AnonymBruker Skrevet 29. mai 2012 #1 Skrevet 29. mai 2012 Jeg har i lengre tid lett etter bolig, og endelig funnet en bolig som passer godt. leiligheten har god standard, og ligger altså over en garasje. Det som gjør at jeg tviler, er at jeg ser for meg at det vil høres veldig godt når garasjeport åpnes/lukkes, og bilmotorer starter. Jeg sover lett og har problemer med innsoving, og lurer på om noen andre har erfaringer med å bo i sånn type bolig? I tillegg må jeg ha bil for å bo der, med andre ord må jeg sette meg i gjeld, og dermed ikke ha mulighet til å spare opp kapital til egen bolig. Men jeg har lett etter bolig i månedsvis og er mildt sagt utslitt av det (jeg har et helseproblem som gjør meg oversensitiv for inneklima, derfor vanskelig å finne noe).. Hva ville dere gjort, gått for en slik type leilighet, eller bodd på gjesterommet hos venner (som har barn) inntil det løser seg?
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2012 #3 Skrevet 29. mai 2012 Hadde gått for leiligheten jeg. Om du blir forstyrret av garasjeport og bil som starter så kan ørepropper løse det. Om du nå skulle våkne så er det mulighet for å sovne igjen etterpå også.
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2012 #4 Skrevet 29. mai 2012 Ørepropper kan jeg ikke bruke dessverre (jeg får sår i øregangen og blir helt tett, har prøvd absolutt alle varianter av propper), og siden jeg har problemer med innsovning så er det ikke bare å sovne igjen Men jeg kan jo dra tilbake og høre om de kan starte motoren mens jeg er i leilgheten og høre så klart. Ville bare høre hva slags erfaring folk som har bodd over en garasje har.
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2012 #5 Skrevet 30. mai 2012 Har bodd over garasje før, og litt avhengig av hvor godt isolert det er så høres både garasjeporten og bilmotoren, men er noe man venner seg til relativt raskt. Akkurat slik man venner seg til duringa fra kjøleskapet eller ungene til naboen som leker i hagen. Du kan også isolere lyden litt ekstra med å legge tykke tepper over hele soverommet. Ang bil og gjeld: Du trenger jo ikke kjøpe en splitter ny bil Litt avhengig av hvor mye den skal brukes og hvor godt vedlikeholdt den er kan man fint få en god bruktbil til ca. 50.000,-
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2012 #6 Skrevet 30. mai 2012 jeg har ikke leilighet over garasje men har leilighet der hvor postkassene er.og selv om jeg bor i 3 etasje. hører jeg hver gang noen er i postkassen. jeg sover tungt. jeg våkner ikke av brannalarmer ,eller folk prater eller rister i meg. men at folk er ved postkassa hører jeg så godt at jeg våkner....
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2012 #7 Skrevet 30. mai 2012 Har bodd over garasje før, og litt avhengig av hvor godt isolert det er så høres både garasjeporten og bilmotoren, men er noe man venner seg til relativt raskt. Akkurat slik man venner seg til duringa fra kjøleskapet eller ungene til naboen som leker i hagen. Du kan også isolere lyden litt ekstra med å legge tykke tepper over hele soverommet. Ang bil og gjeld: Du trenger jo ikke kjøpe en splitter ny bil Litt avhengig av hvor mye den skal brukes og hvor godt vedlikeholdt den er kan man fint få en god bruktbil til ca. 50.000,- Det skal være ganske godt isolert, det er isolert med tanke på at det er boenhet over garasjen, og det er av nyere dato. Det er ikke selve kjøpet av bil som trenger å være dyrt, men det koster en del med vedlikehold, drivstoff, bompenger, også forsikring. Selv om man kanskje bare betaler 1000 kr imnd på lån, så er det fort tilsvarende utgift i drivstoff, så 500 i forsikring, så har man da vedlikehold/verksted oppå dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå