Gjest Bakepia Skrevet 29. mai 2012 #1 Skrevet 29. mai 2012 (endret) Tatt bort Endret 1. juni 2012 av Bakepia
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2012 #2 Skrevet 29. mai 2012 kommer an på hvor ofte du spiser det og hvor mye sukker du får i deg av andre matvarer iløpet av en dag.
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2012 #3 Skrevet 29. mai 2012 Bær er veldig bra "slankemat". Bringebær og jordbær inneholder henholdsvis 29 og 34 kcal pr 100 gram, og masse vitaminer og mineraler. Så lenge du spiser dem "som de er" og ikke dæsjer på halve sukkerskålen og en kartong kremfløte er det et kjempebra måltid MEN de inneholder ikke noe særlig protein, så om du vil ha en litt mer mettende lunsj kan du jo spe på med mager kesam, evt mager vaniljekesam, eller yoplait dobbel yoghurt.
Gjest Bakepia Skrevet 29. mai 2012 #4 Skrevet 29. mai 2012 Ok! Da blir det mye bær framover tar ikke noe fløte eller sukker, bare bærene oii er det så lite kcal i jordbær? Hvorfor slanker ikke folk seg med bær, da? Istedenfor sånn nultrilett osv?
Lykkelitenen Skrevet 29. mai 2012 #5 Skrevet 29. mai 2012 Sleng på noe protein, så er du på god vei Skyr vanilje er veldig godt sammen med bær, metter godt og har mye protein.
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 29. mai 2012 #6 Skrevet 29. mai 2012 Ok! Da blir det mye bær framover tar ikke noe fløte eller sukker, bare bærene oii er det så lite kcal i jordbær? Hvorfor slanker ikke folk seg med bær, da? Istedenfor sånn nultrilett osv? Fordi bær ikke metter særlig lenge. Nesten alle typer grønnsaker inneholder utrolig lite kcal. Bruk næringsinnhold.no og sjekk der Anbefaler deg å kjøre på med frukt og grønt. En skål brokkoli, evt brokkolisuppe, er superkalorifattig, og skikkelig mettende.
Gjest Bakepia Skrevet 29. mai 2012 #7 Skrevet 29. mai 2012 Fordi bær ikke metter særlig lenge. Nesten alle typer grønnsaker inneholder utrolig lite kcal. Bruk næringsinnhold.no og sjekk der Anbefaler deg å kjøre på med frukt og grønt. En skål brokkoli, evt brokkolisuppe, er superkalorifattig, og skikkelig mettende. Takk for tips brokkoli er jo supergodt så kanskje jeg skal kjøpe det! men er det brokkolisupper i butikken? Altså som er uten tilsatt alt mulig tull?
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 29. mai 2012 #8 Skrevet 29. mai 2012 Takk for tips brokkoli er jo supergodt så kanskje jeg skal kjøpe det! men er det brokkolisupper i butikken? Altså som er uten tilsatt alt mulig tull? Nei, butikkposesuppe er en helt annen rase.. Kjøp en brokkoli, skjær den i skiver, kok den i ca 8 dl vann i ca 10 minutter. Tilsett litt salt og pepper og eventuelle andre krydder. Mos med stavmikser om du ønsker en glatt suppe. Dette kan du i grunn gjøre med alle grønnsaker 2
Gjest Bakepia Skrevet 29. mai 2012 #9 Skrevet 29. mai 2012 (endret) Nei, butikkposesuppe er en helt annen rase.. Kjøp en brokkoli, skjær den i skiver, kok den i ca 8 dl vann i ca 10 minutter. Tilsett litt salt og pepper og eventuelle andre krydder. Mos med stavmikser om du ønsker en glatt suppe. Dette kan du i grunn gjøre med alle grønnsaker Takk for hjelp! nå blir det mye grønnsakssupper framover Endret 29. mai 2012 av Bakepia
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2012 #10 Skrevet 29. mai 2012 Du må prøve å få med litt fett og proteiner i alle måltider. Ta et par nøtter og litt kesam e.l så nærmer det seg mat og ikke småkalori-snacks. 1
Supera Skrevet 29. mai 2012 #11 Skrevet 29. mai 2012 Frukt og grønnsaker skal ALLTID spises med noe fett! Husk at de fleste vitaminer er fettløselige. Uten fett så klarer ikke kroppen å ta opp de fettløselige vitaminene.
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2012 #12 Skrevet 29. mai 2012 Du burde ikke gi deg ut på et slikt prosjekt uten noen som helst kunnskaper om ernæring. 1
Gjest Bakepia Skrevet 29. mai 2012 #13 Skrevet 29. mai 2012 Frukt og grønnsaker skal ALLTID spises med noe fett! Husk at de fleste vitaminer er fettløselige. Uten fett så klarer ikke kroppen å ta opp de fettløselige vitaminene. Skal det? Det visste jeg ikke... Hva skjer når kroppen ikke klarer å ta opp de fettløselige vitaminene?
Gjest Bakepia Skrevet 29. mai 2012 #14 Skrevet 29. mai 2012 Du burde ikke gi deg ut på et slikt prosjekt uten noen som helst kunnskaper om ernæring. Problemet er at jeg skal raskt ned i vekt. Nei, jeg vet ikke mye om ernæring, men det er derfor jeg spør.. Skaffer meg derfor info ved å spørre på forum og søke rundt på nettet.
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2012 #15 Skrevet 29. mai 2012 Problemet er at jeg skal raskt ned i vekt. Nei, jeg vet ikke mye om ernæring, men det er derfor jeg spør.. Skaffer meg derfor info ved å spørre på forum og søke rundt på nettet. Basert på bildet av deg i en annen tråd så vil jeg nok heller anbefale deg å trene styrke og spise mer proteiner. PSMF dietten f.eks med mindre du er tenåring. Her står det om den og eksempel på trening http://fitnessbloggen.no/psmf-ekstremdiett/.
Supera Skrevet 29. mai 2012 #16 Skrevet 29. mai 2012 Hva skjer når kroppen ikke klarer å ta opp de fettløselige vitaminene? Hvis de ikke blir tatt opp, så blir de jo med avføringen ut igjen. :gjeiper: Og du kan sitte igjen med mangel på A, D, E og K-vitamin til tross for at du spiser mat som inneholder disse vitaminene.
Sugerøret Skrevet 29. mai 2012 #17 Skrevet 29. mai 2012 Ikke kok brokkolien,da dreper du alt som er sunt og god i den. Damp den forsiktig eller kok opp vann,la trekke i noen minutter!
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2012 #18 Skrevet 29. mai 2012 Problemet er at jeg skal raskt ned i vekt. Nei, jeg vet ikke mye om ernæring, men det er derfor jeg spør.. Skaffer meg derfor info ved å spørre på forum og søke rundt på nettet. Ja, for det er lurt. Hvem som helst kan svare og når du ikke har noen kunnskaper i bunnen kan du heller ikke vurdere det du leser på nett. Gå på biblioteket og lån skikkelig bøker om emnet.
OPIgirl Skrevet 30. mai 2012 #19 Skrevet 30. mai 2012 Ok! Da blir det mye bær framover tar ikke noe fløte eller sukker, bare bærene oii er det så lite kcal i jordbær? Hvorfor slanker ikke folk seg med bær, da? Istedenfor sånn nultrilett osv? Så, hva har du tenkt å spise når du har gått ned de kiloene du vil? Skal du leve på bær resten av livet? Kiloene kommer til å fyke til himmels igjen så fort du er ferdig med slankekuren.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå