Gjest Samsungg Skrevet 29. mai 2012 #1 Skrevet 29. mai 2012 Hvordan kan barnet mitt øve til engelskeksamen som hun har om to dager? Hun har fått utdelt noen tekster hun skal lese, og det er alt. Hun skal lese det nøye, men spurte meg istad om hva mer hun kunne gjøre for å få bra på den eksamenen. Da hadde jeg ikke noe svar. Noen som har noen gode tips for hva hun kan gjøre for å få til denne prøven bra? Alle hjelpemidler er tillat på eksamenen untatt internett og kommunikasjon. Takk for tips forhånd!
Nenna Skrevet 29. mai 2012 #2 Skrevet 29. mai 2012 Skrive notater mens man leser er en metode som har funket bra for meg hvertfall. Altså å skrive ned det viktigste. Lykke til
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2012 #3 Skrevet 29. mai 2012 Spesielle ord og uttrykk, som idiomer. Tok jeg alltid i bruk både på vgs og ungdomsskole, med gode resultater.
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2012 #4 Skrevet 29. mai 2012 Se gjennom stiler og oppgaver hun har skrevet dette skoleåret, og se hvilke tilbakemeldinger hun har fått. Er det feil som går igjen? Er hun flink til å lese oppgava nøye, slik at hun svarer på det oppgava virkelig spør om? Strukturerer hun teksten bra? Lager hun en disposisjon, og har hun gode avsnitt med temasetning og kommentarsetninger? 1
Gjest Gjest20 Skrevet 29. mai 2012 #5 Skrevet 29. mai 2012 Den beste metoden å forberede seg på er naturligvis å ha lest gjennom pensum grundig og jobbet kontinuerlig med faget. Det er fremdeles to dager igjen til å terpe på grammatikkregler og utvide ordforrådet. Det er også en smart idé å planlegge på forhånd hvordan selve eksamensdagen blir lagt opp, så datteren din slipper å stresse og eventuelt glemme viktige hjelpemidler.
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2012 #6 Skrevet 29. mai 2012 Øve på å skrive tidligere eksamensoppgaver.
Mamma1 Skrevet 30. mai 2012 #7 Skrevet 30. mai 2012 Gå inn på udir.no og se på eksamensoppgaver fra tidligere. Øve på idiomer. Svare på oppgaven.
Gjest Samsungg Skrevet 30. mai 2012 #8 Skrevet 30. mai 2012 Takk for tips alle sammen ga alle tipsene til henne, og jeg ser på hun at hun alleredet virker tryggere. Takk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå