Gå til innhold

Brent meg på tannkjøttet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Herregud. Jeg inntok en bedre lunch for en time siden, skolebrød varmet opp fra fryseren med microen på jet-innstilling..

Og så merket jeg plutselig nå at jeg har fått en blemme på tannkjøttet langs/"mellom" to tenner, på innsiden/mot ganen!

Det er ikke mer enn en måned siden jeg var hos tannlegen og fikk konstatert null hull, så jeg regner med at denne blemmen rett og slett skyldes at jeg har brent meg? Det går vel an å få betennelser og slikt i tannkjøttet, men da ville det vel ikke kommet så plutselig (og fra en munn som ellers er helt frisk og normal) og da hadde det vel også kommet puss ut?

Den så/kjentes helt ut som en vannblemme som man kan få på føttene av gnagsår (jeg har aldri brent meg noe særlig på huden, så jeg vet ikke hvordan blemmer er der når de kommer av brannsår). Dyttet hardt på den med tunga og fikk ut lufta - og nå kjennes det ut akkurat som når jeg har sprukket en vannblemme fra gnagsår :P

Er det noen som har opplevd noe lignende?

Hvor lang tid må jeg renge med at det tar før det er helt vanlig igjen? :P

Skrevet

Herregud. Jeg inntok en bedre lunch for en time siden, skolebrød varmet opp fra fryseren med microen på jet-innstilling..

Og så merket jeg plutselig nå at jeg har fått en blemme på tannkjøttet langs/"mellom" to tenner, på innsiden/mot ganen!

Det er ikke mer enn en måned siden jeg var hos tannlegen og fikk konstatert null hull, så jeg regner med at denne blemmen rett og slett skyldes at jeg har brent meg? Det går vel an å få betennelser og slikt i tannkjøttet, men da ville det vel ikke kommet så plutselig (og fra en munn som ellers er helt frisk og normal) og da hadde det vel også kommet puss ut?

Den så/kjentes helt ut som en vannblemme som man kan få på føttene av gnagsår (jeg har aldri brent meg noe særlig på huden, så jeg vet ikke hvordan blemmer er der når de kommer av brannsår). Dyttet hardt på den med tunga og fikk ut lufta - og nå kjennes det ut akkurat som når jeg har sprukket en vannblemme fra gnagsår :P

Er det noen som har opplevd noe lignende?

Hvor lang tid må jeg renge med at det tar før det er helt vanlig igjen? :P

Høres ut som du har fått et spise-sår ihvertfall. Jeg får gjerne sånne når jeg spiser mye knekkebrød eller lignende. At du har brent deg i munnen er heller ingen dum tanke.

Vanligvis gror sår i munnhulen veldig fort, dvs maks en ukes tid før det kjennes normalt igjen. Er du bekymret for å få bakterier i såret, kan du skylle med Corsodyl eller vadmecum.

God bedring!

Skrevet

Dette er brannsår ja. Av typen man gjerne får av å være litt for utålmodig og bite ned i en alt for varm pizza. Ubehaget bør være over til i morgen, sår i munnen gror ganske fort. :)

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar, dere! Jeg har jo både brent meg og fått "knekkebrødsår" før, men har aldri opplevd at det har blitt en sånn stor blemme :fnise:

Nå har det allerede blitt veldig mye bedre, selv om det fortsatt er litt ømt fortsatt :)

TS

Skrevet

Takk for svar, dere! Jeg har jo både brent meg og fått "knekkebrødsår" før, men har aldri opplevd at det har blitt en sånn stor blemme :fnise:

Nå har det allerede blitt veldig mye bedre, selv om det fortsatt er litt ømt fortsatt :)

TS

En god unnskyldning til å spise iskrem!! :D

AnonymBruker
Skrevet

En god unnskyldning til å spise iskrem!! :D

Er midt i det verste eksamensstresset og da trenger jeg ingen unnskyldning for å spise is :D Spesielt ikke når været har vært så varmt som i det siste!

Nå føles det slik som forrige gang jeg postet, men regner med at dette går over av seg selv ganske kjapt :) Ble litt stresset av å plutselig kjenne en hel blemme, men pytt pytt :D Spise litt mer forsiktig neste gang kanskje!

TS

AnonymBruker
Skrevet

I tilfelle noen skulle lure (feks opplever dette selv og søker opp tråden): så har det ordnet seg 100 % nå :skratte: Ingen ømhet eller noenting, og det ser helt normalt ut. Uten at jeg har skylt med Corsodyl eller noe sånt.

Konlusjon: blemme på tannkjøttet gror raskere enn gnagsår på hælen!

TS

• Liker 1
Skrevet

Jeg er mer forundra over at du ikke har opplevd dette før, jeg. Jeg får sånne hver gang jeg spiser pizza (utålmodig, ja...) :)

AnonymBruker
Skrevet

Hehehe.. Trodde ikke at det var vanlig altså xD

Har brent meg før (rett bak fortenna oppe når man spiser pizza!) men aldri fått ordentlige blemmer - i alle fall ikke som jeg har merket noe til :P

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...