Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei. Har et superproblem (?)

Jeg trenger virkelig å skaffe meg en hobby eller noe å gjøre...

Dagene går i å jobbe, feste litt i helgene, men all tiden ellers bare loker jeg bort...

Og jeg har null pejl på hva jeg kan finne på som tar litt av tida mi (er litt vanskelig når det gjelder å begynne på noe nytt oxo... finne noe som interesserer meg lixom)

Håper på svar!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kunne du tenke deg å begynne på et kurs? Språkkurs, kokkekurs, treskjæring, webdesign - mulighetene er mange.

Bedriftsidrett eller dans kanskje? Hva med et sangkor (Norges mest populære hobby blant voksne)? Filmklubb, hvis det finnes der du bor?

Kanskje vi kan gi deg bedre råd hvis du sier litt om hva du liker å gjøre?

Skrevet

Her kommer noen sikkert mer eller midre bruklige/ubruklige tips:

Tren noen kvelder i uken

Har du hund, gå lange turer med den

Les en god bok

Finn ut om det arrangeres et kurs som du kan ha interesse for

Ommøbler hjemme

:)

Skrevet

1. Kjøp deg Digital-kamera

2. Begynn med slektsforskning

3. Begynn med karate

4. Bli pasientvenn

5. Sy hardangersøm

6. Skriv en bok

7. Mal akvareller

8. Legg kabal

9. Lær om astronimi

Skrevet

Tja.. Kan jo slenge ut noen ideer:

- Skaff deg et akvarium eller et kjæledyr

- En eller annen form for idrett

- Begynn å ri

- Ta dykkersertifikat (det har jeg veeeldig lyst til)

- Meld deg inn i en forening, Røde Kors, Amnesty o.l

- Håndarbeid

- Puslespill

- Kryssord

- Bøker

- Et kurs av et eller annet slag

Skrevet

Hei.

Du skriver ikke om du er gutt eller kvinne, eller hvor gammel du er. Jeg ville investere i fremtiden, og begynt på datakurs. Ta DATAKORTET og du stller sterkere i jobbsammenheng. Jeg har gjort det.

Skrevet

For å si det litt brutalt: Det er to typer mennesker; de som kan data, og de som ikke kan.

Dagens Norge er datorisert, og vi kommer til å bli enda mere datorisert i fremtiden. Lær deg data. Det er gøy og det er nyttig og du vli lettere få deg en godt betalt jobb. Med bredbånd, der det finnes, kan du jobbe hjemmefra.

Med Internett har du tilgang til all kunskap som finnes i hele verden. fantastisk, ikke sant? Jeg så et program om noen mennseker som bodde på en liten øy i Stillehavet. Det ble nevnt et ord som jeg ikke kjente. Sjekket på nettet og fant ut at det var en religion som bare ble praktisert på denne lille "holmen"

Hvis det ikke holdes datakurs der du bor kan du få tak i læreboken hos:

EDUKE AS

Box 331

3193 HORTEN

www. eduke.no

GOOD LUCK

Gjest Anonymous
Skrevet
Hei.

Du skriver ikke om du er gutt eller kvinne, eller hvor gammel du er. Jeg ville investere i fremtiden, og begynt på datakurs. Ta DATAKORTET og du stller sterkere i jobbsammenheng. Jeg har gjort det.

"datakortet" ser jeg på som et bevis på at du IKKE kan "data" ;)

folk som er "normalt flinke" til å håndtere en PC ville le av opplæringen omkring "datakortet"

Skrevet

Hvem holdt skittkasterkurset Gjest gikk på?

Gjest Ethereal
Skrevet

Mine tips er litt som de andres her inne:

*Lær deg et nytt språk

*Finn en forfatter du liker, og les alt du kommer over av vedkommende

*Lag mat! Eksperimenter og inviter venner på prøvesmaking

*Lær deg Linux (min dårlige samvittighet)

*Lag deg en personlig hjemmeside

*Hvis du ikke har hund selv, lån en og gå tur med den.

