Gå til innhold

Bytte ut ipod, med hva?

Anbefalte innlegg

Gjest Wolfmoon
Skrevet

Som tittelen sier, jeg vil ha en ny mp3 spiller, men jeg vil ikke ha ipod. Finnes det noen andre muligheter der ute?

Jeg har ikke noe i mot ipod'n min i seg selv, jeg har ipod touch nå, og hadde ipod classic tidligere. Jeg liker spillerne, men jeg kan ikke fordra itunes og apple store. Jeg har også hatt problemer med at apple ikke aksepterer at det er feil på produktene deres. Og nå er jeg rett og slett så lei at jeg ønsker meg noe annet, men hva finnes egentlig der ute?

Noen som har anbefalinger til mp3-spillere som ikke er apple, gjerne med radio, selv om det ikke er noe must?

Videoannonse
Annonse
Gjest Badabing
Skrevet (endret)

Så du ønsker en ren mp3-spiller, og vil ikke bruke telefonen til dette?

Problemet med mange mp3-spillere er at den medfølgende programvaren ofte er dårlig.

Jeg hadde noe lignende denne:

http://www.sony.no/hub/walkman-mp3-spillere/b-serien

og som spiller er det god lyd, aldri noe feil, bra radiosignaler, tålte mye, og for ikke å snakke om batterikapasiteten! 8 minutters lading ga 8 timers musikk. Noe helt annet enn Apple-produkter som man ikke gjør annet med enn å lade. Programvaren var derimot helt håpløs, men jeg ser nå at på denne nye så er det ikke noe must med egen programvare.

Har i alle fall alltid vært Sony-fan, helt fra gamle walkman til bærbar cd til minidisc til den mp3-spilleren jeg hadde fra dem. :)

Ellers er doubletwist en bra app for Android, sånn om noen andre anti-Apple-mennesker skulle være interessert i det. :)

Edit: la til avsnitt om batterikapasitet, og fikset skriveleifer. (Ipad er noe dritt..)

Endret av Badabing
Gjest Wolfmoon
Skrevet

Takk for tips Badabing.

Jeg vil ikke bruke mobilen min nei, fordi jeg ikke vil risikere å stå der uten strøm på mobilen siden jeg er helt avhengig av den i jobbsammenheng.

Kjenner jeg er litt skeptisk til å ha så liten skjerm når jeg skal lete etter musikk på spilleren (altfor vandt til ipod vettu :roll:), men det funker kanskje greit?

Er det programvaren på spilleren som er håpløs, eller den som medfølger til data? Og om det er til data, kan noe være verre enn itunes altså :klo:

(kjenner meg fryktelig negativ til apple :laugh:)

Gjest Badabing
Skrevet

Om du ønsker skjerm, kan du jo sjekke ut noen av de andre seriene. Jeg bruker telefonen min nå, så jeg var jo opprinnelig vant med å ikke ha stor skjerm på mp3-spilleren. Brukte den når jeg trente, og da var det fint at den var så liten. Om man derimot bruker den mer på reise osv, kan man jo se på en litt større en. Om du har hatt iPod touch, så er du jo vant med litt størrelse. :) Ser ut som batterikapasitet på de andre også skal være god.

Jeg hadde en eldre modell der man trengte programvare, men jeg som sagt leser jeg at det ikke trengs på denne nye modellen. Prisene på Sony-produkter er ganske stive de også, men jeg synes i alle fall at man får mer for pengene. Med iPod må man f.eks kjøpe nye ørepropper/hodetelefoner fordi de som følger med er så dårlige, men det har jeg aldri trengt med Sony sine produkter. Er jo sikkert smak og behag. Jeg fikk lov å teste ut Sony-spilleren i butikken, så om du gjør det samme, finner du jo ut om det er noe for deg. Og kan ev bestille den billigere på nettet i etterkant :gjeiper:

Gjest Wolfmoon
Skrevet (endret)

Jeg så den siden, men uten å ha sett for nøye på den så det ut som om det var en god del som ikke finnes/er lett tilgjengelig på det norske markedet :klo:

Etter å ha lett på diverse norske sider, så må jeg si at ipod tydeligvis er det eneste ene, og de andre mp3 spillerne de har ser mer ut som en ettertanke. Utvalget er derfor veldig lite :sukk:

Endret av Wolfmoon
Skrevet

Jeg anbefaler også Sony. Har hatt min i over 5 år nå og aldri opplevd noen problemer! Jeg har en i S-serien, og den har større skjerm enn den linket til tidligere i tråden (og den har radio).

Dessverre er det ikke så mange butikker som selger Sony-spillerne lenger, "alle" vil jo ha ipod eller bare bruke mobilen.

Gjest Wolfmoon
Skrevet

Tusen takk for tips. Mulig jeg ender opp med en Sony. Cdon.com hadde faktisk noen modeller, og noen modeller kunne bestilles på sony's hjemmesider. Så det er mulig å få tak i tydeligvis, jeg visste bare ikke hvor jeg skulle lete ;)

Skrevet
Prisjakt har en oversikt over butikker som selger de.
Gjest Badabing
Skrevet

Nå vet jeg ikke hvor du bor, men i Oslo og Sandvika er det egne Sony-butikker. Finnes også andre steder i landet, du finner oversikt på nettsidene. Jeg kjøpte min i den i Oslo, for da fikk jeg testet lyd og sett hvilken jeg likte best.

Gjest Badabing
Skrevet

Nå vet jeg ikke hvor du bor, men i Oslo og Sandvika er det egne Sony-butikker. Finnes også andre steder i landet, du finner oversikt på nettsidene. Jeg kjøpte min i den i Oslo, for da fikk jeg testet lyd og sett hvilken jeg likte best.

Skrevet

Jeg kunne tenke meg noe lignende iPod Nano, men modellene til de andre har gjerne ganske kjipe skjermer. Synd, egentlig. Lurer litt på Sansa Clip, men er den ikke litt stygg? :P

Gjest Wolfmoon
Skrevet

Oh, det visste jeg ikke. kanskje jeg må ta turen innom da. Herregud, jeg vet hvor alle eplehusene er, men vet ikke at det finnes sony-butikker en gang :laugh:

Jeg kunne tenke meg noe lignende iPod Nano, men modellene til de andre har gjerne ganske kjipe skjermer. Synd, egentlig. Lurer litt på Sansa Clip, men er den ikke litt stygg? :P

Det er jo et problem det, apple er dessverre gode på design :gjeiper:

Skrevet

Det er jo et problem det, apple er dessverre gode på design :gjeiper:

Ja. Dingsen er jo på mange måter helt perfekt, helt til man må inn i det ultrabedritne møkkaprogrammet iTunes. Hadde Nano hatt vanlig micro- eller mini-USB, dukket opp som en helt normal masselagringsenhet (som alle fornuftige dingser gjør), og helst også støttet ogg vorbis, hadde jeg kjøpt to, minst.

Gjest Wolfmoon
Skrevet

Ja. Dingsen er jo på mange måter helt perfekt, helt til man må inn i det ultrabedritne møkkaprogrammet iTunes. Hadde Nano hatt vanlig micro- eller mini-USB, dukket opp som en helt normal masselagringsenhet (som alle fornuftige dingser gjør), og helst også støttet ogg vorbis, hadde jeg kjøpt to, minst.

Helt enig. jeg liker ipod'n min, og jeg har likt de jeg har hatt før også. Men etter en siste runde med dårlig kundebehandling fra apple, i tillegg til at jeg er avhengig av itunes og ikke får lov til å gjøre som jeg vil med mine egne musikkfiler (les synke og overføre mellom ulike dataer på en enkel måte) så fikk det begeret til å flyte over. Rett og slett.

• 2 måneder senere...
Gjest Wolfmoon
Skrevet

Bare en liten oppdatering og takk for tips :)

jeg endte opp med en Sony, nemlig http://www.sony.no/product/nws-e-series/nwze464l.cew

Er veldig fornøyd med den; lydkvaliteten er helt strålende (elsker hodetelefonene som fulgte med!), batterikapasiteten like så. Og ikke minst er det enkelt og greit å overføre lyd fram og tilbake mellom denne og pc, helt uten noe iTunes lignende involvert.

så tusen takk for gode tips! :smilyblomst:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...