AnonymBruker Skrevet 29. mai 2012 #1 Skrevet 29. mai 2012 Jeg skulle gjerne hatt tips til inneplanter jeg kan ha i vinduskarmen. På grunn av plasseringen må de tåle trekk eller at det er litt kjøligere enn den vanlige innetemperaturen, siden jeg bor i et gammelt hus. Har en del gullranker og fredsliljer fra før, så vil gjerne ha andre forslag. Vil gjerne ha en klatreplante, men ingen nødvendighet
Minya Skrevet 29. mai 2012 #2 Skrevet 29. mai 2012 Sukkererter? Har du noe den kan klatre på, blir de kjempefine, og de tåler å stå i kjølige vinduskarmer så lenge de får sol og nok vann.
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2012 #3 Skrevet 29. mai 2012 Sukkererter? Har du noe den kan klatre på, blir de kjempefine, og de tåler å stå i kjølige vinduskarmer så lenge de får sol og nok vann. Takk for forslaget! Sol får de forhåpentligvis nok av, og vann skal jeg greie å gi dem Hvor mye vann trenger dem? Tror du jeg kan få tak i noe sånt på plantasjen f eks? Blir glad for flere forslag! ts
Minya Skrevet 29. mai 2012 #4 Skrevet 29. mai 2012 Takk for forslaget! Sol får de forhåpentligvis nok av, og vann skal jeg greie å gi dem Hvor mye vann trenger dem? Tror du jeg kan få tak i noe sånt på plantasjen f eks? Blir glad for flere forslag! ts Sukkererter/frø får du på plantasjen, de kommer i tre forskjellige typer om jeg ikke husker helt feil. Tror de som heter Runde sukkererter er de som får penest belger når de først får "frukt". Det står tydelig på frøposene hvilket stell de trenger, men jeg pleide å vanne dem hver morgen med omtrent to dl vann. Kommer selvfølgelig an på hvor store potter du bruker. Jeg plantet i to brødformer jeg ikke brukte Godt tips er også å legge frøene i vann et døgn eller så før du setter dem i jorda. Da åpner ertene seg litt og starter spiringen slik at du slipper å vente så fordømt lenge på at de skal stikke opp. Og du ser hvilke som spirer og hvilke som er "døde". Persille, karse og redikk er også fine vinduskarmplanter. Redikken bruker evigheter på å bli redikk, men de blir flotte og grønne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå