Gå til innhold

Brødmat - polarbrød

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei hei. Jeg og mannen min er veldig glad i polarbrød, og har svært sjelden vanlig brød i hus. Jenta vår (9 mnd) har så vindt begynt å smake på maten som vi spiser, og ser ut til at hun liker polarbrød ganske greit. Men er dette fullverdig brødmat for henne eller burde vi gå til innkjøp av vanlig grovt brød? Føler det er litt kjedelig da det kun vil bli henne som spiser. Blir nok en del kasting av maten da hun kun spiser noen få biter enda...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei hei. Jeg og mannen min er veldig glad i polarbrød, og har svært sjelden vanlig brød i hus. Jenta vår (9 mnd) har så vindt begynt å smake på maten som vi spiser, og ser ut til at hun liker polarbrød ganske greit. Men er dette fullverdig brødmat for henne eller burde vi gå til innkjøp av vanlig grovt brød? Føler det er litt kjedelig da det kun vil bli henne som spiser. Blir nok en del kasting av maten da hun kun spiser noen få biter enda...

Hva er fullverdig brødmat? Det er ikke noe som heter essensielt brød.

Skrevet

Hvilket polarbrød bruker dere da? Det helt lyse? I såfall ville jeg heller kjøpt polar extreme, som er ganske grovt.

AnonymBruker
Skrevet

det går da an å fryse brød og ta opp etterkvert som du trenger ?

AnonymBruker
Skrevet

Det er en del sukker i Polarbrød, så jeg hadde ikke gitt det som eneste brødtype(og jeg er ikke særlig hysterisk for sukker).

Brød kan fint fryses(selv i skiver), så trenger ikke å bli kastet mye mat av den grunn.

Skrevet

Jeg ville kjøpt inn litt annet brød også. Jeg liker også polarbrød, men det har jo litt annen konsistens enn vanlig brød.

Skjær det opp i brødmaskinen på butikken, frys det ned, og ta opp en og en skive en liten stund før dere skal spise.

I forhold til mitt eget barn tenker jeg at variasjon er viktig. Ikke når hun er 9 måneder - men når hun blir litt større!

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg tror også at Polarbrød blir litt for søtt i lengden. Litt for mye "boller" til at det passer som hverdagsmat. Prøv havrebrød! Det har full score på brødskalen, men virker lyst og fint. Jeg liker best det fra Rema, og skjærer det opp i butikken, legger det i fryseren og tar opp det vi trenger etterhvert.

Det finnes også Rug Polarbrød, og det er grovere enn det vanlige.

Endret av Missiw
  • Liker 1
Skrevet

Se på brødskalaen og evt nøkkelmerket :)

AnonymBruker
Skrevet

Polarbrød inneholder veldig mye salt. Selv de grove typene. Mange av dem har også mye sukker.

Jeg spiser max en brødskive dagen, så jeg bruker gjerne et par uker på et brød. Jeg baker selv, skjærer i skiver, og fryser ned. Det går helt fint. Likeså går det like bra å kjøpe vanlig brød i butikken, bruke brødskjæremaskinen der, og fryse ned.

Men for grovhetens skyld, så skal ikke småbarn ha de aller groveste brødene, da disse inneholder såpass mye fiber at ungen kan bli for mett til å få i seg nok av andre næringsstoffer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...