Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg lurer litt på hvordan jeg skal få satt in halvannen linje avstand i et allerede ferdig skrevet dokumet.. Er det noen som har peiling på dette?

Skriver i word..:)

Videoannonse
Annonse
Gjest Søgni
Skrevet

Markerer du ikke bare hele teksten, går til "avsnitt" øverst og velger 1,5 under linjeavstand, da?

Skrevet

Finner du en knapp i word som heter linjeavstand? Skal være i "hjem" kolonnen, men det varierer kanskje utfra hvilken officepakke du har.

Se om du finner linjeavstand- knappen, skal ha forskjellige avstander du kan velge mellom.

Merk teksten først, og trykk på ønsket linjeavstand. Voila! :)

AnonymBruker
Skrevet

Ctrl+a, Ctrl+5

(Hvis jeg husker rett.)

Skrevet

Skal prøve nå :D

takk takk :D

Skrevet

Takk! jeg fant den bortgjemte knappen!! :D

AnonymBruker
Skrevet

Syns du bør lære deg å skrive skikkelig jeg, før du begynner å skrive i på datamaskin. Linje avstand? Jeg får frysninger når jeg ser slike orddelingsfeil...

• Liker 3
Gjest Søgni
Skrevet

Syns du bør lære deg å skrive skikkelig jeg, før du begynner å skrive i på datamaskin. Linje avstand? Jeg får frysninger når jeg ser slike orddelingsfeil...

Her ser det ut som du har satt inn en "i" for mye. Likevel skriver du på datamaskin, ser jeg.

Ellers synes jeg det skal lite til for å gi deg frysninger, men vi er jo alle ulike.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Komma foran "jeg" mangler. Det skal også være et mellomrom mellom det siste ordet ditt og de tre prikkene (kalt ellipse) …

:goodbye:

AnonymBruker
Skrevet

Her ser det ut som du har satt inn en "i" for mye. Likevel skriver du på datamaskin, ser jeg.

Ellers synes jeg det skal lite til for å gi deg frysninger, men vi er jo alle ulike.

Ser du ikke forskjellen på konsekvente gramatiske feil og slurvefeil? I sistnevnte kategori kan man gramatikken, men har trykket feil. Sånt er mye lettere å tilgi og det er det bare idiotisk å påpeke.

• Liker 2
Gjest Søgni
Skrevet

Ser du ikke forskjellen på konsekvente gramatiske feil og slurvefeil? I sistnevnte kategori kan man gramatikken, men har trykket feil. Sånt er mye lettere å tilgi og det er det bare idiotisk å påpeke.

Det er like forbanna idiotisk å gå inn i en tråd der en trådstarter spør om råd for å påpeke en orddelingsfeil, etter min mening. Hva er motivasjonen? Formuleringen gir meg et hint om at det ikke var et vennlig råd for å hjelpe.

Dessuten mener jeg at man bør passe på slurvefeilene sine når man kritiserer andre for dårlig språk.

Og hvorfor i all verden skal TS passe på språket sitt før hun skriver i word? Finnes det regler?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er like forbanna idiotisk å gå inn i en tråd der en trådstarter spør om råd for å påpeke en orddelingsfeil, etter min mening. Hva er motivasjonen? Formuleringen gir meg et hint om at det ikke var et vennlig råd for å hjelpe.

Dessuten mener jeg at man bør passe på slurvefeilene sine når man kritiserer andre for dårlig språk.

Og hvorfor i all verden skal TS passe på språket sitt før hun skriver i word? Finnes det regler?

Jaja, deg om det. Nå syns jeg du går veldig off-topic her ...

AnonymBruker
Skrevet

Ser du ikke forskjellen på konsekvente grammatiske feil og slurvefeil? I sistnevnte kategori kan man grammatikken, men har trykket feil. Sånt er mye lettere å tilgi, og det er det bare idiotisk å påpeke.

Fixed!

Gjest Søgni
Skrevet

Jaja, deg om det. Nå syns jeg du går veldig off-topic her ...

Nei, jeg svarer på din malplasserte kritikk av trådstarterens orddelingsfeil. Men det er godt du ser selv at det er off-topic og ikke hører hjemme i denne tråden,da. Hva er det som er så vanskelig med å holde språkdebatten til språkforumet?

• Liker 3
Gjest Purelove
Skrevet

Er det mulig? skjerp deg!

Lurte på det samme som TS, nå fant jeg den :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg svarer på din malplasserte kritikk av trådstarterens orddelingsfeil.

Og det gjør deg on-topic?

Gjest Søgni
Skrevet

Og det gjør deg on-topic?

Nei, det er sant, off-topic bør være reservert de som har slike språklige motiver som deg(?). Jeg var iallefall on-topic før du(?) kom inn i tråden for å leke norsklærer. Men nå skal jeg slutte.

• Liker 2
Skrevet

Og jeg synes i grunn du burde lære deg hva som ligger i begrepet folkeskikk.

folkeskikk

subst. m entall folkeskikk ['fɔlkəʃɪk] (uskrevne) regler for hvordan en ter seg i omgang med andre, sømmelig oppførsel.

jobb med det du, så skal jeg ta meg av orddelingfeilene...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...