Gå til innhold

Bor eller har bodd i Spania (eller et annet land om du vil)?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

jeg har bodd halvannet år i Spania på fastlandet (flyttet tilbake til Norge for to år siden) og savner det veldig til tider.

Tenkte at det vil være fint å dele med andre hva man savner. Hva man likte og hva man ikke likte/liker. Det trenger forsåvidt ikke å være Spania du har bodd i, men hvilket som helst land utenfor Norges grenser :-)

Positive og negative sider ved å bo i utlandet??

Jeg savner først og fremst klimaet. Og lukten... Eller å gå ned på en av de mange cafeene i gata og bestille "un bocadillo con lomo, queso y tomate" og en "cafe con leche" og sitte i sola og drikke kaffe.

kommer nok på mere etterhvert!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

oj det skjedde en feil. Denne tråden kom to gangen opp, vet ikke hvordan jeg gjorde det eller hvordan jeg sletter den andre.. damn ><

Skrevet

Jeg er fra et land i øst Europa, men bodd her i Norge i ganske mange år nå. Jeg savner ikke i grunn hjemlendet mitt, men det er deilig å " være norsk " der når vi er der en sjelden gang.

det stabile klimaet , de klare grensene mellom årstidene er å foretrekke , men er altfor varmt om sommeren egentlig synes jeg.

Broren min bodde i Spania i 10 år, så vi var en del del.. elsker det så absolutt, men å bo der? neitakk.. Virker som om alt går utrolig trægt der utenom de typiske turist-områdene.

Liker ikke korrupsjonen heller.. Også en del av folket er så lite opplyst, virker liksom ikke som om de bryr seg om hva som er rundt omkring i verden ellers.

Men elsker deres vennlighet mot fremmede som kommer. Smiler litt om deres egenhet når det gjelder språket, da mange av dem mesta nekter å snakke engelsk selv om de kan.

Stolt nasjon og de har jo alt et land kan ønske seg egentlig... Hav, fjell, sol og snø ( i fjellet ).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...