Gå til innhold

Mat til baby 12 mnd.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva gir dere babyene deres på ca. et år?

Er ute etter en litt mer kreativ lunsj, da jeg synes det går mye i brødskiver her for tide.

Kreative forslag til pålegg, kanskje?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min jente får 4 måltider.

Brødskive til frokost og lunsj

Samme som oss til middag evt lager jeg noe eget til henne(el middagsglass) om vi har noe som ikke egner seg for henne.

Grøt til kvelds.

Driver å gjør lunsjen litt mer variert for henne nå om dagen. Så langt har det gått i forskjellig av egg, eggerøre el omelett m/litt skinke. eller kokt egg. Og Fiskekake/pudding eller karbonade/kjøttboller m/pasta til.

Ganske enkelt altså, men så får hun jo full middag senere.

Har bare gjort det noen dager, så har ikke prøvd så mye, sliter litt med å finne på ting, også er det ikke alt hun vil ha.

Har i det siste prøvd å gi henne div laksepålegg på brødskiva(sånn på boks ala makrell i tomat), men hun har ikke vært så veldig begeistret. Makrell i tomat liker hun godt.

Hun tåler ikke melk, så kan ikke gi henne ost, så blir gjerne litt ensformig på påleggsfronten, så hadde vært greit om hun ville ha disse laksepåleggene.

Gjest solstrålen
Skrevet

lurte på om du lager fiskekaker og fiskeboller og sånt selv da eller kan hun spise de som er i butikken? Jenta mi tåler heller ikke melk og trenger gjerne tips til hva en kan gi de.

Skrevet

Jenta mi elsker fiskepudding, både kald og varm- supert som både pålegg og alene.

Egg i alle varianter er populært. Omelett med mais og paprika på siden.

Skrevet

lurte på om du lager fiskekaker og fiskeboller og sånt selv da eller kan hun spise de som er i butikken? Jenta mi tåler heller ikke melk og trenger gjerne tips til hva en kan gi de.

Nei, jeg lager ikke selv, har hatt ambisjoner om det, men ikke funnet helt overskudd.

Jenta mi tåler litt innhold av melk, så mat av fiskefarse går greit, er jo ikke sånne store mengder hun spiser av det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...