Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har alltid lurt på hvordan uføretrygdede ORKER barn?? Jeg er frisk, men aldri i livet om jeg ville ha fått barn, jeg har min porsjon energi, og den bruker jeg på det jeg skal og litt på venner. Menneskelig å bli sliten.

Tenker ikke på de som fikk barn FØR de ble syke, men de som har vært bevisst på sykdommen/handikapet sitt i noen år. Jeez.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ærlig talt! Jeg er så lei av denne fordømmingen av folk man ikke vet noe om.

Det kommer jo strengt tatt veldig ann på grunnen til at man er ufør også. Og man er gjerne to om å få barn og ta seg av de.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ufør, og ble det etter at jeg hadde fått barn.

Jeg kan med hånda på hjertet si at jeg ikke kunne ha fått barn nå etter atjeg ble syk. Jeg ville ikke ha kunnet gi barnet den omsorg og pleie som er nødvendig for en god oppvekst.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er ufør, og ble det etter at jeg hadde fått barn.

Jeg kan med hånda på hjertet si at jeg ikke kunne ha fått barn nå etter atjeg ble syk. Jeg ville ikke ha kunnet gi barnet den omsorg og pleie som er nødvendig for en god oppvekst.

Og det er jo greit nok. Poenget er jo at det er forskjellige grunner til at folk er uføre og velger å få barn. Eller ikke få barn for den saks skyld. Dette er deres personlige valg, og jeg forstår ikke folks behov for å legge seg borti disse valgene.

Jeg er ufør og klarer å gi barnet mitt det han trenger. Fordi jeg er ikke alene om det.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ufør og klarer å gi barnet mitt det han trenger. Fordi jeg er ikke alene om det.

Hallo? Jeg er også ufør, og klarer å gi barna mine det de trenger, PÅ TROSS AV at jeg er alene om dem!

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ufør, og ville ikke fått barn nå. På gode dager ville det gått fint, men på dårlige dager har jeg mer enn nok med meg selv.

Da jeg ble ufør, hadde jeg tenåringer, så det gikk greit. Små barn krever mer.

Helsa setter store begrensninger når man er såpass syk at man er blitt ufør. Så jeg forstår heller ikke at folk som er uføre mener seg i stand til å følge opp barn like godt som de som er friske.

• Liker 1
Skrevet

Hallo? Jeg er også ufør, og klarer å gi barna mine det de trenger, PÅ TROSS AV at jeg er alene om dem!

Nå snakket jeg bare om mitt tilfelle da... Og om du leser det andre jeg skriver her ser du at jeg forsvarer de som velger å få barn selv om de er ufør. Fordi det er faktisk ulike årsaker til ufør. Noen klarer barn, noen klarer ikke. Det er et privat valg.

Du må se på helheten av hva jeg skriver vet du.

Skrevet

Jeg har alltid lurt på hvordan folk orker å legge seg borti andre menneskers private anliggende.

Det finnes en million årsaker til hvorfor folk er uføretrygdet, og ikke en eneste en av dem angår noen andre enn den det gjelder.

Man har nok et ganske kjedelig liv når man må snakke om andres i stedet...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nå er det jo slik at bare en brøkdel av de som er uføre faktisk er så syke at de bør være uføre. De fleste uføre er høyst oppegående og får betalt av det offentlige for å ikke jobbe, og i stedet ha feire hele året hvor de kan gjøre hva de vil. I en slik situasjon vil det jo være perfekt å ha barn, siden man da har masse overskudd og tid til å faktisk ta vare på barna sine.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

tror du det er så lett å bli ufør? jeg har smerter hver eneste dag (går på aap) men ikke snakk om at noen vil uføretrygde meg. de fleste av oss blir prøvd rehabilitert.

AnonymBruker
Skrevet

tror du det er så lett å bli ufør? jeg har smerter hver eneste dag (går på aap) men ikke snakk om at noen vil uføretrygde meg. de fleste av oss blir prøvd rehabilitert.

Men ville du planlagt barn når du har det slik du har det?

AnonymBruker
Skrevet

Og det er jo greit nok. Poenget er jo at det er forskjellige grunner til at folk er uføre og velger å få barn. Eller ikke få barn for den saks skyld. Dette er deres personlige valg, og jeg forstår ikke folks behov for å legge seg borti disse valgene.

Så du meiner at dersom du var aleine og uføretrygda, så ville du (altså du personleg i din livssituasjon) ikkje valt å ha barn?

Eg er aleine, på uføretrygd. Har nettopp oppdaga at eg er gravid og er kjemperedd og leiter etter alle svar/råd osv som eg kan få.

:tristbla:

Skrevet

Så du meiner at dersom du var aleine og uføretrygda, så ville du (altså du personleg i din livssituasjon) ikkje valt å ha barn?

Eg er aleine, på uføretrygd. Har nettopp oppdaga at eg er gravid og er kjemperedd og leiter etter alle svar/råd osv som eg kan få.

:tristbla:

Jeg personlig med min sykdom hadde ikke valgt det om jeg var alene nei. Men det betyr jo ikke at du ikke kan klare det:-) Jeg mener det er et personlig valg som ingen andre har noe med. Du må gjøre det som er rett for deg. Hadde jeg blitt uplanlagt gravid hadde jeg beholdt. For jeg kunne klart det, det hadde bare vært tøffere.

Nå vet jo ikke jeg hvorfor du er ufør, men dette kan du sikkert klare dersom du virkelig ønsker det. Dersom du har familie som kan hjelpe til blir det jo litt enklere bare der. Og barnefaren er kanskje ikke helt ute av bildet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...