Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Jeg lurer på om noen her vet hva som er etikette ved bruk av åpen søknad, altså å sende en jobbsøknad til en bedrift uten at de har utlyst en stilling.

Må man alltid kontakte bedriften først, eller kan man bare sende en søknad uten noen form for kontaktetablering?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

Jeg lurer på om noen her vet hva som er etikette ved bruk av åpen søknad, altså å sende en jobbsøknad til en bedrift uten at de har utlyst en stilling.

Må man alltid kontakte bedriften først, eller kan man bare sende en søknad uten noen form for kontaktetablering?

Bare send en søknad. Merk den som åpen søknad. Spesifiser når du kan jobbe og hvor lenge du er interessert. :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar :)

Får bare hoppe i det!

Skrevet

Takk for svar :)

Får bare hoppe i det!

Ja, lykke til. :) Det er sjelden åpne søknader gir noen som helst respons annet enn "nei, ingenting ledig nå", men av og til slumper man til og får et tilbud!

Jeg sendte en haug åpne søknader i vår, og skal på opplæring i en jobb jeg fikk tilbud om nå i dag. ;)

Skrevet

Jeg fikk min jobb i kommunen på åpen søknad, sendte bare inn en uten noe mer om og men. Spesifiserte bare innen hvilken del av kommunen jeg ønsket en jobb.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...