Gå til innhold

fiskepinner

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, jeg bruker å steke dem i stekeovnen.

Ellers er ikke selve fiskepinnen spesielt usunn. Kvaliteten variere en del. Noen er lagd av renfisk, mens andre er lagd av fiskefarse.

Skrevet

Okei, takk for svar :D

men fiskefarse..hmmm..hørtes småekkelt ut, hva er det?

Skrevet

Nei, ikke spesielt usunt, men ren fisk er jo selvsagt det beste. Problemet er gjerne at pga paneringen trekker de til seg mye fett så du må være forsiktig med hvor mye du har i pannen, ikke tilsett mer når det blir tørt. Personlig foretrekker jeg dem stekt i panne, synes de blir sprøere enn i stekeovn.

Skrevet

(har hørt at kavringen ikke er så bra..) men aner ikke om det stemmer.

Steker også i stekeovn.

:D

Skrevet
(har hørt at kavringen ikke er så bra..) men aner ikke om det stemmer.

Det er ikke noe galt med selve paneringen, det er bare tørre brødsmuler, problemet er bare som jeg skrev tidligere opp at tørre brødsmuler trekker til seg mye fett, så det må man passe litt på under stekingen.

Skrevet

Da søutter jeg ikke å spise fiskepinner, elsker det :ler: (avanserte matvaner ja :oops: )

Skrevet
Okei, takk for svar :D

men fiskefarse..hmmm..hørtes småekkelt ut, hva er det?

Fiskefarse er ikke noe skummelt. :blunke: Det er bare malt fiskefilet som er spedd med melk og litt mel. Som når en lager fiskekaker og fiskeboller.

Skrevet

Fiskepinner er godt!

Har du prøvd Crispies? Det er det samme, bare at i større utgaver, også er de formet som skjell, anker, båt osv.....

Tusen ganger bedre enn fiskepinner!!

Skrevet
Fiskepinner er godt!

Har du prøvd Crispies? Det er det samme, bare at i større utgaver, også er de formet som skjell, anker, båt osv.....

Tusen ganger bedre enn fiskepinner!!

Ja, helt enig, Crispies smaker mye bedre enn fiskepinner.

Skrevet

Ja smakt sånn før, men er så lenge siden. Skal testes neste gang, gleder meg :D

• 4 uker senere...
Skrevet

Fiskepinner er noe av det beste som finnes!

og stekes dem i stekeovn er det jo ikke nødvendig å tilsette fett. heller ikke hvis du steker dem i panne som ikke trenger smør/olje :)

Skrevet

De "nye" fiskepinnene fra findus (findus lettlaget) skal ikke tilsettes fett når du steker dem i panne heller. Jeg synes de blir bedre da, det blir sprøere

Skrevet

Hva slags tilbehør bruker dere?

Skrevet

Nå har jeg faktisk ikke spist fiskepinner siden jeg bodde hjemme men da hadde vi majones, revne gulrøtter og potetmos til.

Skrevet

Tradisjonelt bruker jeg potet, gulrøtter og smeltet smør, men er ikke så glad i dat lenger. Så nå bruker jeg stort sett pommes frites og bernaise saus og masse salat. Nam. Tror jeg vet hva det blir til middag i dag :P

Skrevet

Jeg kan ikke spise fiskepinner uten remulade. Det er noe jeg har med meg hjemmefra! Ellers er det kokte poteter of revne gulrøtter.

Å, nå ble jeg skikkelig sulten (og gjett hva jeg fikk lyst på!)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...