Gå til innhold

Hvor er katten deres når dere er på jobb?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal anskaffe meg katteluke snart, men lurer på: synes dere det er forsvarlig å ha en katt ute ca. 10 timer om hverdagene? Han har mat, vann og ett lite hundehus å være i..Føler det blir helt feil å stenge han inne om sommeren..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke noe problem å la katter være ute så lenge, ihvertfall ikke de jeg har. De legger seg som regel et sted i hagen å sover, sjeldent de er inne om sommeren isåfall er det bare for å spise litt mat så går de ut igjen :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge den har et sted å søke ly (noe hundehuset høres ut som), og tilgang til rent vann, så er det ikke noe problem for katten å være ute i 10 timer sommerstid. Men katteluke er selvsagt det beste.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

vi bor i blokk leil og har katt. vi lar terassedøren stå åpen slik at han kan gå inn/ut som han vil (terassen er stor nok til at han kan boltre seg litt der ute)

Vann og mat står ALLTID fremme uansett, og han har jo kattedo..

katter er selvstendige dyr, ikke glem det :)

AnonymBruker
Skrevet

Takk..ville vel vært rene minshandlingen å tvinge Pus (han er stor og vill og veldig utekatt) inne sommerstid. Men katteluke skal bestilles i dag. Dere som har en slik luke: fungerer det bra?

AnonymBruker
Skrevet

Ja du får katteluke med lås.. det er en sensor som du henger på halsbåndet til katten og luken åpnes automatisk når pus kommer/går :) veldig praktisk.

Skrevet

Før har pus vært inne. Nå i det siste har han begynt å gå ut. Han kan fint være ute i ti timer om gangen, så da tror jeg ikke det er et problem. :)

Skrevet

Katten vår er ute i dagevis, frivillig. Mistenker at han er hos naboen innimellom, da.

Gjest Bobler
Skrevet

Min er ute når jeg er på jobb hvis det er pent vær. Han vil uansett ikke inn før i 19-tiden, selv om han slippes ut 06.00. Han har et kattehus han sover i hvis været plutselig snur, hvis ikke leker han med vennene sine og sover i busken.

Han velger selvfølgelig selv. Han slippes ut 06.00, så kommer han inn og spiser når jeg røyker 07.00 og etter tur med hunden klokken 08.30. Han vet godt rutinene mine, men står som regel å hyler på døra etter fem minutter mat, og da blir han ute.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...