Skrevet

Begynn med dykking!!

Utrolig gøy! (Passer litt dårlig dersom det er mange minusgrader på land, da er det fryktelig kaldt å komme opp... Men jeg bodde i Rogalang da jeg tok grunnkurs, gikk helt fint selv om det var vinter)

Skrevet

Mitt geniale svar :ler: som ingen andre har nevnt :o :

Registrer deg på KG!

Men du har jo fått mange flotte forslag her.

-kurs (håndarbeid/språk)

-bedriftsidrett

-melde deg inn i en organisasjon

Norges Røde Kors har f.eks. en egen ungdomsavdeling, førstehjelpskurs, hjelpekorps eller du kan bli besøksvenn for eldre/enslige.

Hvis du liker dyr kan du melde deg inn i Dyrebeskyttelsen.

Kanskje du har hatt hobbyer da du var mindre som du vil ta opp igjen?

Gjest Anonymous
Skrevet
Hvem holdt skittkasterkurset Gjest gikk på?

skittkasterkurs??? :o

driver da ikke med skittkasting i det hele tatt, jeg..

ikke driver jeg speisielt mye med data heller.. men alt du lærer på et "datakortkurs" kan jeg da.. (min mor har tatt det, så jeg vet hva det dreier seg om)

skal du faktisk ha nytte av et datakortkurs, må du være totalt pc-idiot..

du lærer bare noen fullstendig banale ting.. som de fleste 20 åringer kunne gjort i blinde.. (ærlig talt; min mor på godt over 50 som tok i en PC for første gang for 6 år siden hadde absolutt ingen nytte av det kurset!)

jeg ville bare si i fra at jeg synes det blir på grenser (eller over?) til det latterlige å oppfordre ei jente på 20 til å ta "datakortet"

Skrevet

"datakortet" ser jeg på som et bevis på at du IKKE kan "data" ;)

folk som er "normalt flinke" til å håndtere en PC ville le av opplæringen omkring "datakortet"

:enig::enig:

Datakortet er jo utrolig bortkastet tid - man kan ihvertfall ikke forvente at dette skal hjelpe seg i jobbsammenheng, hvis ikke man vil jobbe som sekretær eller noe sånt da.... da trenger man ihvertfall å kunne word. :ler::ler:

Skrevet

Da forstår jeg at Sikkas datakompetense ligger langt over datakotet.

Kanskje tilogmed dataingeniør.

Skrevet

Ikke så mye utdanning nei - men ja jeg har god datakompetanse ja, hva har det med saken å gjøre?

Gjest Anonymous
Skrevet

hva slags latterlig kommentar er dette???

avstanden mellom datakort-kompetanse og dataingenør er jo ENORM!!

De aller aller fleste oppegående mennskre under.. tja.. ca 35.. har en "datakompetanse" som overgår "datakortet".. til og med min gamle lærer-mor hadde jo det..

beklager pedro, men om du syens du har vært flink å ta datakortet, så er det flott om du har lært noe.. men noe kompetansefortrinn i forholdt til arbeidsmarkedet er det ikke..

det er, som før nevnt, virkelig et bevis på at du virkelig ikke har snøring på det med PCbruk..

Skrevet

Da vil jeg få takke for gjennomarbeidet informasjon om min datakompetanse, og du, hils din mor fra Pedro.

PS.

Vi får virkelig håpe at Gjest som begynte tråden er takknemlig for ditt innspill.

PS2. Nå forstår jeg at så mange PCer krasher. Stakkers, de har jo ikke mere enn Datakortet og hjelpe seg med.

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi får virkelig håpe at Gjest som begynte tråden er takknemlig for ditt innspill..

jeg håper da at jenta på 20 er takknemmelig for å bli advart mot dårlige ideer.. tenk om hun hadde kastet bort tid å penger..?

jeg syens hun fortjener å få bruke tiden og pengene sine på noen av de gode ideene som kom inn i denne tråden..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...