AnonymBruker Skrevet 29. mai 2012 #1 Skrevet 29. mai 2012 Jeg har desverre havnet i en slik situasjon at jeg er nødt for og be nav om hjelp til botilbud da jeg ikke har jobb eller ett sted og bo for øyeblikket. jeg er arbeidssøker og søker fortløpende på alt av ledige stillinger. Det jeg er redd for er midlertidig botilbud. Jeg blir veldig takknemmlig for ett tak over hodet uansett hva det er..men jeg ønsker og høre deres erfaringer fra slikt? Måtte du bo lenge på midlertidig botilbud før du fikk hjelp til en mer permanent løsning? Hvordan var botilbudet? jeg har hørt så mye rart og redd for og havne under samme tak med en gjeng gærninger. jeg er rettogslett livredd for og ikke få sove om nettene. Hva kan du fortelle meg om dette tilbudet? Tusen takk for alle svar!!!! setter kjempestor pris på det.
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2012 #2 Skrevet 29. mai 2012 Bumper denne i håp om at noen har svar. beklager maset. men jeg er så utrolig nyskjerrig, bekymret, stresset og alt på engang.
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2012 #4 Skrevet 29. mai 2012 Jeg skal til nav idag. men jeg spørr her fordi jeg vil gjerne høre fra de som har erfaring med midlertidig botilbud. Hvorfor er ALLE så krasse her på kvinneguiden? uansett hva man spørr om så skal man få dritt...
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2012 #5 Skrevet 29. mai 2012 I den kommunen jeg jobber så er midlertidig bolig stort sett rom på et motell. Det er naturlig nok en del misbrukere som må benytte seg av dette, men i følge han som driver motellet er det lite bråk. Ventetid på kommunal bolig, om det er det du tenker som en mer permanent løsning varierer veldig fra kommune til kommune. Om du får deg jobb har du alltid mulighet til å søke kommunal garanti for depositumet og leie en leilighet privat. Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2012 #6 Skrevet 29. mai 2012 Korttidstibud er stort sett hospits og motellrom. Noen steder mindre ille enn andre, men de fleste steder vil de fleste andre beboerne være mennesker uten boevne, som narkomane. Selv ble jeg anbefalt å se etter alternativer når jeg var i denne situasjonen, og sov på sofaer fram til det var varmt nok å telte ute. Jeg fikk etterhvert et hybelrom i en annens leilighet vha. depositumsgaranti og dekket husleie av NAV Sosial. Men dette hybelrommet måtte jeg jo naturligvis finne selv. 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2012 #7 Skrevet 29. mai 2012 I noen kommuner er telt et alternativ i sommerhalvåret.
Helen Skrevet 30. mai 2012 #8 Skrevet 30. mai 2012 Her er i området vet jeg at NAV betaler for campinghytter og motellrom. Men det har blitt mye vanskeligere for NAV-klienter å få leid dette nå siden det mange steder har blitt rasert både hytter og rom. Dette er det som regel narkomane som står for, men utleiere har alikevel blitt veldig skeptiske til hvem de leier ut til. Man må være klar over at det ikke er så enkelt å få tak i husrom så fort.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå