Gå til innhold

Sliter med øretelefoner, iPod

Anbefalte innlegg

Gjest SnowLeopard
Skrevet

Jeg bruker iPoden min myyye, løper og trener ute i all slags vær. Bruker standard ørepropper (slike som følger med iPoden). Er nøye på å holde alt tørt, men det er nesten umulig at det ikke blir fuktig innimellom - uten at jeg vet om det er en faktor.

Problemet er at lyden blir skurrete etter en stund. Jeg må da vri litt på pluggen på ledningen, lyden stabiliserer seg noe da, men etterhvert blir den gjerne helt eller delvis borte i begge ører. Jeg regner med at dette er øreproppene/-ledningen sin skyld, og ikke iPoden, da alt er like fint med nytt headsett i.

Er dette bare noe man må regne med, eller har jeg usedvanlig pinglete øretelefoner?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånne propper som følger med spilleren er alltid av slett kvalitet. Lyden er ikke spesielt bra, de lekker lyd og de tåler vanlig bruk dårlig, så ja, dette er noe du må regne med. Invester i et godt par som er beregnet på sportsbruk i stedet, som er svette- og vannresistente.

Skrevet

Koss øreplugger er bra til aktivitet. 90 graders plugg inn i ipoden og hørselverns-plugger (sånne du klemmer sammen for at de skal passe i øregangen)

Og livstidsgaranti, så om de kreperer kan du dra tilbake og få helt ny :)

Gjest SnowLeopard
Skrevet

Jeg kan ikke ha slike jeg klemmer sammen, får de ikke til å passe :( Så må ha vanlige ørepropper.

Skrevet

Jeg kan ikke ha slike jeg klemmer sammen, får de ikke til å passe :( Så må ha vanlige ørepropper.

De kommer med to størrelser skumgummitapper, den ene er smal og litt lenger, den andre er kort og bred.

Jeg pleier å klemme dem mellom tommel og pekefinger, og så rulle litt, som om jeg rullet en sigarett. :fnise: Da blir den tynn og smal og jeg får stukket den inn i øregangen før den blåser seg opp igjen.

Er det vanskelig å få den inn, trekker du øret litt oppover for å få bedre tilgang til øregangen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...