Emy Skrevet 2. februar 2004 #1 Skrevet 2. februar 2004 Til dere som får mange langveisfarende gjester: Hvordan løser dere dette rent praktisk? Ordner dere hotell?
frosken Skrevet 2. februar 2004 #2 Skrevet 2. februar 2004 Vi har avtale med hotellet der vi har festen at gjestene våre får spesialpris. Utenom det lager vi en nettside med linker slik at de som ønsker noe annet kan få litt "starthjelp". Til min forlovedes nærmeste familie (og han selv) håper jeg at vi kan få ordnet noe annet.
Cajsa Skrevet 2. februar 2004 #3 Skrevet 2. februar 2004 Vi avtaler og snakker med et hotell det er plass nok til at alle gjestene overnatter. Opplyser gjestene om dette alternativet, så får hver enkelt ringe hotellet og si at de skal i vårt bryllup og da få spesialpris.
Jeanine Skrevet 2. februar 2004 #4 Skrevet 2. februar 2004 Vi regner også med at gjestene som kommer langveis fra (nesten alle faktisk, inkludert oss selv.. ) skal overnatte på hotellet hvor vi skal ha festen. Vi har fått en kjempe fin pris pr gjest inkludert frokost så jeg tror ikke de finner noe billigere eller bedre noe annet sted. Tenk så koselig det blir om gjestene kommer fredag kveld og har hele helgen sammen! Det tror jeg faller i smak hos våre familier, for den er spredt over hele Norge og flere andre land. Hotellet har også mange fasiliteter som gjestene får bruke gratis, så de kan jo se det som en liten ferietur. Vi skal ikke overnatte på det hotellet, det blir brudesuite et annet sted og bryllupsreise på mandagen! :D
Isiselin Skrevet 2. februar 2004 #5 Skrevet 2. februar 2004 Siden vi skal feire bryllupet på et bittelite sted er det ikke så mange valgmuligheter når det gjelder overnatting (et hotell, et feriehus og slektningene til kjæresten), men vi kommer til å spørre alle når de gir sitt svar på om de kommer eller ikke om de vil at vi skal ordne overnatting til dem og hva de foretrekker.
Emy Skrevet 2. februar 2004 Forfatter #6 Skrevet 2. februar 2004 Blir nok til at vi bruker et hotell i byen hvor vi får en grei pris. De aller fleste gjestene kommer langveisfra og som hos dere, fra andre land.
Gjest Tex Skrevet 2. februar 2004 #7 Skrevet 2. februar 2004 De aller fleste, faktisk så mange som langt over tyve stykker, skal sove hjemme hos mamma og pappa..... Noen har andre venner her som de skal sove hos, jeg har ei kusine her i byen som skal ta imot noen og resten klarer seg selv.....
Vimsevips Skrevet 2. februar 2004 #8 Skrevet 2. februar 2004 Vi vil gi gjestene en liste med hoteller og priser inne i byen. Regner ikke med å få til en avtale der, siden Cutty Sark seilasen er her den helga. Og så skal vi prøve å forhandle oss frem til en fin pris på et hotell rett i nærheten av festen. Så kan gjesten velge selv, men har fått noen alternativer. De utenlandske gjestene vil vi hjelpe om det er behov.
-ida- Skrevet 2. februar 2004 #9 Skrevet 2. februar 2004 Prøver å få de inn privat om de ønsker det, ellers så lar vi de bestemme det selv. Det er hotell de kan overnatte på så jeg regner med det lar seg ordne. Det blir jo for det meste lokale bortsett fra oss.
jea Skrevet 2. februar 2004 #10 Skrevet 2. februar 2004 Vi har bryllupet på ett gods hvor det er hotell også..Så de som vil overnatter der ...
Arwen Skrevet 2. februar 2004 #11 Skrevet 2. februar 2004 Det er veldig få som trenger overnatting, men skal høre med hotellet om de har en spesialpris til oss.
Gjest MrsL Skrevet 2. februar 2004 #12 Skrevet 2. februar 2004 Vi har rett og slett laget en liste med navn oh nummer til en del overnattingssteder i byen og til trondheim booking.no og resten klarer de nok helt selv..............
Siam Skrevet 3. februar 2004 #13 Skrevet 3. februar 2004 Vi har laget en liste med telefonnr og mailadresser til 3 alternative overnattingssteder; hotell, feriegård og hytter. Den har vi tenkt til å legge ved innbydelsen, så ordner gjestene med det selv. Vi spurte hotellet om de kunne gi oss en spesialpris på overnatting for gjestene siden vi skal ha festen der, men de kunne bare gi bedre pris til brudeparet! Og vi har tenkt til å bo et annet sted... Synes det var litt dårlig, i grunn. Tenker vi prøver å overtale dem en gang til, jeg.
jea Skrevet 3. februar 2004 #14 Skrevet 3. februar 2004 Gjestene våre får en spesial pris da de overnatter
April Skrevet 3. februar 2004 #15 Skrevet 3. februar 2004 Tror ikke det blir så mange av våre gjester som skal overnatte! Men siden vi skal ha det på stedet til stefaren min og det er motell i samme bygget, så kan de som vil få overnatte der! Kommer ikke til å ta noe ekstra for det!
Augustbrud02 Skrevet 3. februar 2004 #16 Skrevet 3. februar 2004 Dette hadde gjestene selv ansvar for å ordne, men for å gjøre det litt enklere for dem hadde vi laget en oversikt over overnattings-tilbud i nærområdet som bestod av generell informasjon, bilder og priser. Dette sendte vi med til alle de som bodde et stykke unna.
Ingeborg Skrevet 3. februar 2004 #17 Skrevet 3. februar 2004 Når vi gir ut praktisk informasjon om bryllupet, legger vi også ved en liste over mulige overnattingssteder i ulike prisklasser. Olavsfestdagene i Trondheim pågår akkurat den uka, så vi får neppe spesialpriser, men vi lister opp alt fra en gjestegård og ungdomsherberge til litt mer fancy hoteller.
zmurfette Skrevet 3. februar 2004 #18 Skrevet 3. februar 2004 Regner med at gjestene klarer å ordne dette selv. Oslo er tross alt ikke verdens vanskeligste sted å finne seg et hotellrom, og mange kjenner noen de kan bo hos.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå