AnonymBruker Skrevet 29. mai 2012 #1 Skrevet 29. mai 2012 Trenger noe forslag til enkel mat/snack som gir energi og holder konsentrasjonen på topp Noen som har noen forslag til smart og enkel hjernemat?
Papilio Skrevet 29. mai 2012 #2 Skrevet 29. mai 2012 De selger bokser med store blåbær på Rema1000 om dagen, trur det er en 10er per boks - godt, sunt og lettvint som fingermat og "tenkepauseaktivitet" Ellers så har du de små nøtteposene som inenholder blandinger av nøtter og tørket frukt - veldig godt, men husker ikke hva det heter.
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2012 #3 Skrevet 29. mai 2012 Fyll en boks med nøtter, og lag en fruktsalat.
Gjest mari kontrari Skrevet 29. mai 2012 #5 Skrevet 29. mai 2012 Syns faktisk noe av det enkleste er å lage doble skiver med godt pålegg mellom, enten ost og skinke med salat/paprika, eller brunost og syltetøy for litt ekstra sukkerkick. Også er banan en vinner om du plutselig egentlig ikke orker å spise noe, det er lett og relativt lydløst å dytte i seg. Du kan jo også lage deg en liten snacksboks med f.eks. litt bær, litt nøtter, noen sjokoladebiter etc. om du liker å ha noe å spise på underveis. Om det er varmt der du skal ha eksamen har jeg forøvrig et tips: Fyll litt vann i en flaske du skal ha med deg (f.eks. tre-fire cm opp i en standard 0.5 brusflaske), og legg den i frysen. Om morgenen før eksamen kan du fylle flasken helt opp med vann, som da holder seg kaldt og godt mye lenger Lykke til på eksamen!
belle_ Skrevet 29. mai 2012 #6 Skrevet 29. mai 2012 Jeg er en av de som alltid har med masse mat på eksamen, har alltid noe sunt men også noe usunt. Jeg pleier å ha med banan og rosiner(nøtter er bra, men tåler ikke nøtter). Så har jeg med vann og iste eller iskaffe. Har også med noe rundstykke eller knekkebrød også Go´morgen yoghurt(den nye med kokos er kjempegod!). Pleier alltid å ha med en sjokolade eller noe også. Haha, herregud, er ikke måte på alt jeg har med. Men redd for å bli sulten og ukonsentrert.
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2012 #7 Skrevet 29. mai 2012 - Kjøp frukt, skjær det opp i biter, ta det i en matboks, og ha på vaniljekesam. - Nøtter - Smoothie - Kjøp kylling, salat, agurk og mais. Skjær det opp og lag kyllingsalat av det - Lag deg en omelett med skinke som du kan ha med deg i en matboks. Ikke spis godteri. Det fører bare til dårligere konsentrasjon, fordi det fører til ustabilt blodsukker
agg Skrevet 29. mai 2012 #8 Skrevet 29. mai 2012 Bananer er et godt tips, og ha med noe med mye sukker som kjører opp energien den siste timen. Ellers er det lurt å ta bort embalasje som vil knitre/bråke når du skal spise - dumt å bruke masse krefter på å åpne kjekspakka mest mulig lydløst :gjeiper: Gulerøtter osv. er dumt av samme grunn, du bråker når du spiser det. Youghurt, fruktblanding, bær er bra underveis. Ha med godt med drikke, men tenk på at du ikke bør kaste bort for mye tid på doturer.. Lykke til!
Kladd Skrevet 29. mai 2012 #9 Skrevet 29. mai 2012 Jeg bruker å ha med et par-tre grove brødskiver med skinke, en frukt som ikke er stress å spise (kjipt med appelsinkliss utover hele eksamensbesvarelsen) og en sjokolade for den siste timen når hodet virkelig begynner å bli slitent. I tillegg; drikker MASSE vann og har i tillegg med koffeinbrusetabletter som jeg har oppi ei vannflaske rundt midt på dagen. Kan ikke ha med kaffe, da blir jeg sittende for lenge og nyte den, også flyr tiden fra meg! Passer på å ikke ha med for mye, da blir det så trangt på den pittelille eksamenspulten.Tar heller ikke med så mye av noe at jeg blir sittende å mumse for mye: Har jeg med en pakke druer feks, så spiser jeg opp denne uten å merke det, og plutselig sitter jeg der stappemett med mageknip! Ikke lurt!
Gjest SnowLeopard Skrevet 29. mai 2012 #10 Skrevet 29. mai 2012 Rosinboller liker jeg. Ikke kjempesunt kanskje, men lettspist og smaker godt. Alternativt hvetebolle, sjokoladebolle e.l.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå