Gjest Kevlarsjäl Skrevet 29. mai 2012 #1 Skrevet 29. mai 2012 Jeg har fått masse maur på trappa forran inngangsdøra mi, og de sniker seg inn i huset ved jevne mellomrom også Jeg har hørt at bakepulver og vaniljesukker tar knekken på dem - men jeg har katt og er redd for å forgifte han også.. Burde jeg ikke bruke bakepulvermetoden når jeg har katt? Noen som vet?
Minya Skrevet 29. mai 2012 #2 Skrevet 29. mai 2012 Bruk kanel. Kattene snuser på det, nyser det ut igjen og unngår det, maurene eter det og kreperer hardt. Kanel er nemlig ren gift i store mengder, og med maur trenger man ikke store greiene før det er store mengder. Du kan også blande vaniljesukker og bakepulver. Når mauren spiser det sier det pang :D Helt ufarlig for katter, og det smaker ikke noe særlig så de spiser ikke av det.
frøkna Skrevet 29. mai 2012 #3 Skrevet 29. mai 2012 Ja, en katt er ikke interessert i søtsaker som maur er. Dessuten dør mauren fordi den har så utrolig liten magesekk at det ikke skal mye bakepulver til før den dør. For en katt skal det mer til. Den kommer ikke til å gidde eller klare å spise nok bakepulver for at det vil få den effekten.
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 29. mai 2012 #4 Skrevet 29. mai 2012 Så bra å høre, takk for svarene Hurra for døde maur og levende katt! 2
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2012 #5 Skrevet 29. mai 2012 jeg har sånne maurbokser . der er giften inni boksen og katta bryr seg ikke værtfall.. men kanel høres ut som en fin løsning og.
Minya Skrevet 30. mai 2012 #6 Skrevet 30. mai 2012 jeg har sånne maurbokser . der er giften inni boksen og katta bryr seg ikke værtfall.. men kanel høres ut som en fin løsning og. Kanel funker noe så helt grønnjævlig bra XD Vi har sånne svære røde maur, og de kommer ikke inn i de boksene fordi de er for store. Strødde kanel utover der de pleier å komme frem, og de kreperer som fluer. Vi har også brukt minipellets for at de skal ta med hjem til bolet, men kanelen tok det aller verste av dem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå