AnonymBruker Skrevet 28. mai 2012 #1 Skrevet 28. mai 2012 Vasket dun-puter her om dagen, sånne sofaputer man har trekk på. Siden jeg hadde god tid tenkte jeg å vaske disse også. Var helt nye da men. Og da jeg hengte de opp til tørk og også nå tre dager etterpå stinker de våt bikkje! Kommer denne lukta til å smitte over på trekket? Og er putene nå ødelagt? Grei nok, rene er de, men ikke når de lukter så ille.
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2012 #2 Skrevet 28. mai 2012 Dun må vel tromles, ellers råtner dunene inni puta/dyna?
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2012 #3 Skrevet 28. mai 2012 de har tørket for sakte! Jeg ville evt vasket de igjen og tørket de i tørketrommelen, luktet vil mest sannsynlig smitte over på andre ting.
LedigNavn Skrevet 28. mai 2012 #4 Skrevet 28. mai 2012 Ja, lufttørking av dunputer fungerer dårlig. De må tromles, helst med "dryer balls".
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2012 #5 Skrevet 28. mai 2012 Jeg har vasket dundyner flere ganger, og hengt de opp til tørk. De lukter riktignok dritt i noen dager, inntil de har tørket helt. Men slapp av, den råtne lukta forsvinner i løpet av noen dager.
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2012 #6 Skrevet 28. mai 2012 Takk så mye for svar . Jeg visste ikke at de måtte tromles. Ja jeg er nesten sikker på at den lukta kommer til å sette seg andre plasser. For hele leiligheten lukter faktisk, selv om jeg lufter ut. Men tørketrommel har jeg ikke, så da tror jeg at jeg kaster dem. Men er det ekte fjær eller noe siden det lukter så fælt? Det lukter jo nesten som råtten fugl.
Caryatis Skrevet 29. mai 2012 #8 Skrevet 29. mai 2012 Å bruke tørketrommelen er definitivt det beste(enkleste), men det kan være verdt et forsøk å vaske de en gang til? Har opplevd det samme før, og etter vask nr. to så luktet det mye mindre (lukten ble helt borte når det tørket)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå