AnonymBruker Skrevet 29. mai 2012 #1 Skrevet 29. mai 2012 Hvor er det man kan finne ordrett referat fra rettssaken, hvor aktors spørsmål, vitners forklaring, og forsvarers spørsmål kommer fram uten at journalister kommenterer, utelater ord osv, for å gjøre det vanskelig å forstå. Finnes det ikke? Har lett litt rundt, finnes det noe offentlig rettsreferat eller transkripsjon som legges ut på en offentlig side? Finner ingenting i mediene, bare et visst referat med masse kommentarer og ladede ordbruk og begrepsbruk fra journalister. Og da tenker jeg ikke på blodige detaljer, det er av mindre betydning, men hvor kan man lese alt annet av hva som blir sagt?
Gjest Gjest Skrevet 29. mai 2012 #2 Skrevet 29. mai 2012 (endret) Hvor er det man kan finne ordrett referat fra rettssaken, hvor aktors spørsmål, vitners forklaring, og forsvarers spørsmål kommer fram uten at journalister kommenterer, utelater ord osv, for å gjøre det vanskelig å forstå. Finnes det ikke? Har lett litt rundt, finnes det noe offentlig rettsreferat eller transkripsjon som legges ut på en offentlig side? Finner ingenting i mediene, bare et visst referat med masse kommentarer og ladede ordbruk og begrepsbruk fra journalister. Og da tenker jeg ikke på blodige detaljer, det er av mindre betydning, men hvor kan man lese alt annet av hva som blir sagt? Jepp, de finnes. Innlegg redigert Sophie-Ann, mod Endret 30. mai 2012 av Sophie-Ann
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2012 #3 Skrevet 30. mai 2012 Jepp, de finnes. Innlegg redigert Sophie-Ann, mod Nei. De finnes ikke.
Gjest Koala Skrevet 30. mai 2012 #4 Skrevet 30. mai 2012 Nei. De finnes ikke. Det er merkelig hvordan Kvinneguiden sensurerer informasjon som ikke kommer fra VG. Blant annet har en link til Wikipedias artikkel om rettssaken blitt fjernet flere ganger fordi det finnes informasjon der som ikke VG har. Det var den offisielle begrunnelsen fra Kvinneguidens moderator. Jeg tøyser ikke, det er helt sant! Oj, der sa jeg visst "wikipedia". VGs referat av saken er stort sett bare tøys og tull med enorme faktiske feil. Fra i dag: - VG hevder at manifestet ble sendt til 227 stortingsrepresentanter. det VGs stortingsmedarbeider ikke hadde fått med seg er at det bare sitter 169 representanter på stortinget. - VGs juridiske medarbeider hevder at Wenche Breivik er fjernet fra vitnelisten fordi hun er syk. I virkeligheten er hun uansett ikke pliktig til å vitne mot Breivk siden hun er nær familiemedlem. Sykdommen spiller ingen rolle. Og, til det du spurte om. Aftonbladet har de beste referatene. Oj, der sa jeg "Aftonbladet".
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2012 #5 Skrevet 30. mai 2012 Det er merkelig hvordan Kvinneguiden sensurerer informasjon som ikke kommer fra VG. Blant annet har en link til Wikipedias artikkel om rettssaken blitt fjernet flere ganger fordi det finnes informasjon der som ikke VG har. Det var den offisielle begrunnelsen fra Kvinneguidens moderator. Jeg tøyser ikke, det er helt sant! Oj, der sa jeg visst "wikipedia". VGs referat av saken er stort sett bare tøys og tull med enorme faktiske feil. Fra i dag: - VG hevder at manifestet ble sendt til 227 stortingsrepresentanter. det VGs stortingsmedarbeider ikke hadde fått med seg er at det bare sitter 169 representanter på stortinget. - VGs juridiske medarbeider hevder at Wenche Breivik er fjernet fra vitnelisten fordi hun er syk. I virkeligheten er hun uansett ikke pliktig til å vitne mot Breivk siden hun er nær familiemedlem. Sykdommen spiller ingen rolle. Og, til det du spurte om. Aftonbladet har de beste referatene. Oj, der sa jeg "Aftonbladet". I går fulgte jeg 4 livereferater samtidig: Aftenposten, NRK, VG og Aftonbladet. Da syns jeg faktisk NRK var mest utfyllende, men ellers, ja, så har jeg sett at Aftonbladet tilbakeholder minst informasjon.
