Gå til innhold

Vil det være realistisk å kunne reise på lange turer alene..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mange tanker i hodet på en gang nå som vi prøver å få barn for første gang. :-) Hele familien min med søsken og foreldre bor på østlandet, selv flyttet jeg til mannen min på vestlandet for ca 2 år siden. Jeg har en fleksibel hverdag og reiser gjerne en liten uke annenhver måned - og synes selv det er altfor lite, jeg vil jo gjerne se familien min så mye som mulig.

Når jeg er gravid gjør vi jo det som er riktigst og best for alle. Men jeg lurer jo allikevel på hvordan det vil bli.

Vil jeg orke å kjøre 7-8 timer over fjellet til min mor og far? Hva hadde du orket i ditt svangerskap, hva var realistisk for deg? Og ikke minst, ville du orket å reise over med jevne mellomrom når babyen er kommet?

Nå har jeg jo på i alle fall halvparten av turene med meg mannen min og da blir selvsagt ting enklere. Jeg forstår også at turene vil bli noe helt annet som gravid eller med spedbarn, men det er allikevel noe jeg føler jeg må forberede meg på!

Noen innspill?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Beklager, ser nå at jeg har lagt det under feil topic.

TS

AnonymBruker
Skrevet

Ikke mal fanden på veggen da. Du må rett og slett se ann svangerskapet. Jeg har pusset opp, flyttet og jobbet til bare en uke før termin. I tillegg så var jeg en hel dag på Sommerland i Bø på godt overtid. Nå kan jeg flire litt av det for tenkt om fødselen hadde startet langt hjemmefra? Vi dro 150 mil med en 10-mnd gammel baby. Gikk helt fint det også. 7-8 timer i bil hadde gått flott, men en annen ting er om det er ok for en baby å tilbringe så mye tid i et bilsete.

Ingen vet hva slags svangerskap du får eller hvordan babyen vil være. Ikke ta bekymringene i forkant.

AnonymBruker
Skrevet

Ikke mal fanden på veggen da. Du må rett og slett se ann svangerskapet. Jeg har pusset opp, flyttet og jobbet til bare en uke før termin. I tillegg så var jeg en hel dag på Sommerland i Bø på godt overtid. Nå kan jeg flire litt av det for tenkt om fødselen hadde startet langt hjemmefra? Vi dro 150 mil med en 10-mnd gammel baby. Gikk helt fint det også. 7-8 timer i bil hadde gått flott, men en annen ting er om det er ok for en baby å tilbringe så mye tid i et bilsete.

Ingen vet hva slags svangerskap du får eller hvordan babyen vil være. Ikke ta bekymringene i forkant.

Nå presiserte jeg opptil flere ganger i åpningsinnlegget at jeg forstår at hvert svangerskap er forskjellig og at det er umulig å si hva man vil klare. Derfor spør jeg om deres erfaringer og hva dere klarte. Takk for at du delte dine. :-)

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...