skrevet

Skal dere gå rett fra middag til kaffe da? For om det er en pause mellom disse postene der folk kan mingle og gå rundt, se på gavebord og slikt så blir det ikke sånn oppstandelse når kaffegjestene kommer... Hvis middagen slutter 6 så be dem til klokken 7 eller halv syv... På den måten må de ikke vente et sted....

Det er slik det har foregått i alle de bryllupene jeg har vært i i alle fall, men så vet jo ikke jeg i hvilke former bryllupet deres skal feires i da... :)

Skrevet

Det er sikkert lurt å opplyse om hvor mange gjester kontra kaffegjester du skal ha....

Kommer det til tyve stykker i et selskap på femti eller kommer det til femti i et selskap på ti...?

Skrevet

Informer de andre gjestene sli at middagen er vel overstått før de okommer og møt de personlig i døra. La dem føle seg velkommne og ikke glem dem!!! Vis at dere setter pris på dem og ville at de skulle feire dagen med dere

Skrevet

Våres kaffegjester blir tatt i mot med kaffe og avec som drikkes sammen med oss i en salong..

Skrevet

Våre kaffegjester har en gammel og ærverdig vinstue for seg selv, hvor de kan sitte og få velkomstdrink og bli tatt i mot av oss etter middagen.

Skrevet

Vi ber bare de aller nærmeste til mat og ber rundt 50 gjester til kaffen. Vi vil gjerne dele dagen med mange av våre venner også. Men vi vil jo ikke at de som kommer senere skal føle seg utenfor. Derfor har vi satt opp en foreløpig kjøreplan etter diskusjoner med svigers og pappa som er slik:

kl 15 mat (brudeparet med den nærmeste familien)

kl 17.30 kaffegjestene ankommer

kl 18.30 bryllupskaken skjæres opp

kl 19.30 brudedansen starter og etter det er det fest...

Vi regner med at vi har fått snakket masse med de nærmeste i tiden rundt maten, og tar imot gjestene selv og ber dem forsyne seg med velkomstdrikk og komme inn i varmen. Så vil vi bruke litt tid på kaffegjestene før vi skjærer kaka og man kan kose seg med kakene før vi tar dansen. I tillegg skal barna skiftes på mens vi snakker med gjestene. Regner med å spørre svigermor og pappas sambo om de kan være litt behjelpelige med det.

Skrevet

Vi får også omtrent 50 kaffegjester, og håper å få til dette:

Det er konsertsal i tilknytning til festlokalet. Begge familiene er stappfulle av musikere og folk som egner seg på en scene. Det gjelder også de fleste vennene våre.

Når middagen er avsluttet (serveres kl. 17, ferdig ca. 19.30 - stram regi, og vi sparer en del taler til etterpå) blir det en liten pause så familien får strekke på beina. Kaffegjestene inviteres til kl. 20, de får velkomstdrink og så går hele selskapet inn i konsertsalen der det blir en uformell konsert, flere taler etc. I mellomtiden dekker serveringspersonellet om til kaffen. Og når konserten er ferdig, går vi ut i spisesalen igjen, og det blir kakeskjæring og brudevals og fest.

Skrevet

Takk for tips. Er åpen for flere. Vi er vel ca 70 til middag og kanskje 50 til som inviteres til kaffe.

Skrevet

Pass for guds skyld på att de ikke kommer mens middagen ennå pågår. :o

Skrevet

Skjønner ikke helt problemet med å be noen til kaffen?!? Dersom man ber til bare noen få kan jeg forstå det på et vis, men... :o

Vi har bedt ca 40 til middag, og ca 60 til til kaffen. Vi har jo lyst til å be alle våre kjære, men har selvfølgelig ikke mulighet til å be 100 mennesker på middag!!!

Her hvor jeg kommer fra er dette den vanlige løsningen!

Men det jeg egentlig skulle si var dette:

Vi har leid et lokale hvor det er et ekstra rom, som ei stue liksom, hvor de gjestene som mot formodning skulle komme "for tidlig" til kaffen kan oppholde seg. For selv om vi prøver å planlegge det slik at de skal slippe å vente, vet men jo ikke hvor lange taler enkelte kan ha... :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...