Gå til innhold

Krem som er fetere enn dermalogica intensive moisture

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg leter etter en krem som er uten mineraloljer og andre poretettende stoffer, uten parfyme og som er fetere enn denne nevnte jeg bruker nå.

Får kjempefort uren hud av oljer/decleor, men tåler dermalogica bra. Problemet er bare at selv den er best som dagkrem for min åpenbart supertørre hud....

Tips?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Proff veiledning anbefales sterkt når huden din høres så tørr ut som den gjør. Høres ut som at du bruker produkter hulter til bulter. Huden har flere hudlag og det er lurt å tenke på at huden din både er uren og kjempetørr, det er mer enn overflaten som er irritert. Kunne stilt deg tusen spørsmål for det er veldig liten info man har fått her, for å kunne anbefale deg riktig krem.

Styr unna kremer som inneholder parafin, paraffinium, liquid, mineralolje, stenolje, vaselin, trietolamine og ppg.

-Men hvis du vil ha en anbefaling så kjapt anbefaler jeg enkelt og greit Bionic Face Cream og Bionic Face Serum. Produkter som er veldig bra og som blir brukt etter en rekke behandlinger hvor huden er behandlet med glykolsyre, kjemisk peeling etc. Litt om Bionic: http://www.wellvalue.com.au/Neostrata_Professional_Ordering_Form.pdf

Aller mest anbefaler jeg profesjonell veiledning!

Lykke til.

• Liker 2
Skrevet

Dermalogica har Super Rich Repair, men den er temmelig rik og litt seig. Jeg ville heller forsøkt med et fuktserum under kremen, og være påpasselig med peeling. Du bør dessuten smøre huden innenfra ved å få i deg nok omega 3-fettsyrer.

AnonymBruker
Skrevet

Proff veiledning anbefales sterkt når huden din høres så tørr ut som den gjør. Høres ut som at du bruker produkter hulter til bulter. Huden har flere hudlag og det er lurt å tenke på at huden din både er uren og kjempetørr, det er mer enn overflaten som er irritert. Kunne stilt deg tusen spørsmål for det er veldig liten info man har fått her, for å kunne anbefale deg riktig krem.

Styr unna kremer som inneholder parafin, paraffinium, liquid, mineralolje, stenolje, vaselin, trietolamine og ppg.

-Men hvis du vil ha en anbefaling så kjapt anbefaler jeg enkelt og greit Bionic Face Cream og Bionic Face Serum. Produkter som er veldig bra og som blir brukt etter en rekke behandlinger hvor huden er behandlet med glykolsyre, kjemisk peeling etc. Litt om Bionic: http://www.wellvalue.com.au/Neostrata_Professional_Ordering_Form.pdf

Aller mest anbefaler jeg profesjonell veiledning!

Lykke til.

Jeg har forsøkt det flere ganger, men uten hell.

De gir meg for sterke, og for lite fuktgivende produkter - huden min ser nemlig ikke tørr ut.

Det blir for mye produktsalg og for lite fokus på min individuelle hud - noe som er grunnen til at jeg har brukt tusenvis av kroner på ting som overhodet ikke har passet for meg.

Men takk for tipset ang Bionic, skal se på det - tror jeg bytter til Honestys tips til vinteren da Dermalogica er det eneste som har fått bort komedonene i huden på meg(det skulle man ikke trodd om fete kremer, men det er altså virkningen for meg).

AnonymBruker
Skrevet

Tar forøvrig omega3, nattlysolje og spiser nøtter hver dag(samt drikker tonnevis vann) - så den indre prosessen tror jeg er dekket:)

AnonymBruker
Skrevet

Men bare et spørsmål; er denne Neostrata fetere enn Dermalogica sin?

Sist jeg var hos hudpleier fikk jeg Exuviance, men den dekker ikke fuktbehovet en plass....

AnonymBruker
Skrevet

Har også vært innom hudsalonger og fått dårlige tips fra disse hudpleierne. Har en venninne som sluttet i en hudsalong fordi hun følte seg mer som en selger enn en hudpleier. Det tok sine dumme kjøp og jeg sverget på at jeg aldri skulle innom og få hjelp mer, og på en trist dag for huden min bestilte jeg noe fra nettbutikken til en spesialist i byen, hvor jeg faktisk ble OPPRINGT for å høre hvordan huden min var FØR de solgte produktet til meg, pluss at hun helst anbefalte meg om å komme innom salongen imårra mens ikke-nevne-navn var på jobb for å få et godt tilbud. :omg: Huden min har aldri blitt tatt så seriøst, og jeg har ikke gjort annet enn å gå til dem i ettertid.

Man må bare lete godt, tror jeg. Sånn var det hvertfall med meg.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke prøvd Dermalogica Intensive Moisture, så jeg kan ikke svare på hva som er fetere enn den. Men når huden din er så tørr som den er, så tenker jeg at du i første omgang bør prøve på å bare gi den nok fukt og næring - så kan du evt. etterpå, når huden blir mindre tørr, prøve å behandle urenheter (litt usikker på om du mente at du sliter fast med urenheter, eller om du kun får det når du bruker visse produkter/ingredienser?).

For meg personlig, så forsvant omtrent alle urenhetene automatisk når jeg bare startet å bruke produkter som ga masse pleie og roet ned huden - jeg trodde før at huden min var fet/uren (samtidig som jeg antok at tørrheten bare var fuktfattighet), så jeg peisa på med allslags kremer, masker og serum for uren hud, noe som bare forverra problemet. Etter hvert forstod jeg at huden min bare var supertørr og supersensitiv, så når jeg behandlet på riktig måte ble at bra :)

Du har sikkert tenkt på dette før, men husk også at det ikke bare er kremen som spiller en rolle. Alle de andre produktene bør også være tilpasset din tørre hud. Gjerne en rens som gir fuktighet og ikke trenger å skylles av med vann (siden vann gjerne tørker ut). Vær forsiktig med tonere - jeg synes ofte at de kan være litt uttørkende, så finn en som ikke tørker ut. Bruk et serum/olje som skal gi masse fuktighet og næring. En god krem. Bruk fuktspray utover dagen, og fuktighetsmasker flere ganger i uken. En mild peeling en gang i uken (kommer an på hvor flassete huden din evt. er). Bruk en flytende foundation som gir masse fukt, og de andre produktene du bruker på huden kan også gjerne være kremprodukter. Ikke bruk for varmt vann i dusjen. Pass på temperaturen i leiligheten/huset ditt. I varmt vær - vær forsiktig med soling. I kaldt vær - beskytt huden med lue og store skjerf som dekker mye av ansiktet. Skaff deg klorfilter til dusjen, hvis det er en del klor i vannet. Kjøp en luftfukter, som regulerer den tørre lufta i huset (om vinteren). Spis masse matvarer med essensielle fettsyrer - nøtter, avocado, laks, oljer ol., og ta det også gjerne som kosttilskudd. Drikk masse vann. OSV OSV.

Du vet sikkert om alt dette fra før - poenget er bare at en god krem vil ikke nødvendigvis hjelpe så mye hvis alt annet tørker ut huden din. Det er i alle fall en del ting der som du kan tenke på hvis du ikke finner produkter som hjelper :-) Den rikeste kremen jeg har prøvd innen hudpleiemerker er Matis Climatis (Matis sin klimakrem). Sammen med en ansiktsolje ga det meg nok næring og fukt. Matis sine renseprodukter for sensitiv hud synes jeg også var gode, tørket ikke ut huden (brukte ikke vann til å skylle av rensen, men toneren/lotionen). Matis sine produkter har parfyme da. Den siste tiden har jeg gått litt over til at ikke absolutt alt MÅ være produkter fra typiske hudpleiermerker. Akkurat nå bruker jeg Estelle&Thild for sensitiv hud - ansiktsoljen og nattkremen. De er helt parfymefri, og gir meg masse næring (har ikke fått kviser av de heller, men det er jo litt inviduelt). Det er en økologisk serie som selges på Kicks, faktisk. Dette var litt tips fra meg, lykke til med jakten på en krem, det er superkjipt å slite med tørr hud. Føler med deg :-)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

jeg har lenge gått og trodd at huden min er fuktfattig. Den er en typisk kombinasjonshud. Kan en tørr hud produsere urenheter? Trodde at det bare var fuktfattig hud som kunne det, mens tørr hud som regel ikke så fet ut. Eller har jeg misforstått? :)

Skrevet

Du kan vel få urenheter på tørr hud, også, men tørr hud er allikevel helt annerledes enn fuktfattig hud. Jeg har lest at tørr hud er en permanent tilstand, og den kjennetegnes gjerne av veldig finporet hud som er stram og som aldri blir blank. Fuktfattig hud er derimot en hudtilstand som kan ramme alle hudtyper, også fetere hudtyper. På meg høres det ut som om du har blandingshud, og da er det først og fremst fuktighet som gjelder. Mange går i fella og bruker helt fettfrie kremer, og det er ikke så gunstig, for huden kan komme i ubalanse og da bli enda blankere. Ofte er det da lurt å bruke en krem med ørlite fettstoffer i seg, og bruke milde renseprodukter (ikke skummende!) slik at huden ikke blir uttørket.

Selv har jeg hud som både er tørr og fuktfattig, dvs. den mangler både fuktighet og fett. Jeg må bruke kremer med både fukt og fett, evt. serum i tillegg, og for fete kremer gir ofte for lite fuktighet, slik at huden blir stram, mens kremer som har for lite fett, heller ikke er gunstig.

AnonymBruker
Skrevet

Da er det nok fuktfattig hud jeg har. Blir nemlig fort blank og huden kjennes rød og stram. Dette er verst I kinnene og I tillegg har jeg urenheter. Tror jeg kommer til å gå over til skin smoothing kremen som dagkrem på vinteren og en decleor balm som nattkrem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...