AnonymBruker Skrevet 28. mai 2012 #1 Skrevet 28. mai 2012 Nå om dagen er det så varmt, og jeg sliter med å finne ut hva jeg kan ha på beina. Jeg har stygge, sprukne hæler. Føler at alle ser det hvis jeg går i sko som er åpne bak. Legger dere merke til sånt hos andre? Jeg gjør det, men vet ikke om det er fordi jeg er så var på det hos meg selv. Prøver å bruke fotfil og krem men det blir enda værre etter noen dager da. Jeg går noen ganger i ballerinasko. Men det er ekkelt å gå barbeint i sånne innestengte sko. Det er vel helt forbudt å bruke sokker av noe slag i ballerinasko? Vel, jeg bruker sånne Steps av og til, men synes også at det er litt flaut for de synes jo litt nedi skoen. Og det er vel mest gamle damer som bruker Steps?
Zakuro Skrevet 28. mai 2012 #2 Skrevet 28. mai 2012 Hva med litt fotpleie da? Kan kanskje hjelpe å ta et fotbad, kjøp en fotfil og gå løs, og smør så etterpå med en fotkrem. Bruker selv en fra scholl, men den bruker en god stund på å trekke inn da.
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2012 #3 Skrevet 29. mai 2012 Vil heller anbefale fotbad gjerne med grønnsåpe og filing etterfulgt av en god fot krem etterpå (helst en feit en, jeg bruker Gehwol men den fås vist bare hos fotterapeuter, eller Ahava sin er og god) enn noen bestemte sko til deg. Jeg er ikke plaget av fenomenet men setter likevel beina i bad relativt ofte, gjerne med neglelakk påføring etterpå.
Jane F. Skrevet 29. mai 2012 #4 Skrevet 29. mai 2012 Hva med tynne knestrømper da? Det kam man ha i ballerinasko Det er plagsomt når føttene blir slik. Jeg hadde en periode for en god stund tilbake og jeg har alltid hatt fine føtter jeg trodde at det å få så sprukne hæler at man begynte å blø var propaganda fra fotkremprodusentene. Men så satt jeg der med en blodig sokk en dag etter jobb. :/ etter at de hadde grodd tok jeg et grundig fotbad og smurte godt med krem på etterpå. Jeg smurte også på en runde til rett før sengetid. Hadde på strømper slik at ikke dyna og madrasen skulle bli seig. Fungerte kjempebra Jeg liker egentlig ikke å ta fotbad med jeg har fått det for vane å file føttene littegrann sittende i dusjen. Fungerer mye bedre for meg enn å være redd for at det flyver død hud rundt om når jeg sitter på bader/ stua over ei balje
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2012 #5 Skrevet 29. mai 2012 Jeg bruker og ta fotbad med fotsalt i 15 minutter. deretter filer jeg bort all den tørre huden med en fotfil. Smører på scholl krem for sprukne heler. og fotkrem på resten av foten. også lager jeg fransk pedikyr på neglene. Dette får føttene til og se fine ut for sandaler. evnt kan du ta deg turen til en fotterapaut
Wonders Skrevet 29. mai 2012 #6 Skrevet 29. mai 2012 går til dagspa og få fjernet sprekkene. Koster 3-400 kr. Ja jeg ser det og tenker; "au a meg, detta ser vondt ut. Håper det blir tatt tak i straks"
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2012 #7 Skrevet 29. mai 2012 Høres ut som om du rett og slett burde spandere på deg en time hos fotpleier. Om føttene etter timen hos fotpleier begynner å bli stygge igjen kan du jo prøve sånn babyfoot? Man får kjøpt skikkelig lave steps som kun dekker tærne. Jeg såg det på en Sparbutikk i helga. Er de i tillegg nude/hudfarget så blir jo det ganske bra. Noe sånt: Min lenke og her: Min lenke 2
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2012 #8 Skrevet 29. mai 2012 Tusen takk for alle tips, jeg tenker at jeg skal prøve noen av de kremene dere nevner, og smøre litt oftere enn jeg har gjort tidligere. De stepsene som er linket til ser helt geniale ut, og nå har jeg også lært at det heter boat socks på engelsk. Tusen takk!
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2012 #9 Skrevet 29. mai 2012 Fant disse tingene på boots apotek som kan hjelpe: https://www.boots.no/butikk/s/products/view.html?p=1693398&c=1206&g=false&ref=search https://www.boots.no/butikk/s/products/view.html?p=3391603&c=1206&g=false&ref=search Faren min har psoriasis og spesielt på hælen så sprekker huden fryktelig, og han bruker det sistnevnte produktet som hjelper ganske bra. Også bruker han også sånne digre gnagsårplaster innimellom som dekker hele hælen.
Gjest Valiumsjunkie Skrevet 29. mai 2012 #10 Skrevet 29. mai 2012 Sorry meg, hva skal til for å få hud som "sprekker" under føttene?
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2012 #11 Skrevet 29. mai 2012 Sorry meg, hva skal til for å få hud som "sprekker" under føttene? Funnet ved et kjapt google søk: Hard hud på føttene er en naturlig følge av et aktivt liv. Hard hud og hudsprekker oppstår oftest på hælene, tåballene eller stortærne. Der er huden utsett for mest trykk og friksjon f.eks ved feil fottøy, eller mye belastning. Sprekker og hard hud skyldes at huden fornyer seg raskere der huden er utsatt for ekstra slitasje, og vi rekker ikke å slite bort den gamle huden i samme takt som det dannes ny hud. Resultatet kan bli overflødig og hard hud. Hard hud sprekker lett. Det er derfor viktig å holde huden myk og fjerne overflødig hard hud Sprukne hæler forårsakes av at den tørre, harde huden ytterst på hælen belastes for mye og revner. Sprukne hæler er en ganske vanlig lidelse, spesielt i sommermånedene og i varmere klima. phu skal si google er effektivt 5
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2012 #12 Skrevet 30. mai 2012 går til dagspa og få fjernet sprekkene. Koster 3-400 kr. Ja jeg ser det og tenker; "au a meg, detta ser vondt ut. Håper det blir tatt tak i straks" Fjerne sprekkene? Det må da bli blodig?
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2012 #13 Skrevet 30. mai 2012 Fant disse tingene på boots apotek som kan hjelpe: https://www.boots.no/butikk/s/products/view.html?p=1693398&c=1206&g=false&ref=search https://www.boots.no/butikk/s/products/view.html?p=3391603&c=1206&g=false&ref=search Faren min har psoriasis og spesielt på hælen så sprekker huden fryktelig, og han bruker det sistnevnte produktet som hjelper ganske bra. Også bruker han også sånne digre gnagsårplaster innimellom som dekker hele hælen. Tusen takk for fine tips! Hilsen TS.
Gjest Little princess Skrevet 31. mai 2012 #14 Skrevet 31. mai 2012 (endret) Jeg hadde samme problemet når jeg var yngre, utrolig vondt og slitsomt! Men det jeg pleide å gjøre var å ta fotbad med grønnsåpe i 15-25 min, file av all hard hud, smøre på et TYKT lag med en god fotkrem også pleide jeg å ha brødposer -sånne i plastikk ja over føttene og sokker over der igjen. Også gikk jeg å la meg med sokker og poser på. Egentlig ganske lite behagelig å sove slik en hel natt, men du store som det hjalp! Føttene ble helt fine etter den natta Litt rart kanskje, men det funker! Endret 31. mai 2012 av Little princess
Mayflower Skrevet 31. mai 2012 #15 Skrevet 31. mai 2012 (endret) På apoteket har de en fotkrem fra ACO, hvit krukke med rødt lokk, den er kjempefin for tørre føtter Endret 31. mai 2012 av Mayflower
Gjest Badabing Skrevet 31. mai 2012 #16 Skrevet 31. mai 2012 De har som regel steps på hm, cubus og lindex også. Men jeg tenker at du bør ta en tur til fotpleier, for dette er vel ikke normalt? Ellers er det fint tips med fet krem eller fuktighetsstift som du smører bena med og så har på sokker som du sover med. Om du filer føttene (noe du ikke bør gjøre altfor ofte), bør du alltid smøre føttene med en gang etterpå. Angående fotbad er det bedre med fotbad du får kjøpt mange steder, enn med grønnsåpe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå