AnonymBruker Skrevet 29. mai 2012 #1 Skrevet 29. mai 2012 Lurer på hvor mange sider det er vanlig å skrive på en 6 timers eksamen som er 15 sstudiepoeng ?
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2012 #2 Skrevet 29. mai 2012 Eller det jeg kanskje lurer på er, hva er minste antall for en A besvarelse feks?
Gjesten Skrevet 29. mai 2012 #3 Skrevet 29. mai 2012 Det varierer VELDIG. Ikke tenk på lengden, skriv det du har å si/det du føler bør sies. På eksamen er kvalitet mye viktigere enn kvantitet.
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2012 #4 Skrevet 29. mai 2012 Det kommer an på hvilket fag det er (i et samfunnsvitenskapelig fag forventes mer diskusjon, mens i naturvitenskaplige fag gjelder det å holde det kort og konsist), samt hvor god du er til å holde deg til saken, uten for mye snikksnakk.
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2012 #5 Skrevet 29. mai 2012 Eller det jeg kanskje lurer på er, hva er minste antall for en A besvarelse feks? Du må skrive 37 sider for å få A, verken mer eller mindre.
Gjest Grønnblomst Skrevet 29. mai 2012 #6 Skrevet 29. mai 2012 Jeg tenker aldri på lengden når jeg skriver, men på å svare på det oppgaven faktisk spør om. Man kan skrive mye piss på x antall sider, mens en som sitter med halvert sidetall, med full oversikt, gjør det mye bedre.
Zinnia Skrevet 29. mai 2012 #7 Skrevet 29. mai 2012 Ikke heng deg opp i sidetall, jeg har fått A selv om jeg som regel skriver mellom halvparten og 3/4 av mengden andre skriver. Kvalitet, oppbygging, struktur og klarhet er i mange tilfeller vel så viktig som mengde. Jeg synes det er hjelpsomt å bruke hvertfall en halvtime på å kun tenke, og lage tankekart med alle poenger jeg ønsker å dra inn, samt sette logisk rekkefølge på dem med overganger, og tenke gjennom forskjellige perspektiver/for og imot, informasjon og kritikk av denne. Om tankekartet er godt utfylt og nummerert i en god rekkefølge, er det så bare å skrive det ut etterpå når det har fått bearbeidet seg i hodet.
Gjest Tekola Skrevet 29. mai 2012 #8 Skrevet 29. mai 2012 Jeg har to venninner som er veldig ulike på sånt. En leverer konsekvent aldri mer enn seks siden, den andre kan finne på å produsere 18 sider i løpet av fire timer. De ligger på B og C begge to. Jeg ville hørt med faglærer hva normalen er. Men en tommelfingerregel er vel minst 1 side per time, mener jeg å ha fått beskjed om.
Honeydew Skrevet 29. mai 2012 #9 Skrevet 29. mai 2012 Jeg går på jus, og har skrevet mellom 25 og 30 sider på mine A-besvarelser (4-timerseksamener), men jeg kjenner også til A-er med halvparten av dette. ERGO: Det er ikke antall sider, men kvaliteten på innholdet som er viktig!
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2012 #10 Skrevet 29. mai 2012 En side pr. halvtime er det eneste riktige. Hilsen A/B student.
Honeydew Skrevet 29. mai 2012 #11 Skrevet 29. mai 2012 En side pr. halvtime er det eneste riktige. Hilsen A/B student. Håper du tuller nå. Dette avhenger VELDIG av hvilket fag det er snakk om.
SemperFi Skrevet 29. mai 2012 #12 Skrevet 29. mai 2012 Jeg har skrevet 5 sider og fått A. Så neppe er det antall sider det koker ned til, men innholdet og formuleringer. Men skriv så mye du vil, papiret er gratis.
Solbærsaft Skrevet 29. mai 2012 #13 Skrevet 29. mai 2012 Det spiller egentlig ingen rolle hvor mange sider du skriver. Det viktige er at du får med alt som er verdt og nevne, og ikke bruker unødvendig plass på å skrive ting som ikke er viktig for oppgaven i det hele tatt. I teorien kan det holde å skrive en halv side, hvis dette er alt du trenger for å få frem alt som er viktig i forhold til oppgaven du har fått. Oppgavene på universitet/høyskole er som regel litt mer avanserte enn hva man faktisk kan klare å formulere ned på en halv side, men jeg håper du ser poenget mitt. Det er ikke hvor mange sider du skriver som er viktig, men hva du bruker å fylle sidene med (og alt som ikke er relevant for oppgaven som du ikke skriver!) Om oppgaven ber deg skrive om tema A, tema B og tema C, så er det ofte ikke noe poeng å dra inn tema D, E og F. I noen tilfeller kan det også tenkes at oppgaven din får en dårligere karakter om du da nevner D, E og F, fordi sensor kan forstå svaret ditt slik at du ikke har forstått pensum godt nok til å skjønne at D, E og F er områder av pensum det ikke spørres etter.
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2012 #14 Skrevet 29. mai 2012 En side pr. halvtime er det eneste riktige. Hilsen A/B student. Hahaha. Yes da! Hadde jeg skrevet bare 12 sider i løpet av min 6-timerseksamen nå så hadde jeg strøket med glans Nei, det kommer nok veldig an på hva slags fag og hva slags eksamen det er. Jeg har hatt alt fra "skrive som faen i 6 timer" hvor de aller fleste leverte mellom 20 og 30 sider, til en rolig eksamen på 4 timer hvor det rett og slett var satt av plass på arket til at vi skulle skrive svar til hver oppgave - den var ca 12 sider tror jeg...
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2012 #15 Skrevet 29. mai 2012 Takk for svar Er det fag som heter rettslære for revisorer, så skreiv jeg bare 10 sider, men snakket med andre som har skrevet mye mer, så fikk litt nerver...
Solbærsaft Skrevet 29. mai 2012 #16 Skrevet 29. mai 2012 Takk for svar Er det fag som heter rettslære for revisorer, så skreiv jeg bare 10 sider, men snakket med andre som har skrevet mye mer, så fikk litt nerver... Hvis du har fått frem essensen i oppgaven, så går det nok bra. Det kan hende de brukte 10 setninger på å formidle det samme som du gjorde med to setninger, eller de brukte mye plass på å skrive ting som ikke er så viktig for oppgaven.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå