Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er selv normalvektig og slank, men alikevel så få jeg sånn store bilringer når jeg sitter. Andre som er like høy og veier det sammen som meg har bare sånn små streker på magen når de sitter.

Hvordan kan man brenne vekk magefett?

Videoannonse
Annonse
Gjest Bakepia
Skrevet

Er usikker selv, har på en måte det samme problemet.. Når jeg har spurt folk har jeg hørt at diverse styrketreninger som planken hjelper. :) men jeg følger med på denne tråden, for jeg trenger også tips! :)

Gjest Offensive Pie
Skrevet

Magefett forsvinner på samme måte som alt annet fett - kardio. Man kan ikke punktslanke, dessverre.

Skrevet

Jeg kan gå både opp og ned i vekt, men alikvel er magefettet der :sjenert:

Gjest *Maja*
Skrevet

Kardio, kardio og mere kardio. Funket for meg. Men selv med min lave fettprosent så få jeg jo hudfolder når jeg sitter fremoverbøyd.

Skrevet

Jeg er selv normalvektig og slank, men alikevel så få jeg sånn store bilringer når jeg sitter. Andre som er like høy og veier det sammen som meg har bare sånn små streker på magen når de sitter.

Hvordan kan man brenne vekk magefett?

Punktslanking er umulig. For å miste fett på magen må du miste fett på hele kroppen, og til det er utholdenhetstrening best. Hvor mye du mister på magen versus andre steder henger i stor grad sammen med kroppsformen din; timeglass-, pære- eller eplefasong. Kroppsfasongen er genetisk betinget, og det er ikke noe du kan gjøre noe med den.

En faktor du kan styre selv er stress. Stresshormonet kortisol gjør at fettet i større grad legger seg på magen. Ved å stresse lite og få nok søvn (og viktig: Ha stabil døgnrytme, ikke rangle hver helg) vil kroppen produsere mindre kortisol, og litt mindre fett vil bli lagret på magen.

MEN: Jeg tror du lager et problem av noe som ikke er et problem. Jeg er også normalvektig og særdeles slank; det er en stund siden jeg har målt det, men erfaringsvis har jeg ensifret fettprosent så langt ut i sykkelsesongen. Allikevel får jeg også antydning til bilring når jeg sitter. Det er fordi når man sitter blir huden og underhudsvevet på magen presset sammen. Du skal være ekstremt tynn og ha veldig elastisk hud for at det ikke skal skje.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...