Gjest Koala Skrevet 30. mai 2012 #6 Skrevet 30. mai 2012 I går fulgte jeg 4 livereferater samtidig: Aftenposten, NRK, VG og Aftonbladet. Da syns jeg faktisk NRK var mest utfyllende, men ellers, ja, så har jeg sett at Aftonbladet tilbakeholder minst informasjon. Oj, der sa du NRK Men ja, er litt enig. Aftonbladet er gjerne best når Carina reporterer. de to andre reporterne er ikke så flinke.
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2012 #7 Skrevet 30. mai 2012 Oj, der sa du NRK Men ja, er litt enig. Aftonbladet er gjerne best når Carina reporterer. de to andre reporterne er ikke så flinke. Hva mener du egentlig? Har VG en mer KG-autorisert fremstilling enn alle andre medier? Og hvorfor skulle Wikipedia være "bannlyst"? Hva er det Wikipedia skriver som er anderledes?
Gjest Koala Skrevet 30. mai 2012 #8 Skrevet 30. mai 2012 Svaretet på forrige spørsmål finnes i tidligere delvis sensurerte debatter. Hovedpoenget var at Kvinneguiden sensurerte en henvisning til Wikipedias artikkel om Breivik fordi en usensurert utgave av Tiltalen lå (og ligger) der. Begrunnelsen var at "andre medier" (dvs VG) hadde sensurert navnene. Også linker til domstolenes hjemmesider ble sensurert av samme grunn. La du merke til at dette innlegget er "ulovlig" ?
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2012 #9 Skrevet 31. mai 2012 Linda fra Aftonbladet referer dårlig i dag. Hun utelater viktige deler. Vet ikke om det skyldes språkvanskeligheter. Forresten, hvor ble det av munnleserne, som avslørte samtaler på en av de første dagene?
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2012 #10 Skrevet 3. juni 2012 Linda fra Aftonbladet referer dårlig i dag. Hun utelater viktige deler. Vet ikke om det skyldes språkvanskeligheter. Forresten, hvor ble det av munnleserne, som avslørte samtaler på en av de første dagene? Carina fra Aftonbladet er dyktig. Ingen norske medier referrerer særlig bra, og kommentarene er heller ikke så gode
Gjest Gjest Skrevet 13. juni 2012 #11 Skrevet 13. juni 2012 Noen som har link til NRKs nett-tv fra rettsaken dag for dag?
Gjest nok en Gjest Skrevet 13. juni 2012 #12 Skrevet 13. juni 2012 Noen som har link til NRKs nett-tv fra rettsaken dag for dag? http://www.nrk.no/nett-tv/prosjekt/2956/
Gjest Gjest Skrevet 13. juni 2012 #13 Skrevet 13. juni 2012 http://www.nrk.no/nett-tv/prosjekt/2956/ Takk, gjest.
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2012 #14 Skrevet 15. juni 2012 Det må da være noen, av alle de som sitter i rettsaler rundt omkring, som referer til mer informasjon enn det media har lov til? Anonym poster: fb024e9533f282af4d6fba3fc89db31e
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2012 #15 Skrevet 15. juni 2012 Jeg tipper at det finnes en del ulovlige videoklipp/lydklipp som er tatt opp i rettsalene. Disse kommer nok til å bli postet etterhvert, hvis folk tør å ta sjansen på det. Anonym poster: 824e7a970f3fc93a40f9041638818cec
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå