AnonymBruker Skrevet 28. mai 2012 #1 Skrevet 28. mai 2012 Hei, Jeg lurer på om noen her vet hva som er etikette ved bruk av åpen søknad, altså å sende en jobbsøknad til en bedrift uten at de har utlyst en stilling. Må man alltid kontakte bedriften først, eller kan man bare sende en søknad uten noen form for kontaktetablering?
drosophilia Skrevet 28. mai 2012 #2 Skrevet 28. mai 2012 Hei, Jeg lurer på om noen her vet hva som er etikette ved bruk av åpen søknad, altså å sende en jobbsøknad til en bedrift uten at de har utlyst en stilling. Må man alltid kontakte bedriften først, eller kan man bare sende en søknad uten noen form for kontaktetablering? Bare send en søknad. Merk den som åpen søknad. Spesifiser når du kan jobbe og hvor lenge du er interessert. 1
drosophilia Skrevet 29. mai 2012 #4 Skrevet 29. mai 2012 Takk for svar Får bare hoppe i det! Ja, lykke til. Det er sjelden åpne søknader gir noen som helst respons annet enn "nei, ingenting ledig nå", men av og til slumper man til og får et tilbud! Jeg sendte en haug åpne søknader i vår, og skal på opplæring i en jobb jeg fikk tilbud om nå i dag.
Honnikorn Skrevet 1. juni 2012 #5 Skrevet 1. juni 2012 Jeg fikk min jobb i kommunen på åpen søknad, sendte bare inn en uten noe mer om og men. Spesifiserte bare innen hvilken del av kommunen jeg ønsket en jobb.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå