AnonymBruker Skrevet 28. mai 2012 #1 Skrevet 28. mai 2012 Nå som sommeren er her ønsker jeg meg minst mulig pudderprodukter, siden jeg ikke synes det ser så bra ut med pudderprodukter i solskinn. Vil gjerne ha denne dewy, friske gløden Så da er jeg ute etter kontureringsprodukt i kremform (/flytende form). Vil helst at den skal være litt sheer/ ikke alt for sterk på fargen, også må den ikke "transformeres" til pudderform når den tørker. Jeg er veldig lys i huden (som oftest den lyseste fargen på de fleste foundationskalaer), og hudtonen min går mot litt kalde toner. Konturfargen må altså være relativt lys, og ikke for oransje i tonen - typiske bronzingprodukter ser sjelden så bra ut som skyggelegging på meg, med mindre de er ganske kalde i fargen. Samtidig synes jeg ikke vanlige blush-farger som rosa og peach gjør helt den skyggeleggingsjobben, så det må være noe litt mer "skyggeaktig", hvis dere forstår. Det ble en del "krav" her, men hvis noen har forslag blir jeg veldig glad :-)
Gjest BabyBlue Skrevet 29. mai 2012 #2 Skrevet 29. mai 2012 (endret) Hva med DENNE fra too faced? Den har en sånn "creme til pudder" funksjon, men den får mye skryt i hvert fall. Også har du DENNE fra Chanel i tillegg, som visstnok er lysere i fargen og er mer en ordentlig creme. Har ikke prøvd noen selv, men du får se om de faller i smak =) Edit: Ser at den fra chanel mest sannsyneligvis ikke er å få tak i lenger, men du kan se om du finner den online. Endret 29. mai 2012 av BabyBlue
Eske Skrevet 29. mai 2012 #3 Skrevet 29. mai 2012 (endret) Hva med å bare kjøpe en mørkere utgave av foundationen din? Endret 29. mai 2012 av Eske
Wonders Skrevet 29. mai 2012 #5 Skrevet 29. mai 2012 Mesteren selv gjør det slik... http://www.google.no/imgres?um=1&hl=no&client=firefox-a&sa=N&rls=org.mozilla:nb-NO:official&biw=1277&bih=801&tbm=isch&tbnid=7lJRXcsl4R2UNM:&imgrefurl=http://labelladonnasocal.blogspot.com/2009/12/advanced-contouring.html&docid=5TcBXtH9Rv9yaM&imgurl=http://1.bp.blogspot.com/_4ny9myWVBA4/Sz0Jl-0KlCI/AAAAAAAAAG0/3CTv3yzrpMw/s320/Concealer_usage_face3.jpg&w=180&h=180&ei=ndPET6PkOYbvsgba-YnPCg&zoom=1&iact=hc&vpx=586&vpy=332&dur=665&hovh=144&hovw=144&tx=107&ty=110&sig=114292556630082719150&page=1&tbnh=133&tbnw=133&start=0&ndsp=29&ved=1t:429,r:10,s:0,i:90
Nora90 Skrevet 29. mai 2012 #6 Skrevet 29. mai 2012 Jeg kjenner bare til ett flytende konturprodukt, og det er fra NYX. Ellers har NYX en kombi kontur/highlight kompakt (pudder). Alternativt kan du jo kanskje finne en brun krem-blush, f.eks disse fra NYX i Bronze Godess, Golden og Tan.
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2012 #7 Skrevet 29. mai 2012 Takk for svar alle sammen! Har prøvd før å bruke en litt mørkere foundationfarge for å skyggelegge, men jeg synes liksom at det ble litt vel dekkende under kinnbena - først et lag vanlig foundation, så et lag mørkere - det ble litt mye. Jeg antar at det går an å droppe å påføre den vanlige foundationen under kinnbena, bare påføre den mørkere der, jeg bare tenker meg at det blir...så mye styr, hehe. Men skal absolutt gi det et forsøk til - jeg vet jeg har liggende en lettere foundation i en litt for mørk farge, så kanskje den funker bra! Ellers var det den Chanel-bronzeren som jeg syntes virket interessant, men selges den ikke lengre, BabyBlue? Typisk altså Den fra Too Faced og NYX tror jeg kan bli litt for mørkt. Vurderer å kanskje se om noen av MAC sine kremblusher har en farge som kan brukes til konturering, men jeg har fått en del urenheter før av mange MAC-produkter, så jeg holder litt igjen der. Men mange gode forslag :-) Jeg var forresten på en Kicks igår, for å spørre etter dette. Spurte først etter et skyggeleggingsprodukt til ansiktet i kremform. Hun dama hørte kanskje ikke helt, så hun viste meg øyenskygger i kremform. Så prøvde jeg å forklare at jeg ønsket noe til å skyggelegge ANSIKTET. Så lurte hun på hva jeg mente. Måtte bruke lang tid for å forklare at jeg ønsket noe jeg kunne skyggelegge eller konturere ansiktet med. Så lurte hun på om jeg mente highlighter?? Denne dama hadde rett og slett ikke peiling på hva et kontureringsprodukt var! Det endte tilslutt opp med hun sa at hun ikke skjønte helt hva jeg mente, også viste hun meg blusher i kremform istedet. Så jeg endte opp med en blush fra Clinique i stickform, i en farge som var alt for rosa/rød/mørk for å kunne brukes til skyggelegging. Note to self - slutte å føle meg presset til å kjøpe produkter jeg føler ikke kommer til å funke bare fordi butikkdama har tatt seg styret med å finne den frem. Vips, 300 kroner fattigere
Gjest BabyBlue Skrevet 30. mai 2012 #8 Skrevet 30. mai 2012 Ellers var det den Chanel-bronzeren som jeg syntes virket interessant, men selges den ikke lengre, BabyBlue? Typisk altså De selger den HER, HER og HER. Men alle er over 200 i pris, så da må du betale frakt og toll etc. Kan ikke si noe om nettsidene da jeg ikke har handlet derifra før, men det skulle forundre meg om det ikke var trygt.
Gjest BabyBlue Skrevet 31. mai 2012 #10 Skrevet 31. mai 2012 ^ og ingen av de sidene sender til Norge. Æsj, da går det ikke uansett da :-/ Den er på EBAY også, men der skal man være forsiktig med å kjøpe kosmetikk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå