Gjest Elissima Skrevet 28. mai 2012 #1 Skrevet 28. mai 2012 Jeg har restskatt på kr 9000, har betalt ca halvparten før 31.mai og nå står det 4000 igjen. Men det blir jo renter på det beløpet som står igjen, vil jeg da få en giro på dette? Jeg betaler litt pr mnd og har betalt alt innen slutten av august. Men hvis jeg ikke får noen giro så vet jeg jo ikke hva jeg skal betale ekstra. Fant ikke noe om dette på skatteetatens hjemmeside.
Wonders Skrevet 29. mai 2012 #2 Skrevet 29. mai 2012 hei, du fant ikke noe fordi de bare regner ut. Det er kemnerkontoret som krever inn. Flott at du tenker langsiktig ! Renten mellom 31. mai og første oppgjør er 1.26% så det er veldig lite. Ikke bruk samme kidnummer som på summen fra før 31. mai. Dette kidnummeret er kun til å bruke på tilleggsforskuddet. Det kidnummeret står i den foreløpige selvangivelsen. Du kan lage kidnummer her; Personlig skatteyter, Restskatt og 2012 ligger ferdig utfyllt. https://www.skatteetaten.no/no/Selvbetjening/Lag-KID-nummer/Lag-KID-nummer/ Skatteoppgjørene må tilbakebetales tidligst 20 august. Det er første forfall. Summen vet man ikke før selve oppgjøret er klart, tidligst 25. juni. Ingen vet når oppgjørene kommer, så mellom juni og oktober... Hadde jeg vært deg ville jeg forholdt meg til de 4000 kr som er igjen, til skatteoppgjøret kommer...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå