sunni_rien_thai Skrevet 29. mai 2012 #1 Skrevet 29. mai 2012 Hei! jeg har bodd halvannet år i Spania på fastlandet (flyttet tilbake til Norge for to år siden) og savner det veldig til tider. Tenkte at det vil være fint å dele med andre hva man savner. Hva man likte og hva man ikke likte/liker. Det trenger forsåvidt ikke å være Spania du har bodd i, men hvilket som helst land utenfor Norges grenser :-) Positive og negative sider ved å bo i utlandet?? Jeg savner først og fremst klimaet. Og lukten... Eller å gå ned på en av de mange cafeene i gata og bestille "un bocadillo con lomo, queso y tomate" og en "cafe con leche" og sitte i sola og drikke kaffe. kommer nok på mere etterhvert!
sunni_rien_thai Skrevet 29. mai 2012 Forfatter #2 Skrevet 29. mai 2012 oj det skjedde en feil. Denne tråden kom to gangen opp, vet ikke hvordan jeg gjorde det eller hvordan jeg sletter den andre.. damn ><
eva-80 Skrevet 29. mai 2012 #3 Skrevet 29. mai 2012 Jeg er fra et land i øst Europa, men bodd her i Norge i ganske mange år nå. Jeg savner ikke i grunn hjemlendet mitt, men det er deilig å " være norsk " der når vi er der en sjelden gang. det stabile klimaet , de klare grensene mellom årstidene er å foretrekke , men er altfor varmt om sommeren egentlig synes jeg. Broren min bodde i Spania i 10 år, så vi var en del del.. elsker det så absolutt, men å bo der? neitakk.. Virker som om alt går utrolig trægt der utenom de typiske turist-områdene. Liker ikke korrupsjonen heller.. Også en del av folket er så lite opplyst, virker liksom ikke som om de bryr seg om hva som er rundt omkring i verden ellers. Men elsker deres vennlighet mot fremmede som kommer. Smiler litt om deres egenhet når det gjelder språket, da mange av dem mesta nekter å snakke engelsk selv om de kan. Stolt nasjon og de har jo alt et land kan ønske seg egentlig... Hav, fjell, sol og snø ( i fjellet ).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå