AnonymBruker Skrevet 28. mai 2012 #1 Skrevet 28. mai 2012 Er 25 år gammel og føler derfor ikke for å ha en antirynke øyekrem. Har sett på Decleor Hydra Floral Anti-Pollution Moisturising Gel Cream for Eyes og Decleor Harmonie Calm Relaxing Milky Gel-Cream for Eyes, men syns de ser helt like ut. Noen tanker?
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2012 #2 Skrevet 28. mai 2012 Hva vil du egentlig at det skal gjøre da? Decleor Hydra Floral er fin, den. Men, hva er vitsen med å betale så mye for en øyekrem hvis man ikke har ringer eller rynker? Decleor Hydra Floral hjelper verken mot rynker eller linjer. Hvis du er tørr under øynene kan det være eksem/allergi, om du er trøtt trenger du mer søvn og et bedre kosthold. Poser under øynene er som regel ALLTID dårlig søvn eller dårlig kosthold. Ingen kremer hjelper mot øynene, egentlig.
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2012 #3 Skrevet 28. mai 2012 Si det . Tanken er litt at jeg er redd det er belastende med sminke og sminkefjerning og at det kanskje er en ide med fuktighet eller noe sånt. Hva vil du egentlig at det skal gjøre da? Decleor Hydra Floral er fin, den. Men, hva er vitsen med å betale så mye for en øyekrem hvis man ikke har ringer eller rynker? Decleor Hydra Floral hjelper verken mot rynker eller linjer. Hvis du er tørr under øynene kan det være eksem/allergi, om du er trøtt trenger du mer søvn og et bedre kosthold. Poser under øynene er som regel ALLTID dårlig søvn eller dårlig kosthold. Ingen kremer hjelper mot øynene, egentlig.
Gjesten Skrevet 28. mai 2012 #5 Skrevet 28. mai 2012 Hvis det er fuktighet du er ute etter, ville jeg nok gått for Hydra Floral. Har du følsom hud, prøv Harmonie Calm.
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2012 #6 Skrevet 28. mai 2012 Jeg Harmonie. Bruker den også på sår, tørr og ødelagt hud, og den redder dagen hver gang.
Gjesten Skrevet 28. mai 2012 #7 Skrevet 28. mai 2012 Jeg Harmonie. Bruker den også på sår, tørr og ødelagt hud, og den redder dagen hver gang. Øyekremen, virkelig? Jeg har ikke like gode erfaringer med den, men fint hvis den gjør nytten for deg da
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2012 #8 Skrevet 28. mai 2012 Selvfølgelig vil det være bra for huden rundt øynene å bli pleiet med fuktighetskrem, så det du sier det AB nr 2 er BS! Alle kremer som gir fukt vil være forebyggende mot rynker og linjer, og jeg anbefaler virkelig å bruke øyekrem når man er 25+ Spesielt når man bruker sminke, siden det sliter på huden å fjerne sminke hver dag. Jeg har ikke prøvd øyekremene du nevner så kan ikke si noe om dem, men Decleor har mye bra da! Hmm... såpass Jaja, men: Aldring er uungåelig! Huden mister evnen til å danne kollagen, elastin og hyaluronsyre og får redusert sebum (olje). Det resulterer i at en får et tykkere og tørrere hudlag (ytre- epidermis) som gjør at huden dermed ser tørr og sliten ut. - Så får en tynnere og svakere mellomhud (dermis): at hudens fasthet, styrke og elastitet reduseres. - Og tydeligere mimikkrynker! Å daglig bruke sminke har sin negative effekt i likhet med at for mye sol skaper ujevn pigmentering og skadede blodkar, for eksempel. Det er altså en daglig påkjenning det heter - Så å si at jeg snakker "bullshit" er nok ikke riktig. Hvis man bruker sminke hver dag og gir huden rundt øynene daglig påkjenning er det ikke fukt som hjelper mot rynkene og linjer. Skadene denne påkjenningen gir kan reserveres i å bruke sminkevett NR.1) Ikke bruk hva som helst på øynene. Hvis du bruker en sterk maskara og dårlige produkter er det ikke slik at Decleor kan hjelpe deg! 2)En god øyekrem beskytter mot forurensning og tilfører huden viktige vitaminer. Den er gjennoppbyggende og har en reduserende effekt for dem som har fått rynker rundt øyene. For unge jenter så forebygger øyekremen skader, den har en god løftende effekt og forhindrer vitamintap. Så lenge man beskytter og vedlikeholder huden sin så kan man reservere og bremse opp aldring og skader, og fuktighet styrker hudbarrieren og er en forutsetning for at "andre tiltak skal fungere". Og rådet er at huden skal produsere mer fuktighet "selv", og det gjør en ved å tilføre huden sin vitamin-A. Vitamin A og C er de substansene som har den beste medisinske dokumentasjonen når det gjelder å bygge opp hudstrukturen, og å redusere linjer og rynker. Og da må i tillegg konsentrasjonen være på et visst nivå for å oppnå ønsket effekt! De eneste stoffene som kan reparere hudcellenes DNA er vitamin-C og A. Det reparerer cellene slik at naturølig "fuktighet" i huden skapes samt bygger opp elastin og kollagen. Så derfor er det aller viktigste: Sminker du deg hver dag gir du huden rundt øynene påkjenning. Aldri skrubb vekk sminke, ikke bruk sminke med fyfy innhold osv. Om du skal bruke en krem rundt øynene må det være i en konsentrasjon med noe annet. Dette er innholdet i HYDRA FLORAL ANTI-POLLUTION – FLOWER DEW MOISTURISING GEL-CREAM FOR EYES: http://www.decleor.co.uk/products/hydra-floral-anti-pollution-flower-dew-moisturising-gel-cream-for-eyes Fine linjer, påkjenninger som sminke og blir ikke redusert av denne kremen alene. Ikke heller fukt. Kanskje hvis man vil kaste bort penger, ja. Bruk heller et godt hudprogram som faktisk sørger for å gi deg alt sammen. -Morgen: En rens som kan (!) brukes under øynene, etter at sminken er fjernet, for maksimal penetrasjon av andre produkt. - AHA (Alfa hydroxsyre)fra en toner som normaliserer PH verdi både morgen og kveld. (legges også under øynene) - Morgen kan du bruke et serum med vitamin-C- som også kan brukes under øynene, - Kveld kan du bruke serum med vitamin-A. - Så kan du legge en øyekrem for å redusere rynker eller linjer, men svært unødig om du ikke har rynker. Men det er nå greit. (Nei, en øyekrem alene reserverer deg ikke i mot påkjenning etter sminke, sminkefjerning, etc). - Tilslutt en fuktighetskrem morgen og kveld. Ingen anti-aldring, men nødvendig for at huden skal kunne nytte gjøre seg annen behandling. Burde inneholde Hyaluronsyre, Allantonin, Melkesyre og antioksidant. (Q10 og vitamin E). Så HeidiØ. Fin blogg du har. Men har du spurt TS hvilket sminke hun bruker og hva hun ellers bruker på huden sin, til å anbefale henne øyekremer?? 3
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2012 #9 Skrevet 28. mai 2012 Si det . Tanken er litt at jeg er redd det er belastende med sminke og sminkefjerning og at det kanskje er en ide med fuktighet eller noe sånt. Ok. Ja det er belastende med sminke og sminkefjerning. Pass godt på hva slags ingredienser det er i sminken og sminkefjerningen, ikke skrubb og pass på at huden rundt øynene ikke får vitamintap Les siste innlegg for hva slags vitaminer osv. Hvis du er usikker på om du gjør dette riktig, kan du snakke med en god hudspesialist som gjerne samarbeider med hudleger.
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2012 #10 Skrevet 29. mai 2012 Og hva slags maskara og eyeliner er bra for øynene da? Ok. Ja det er belastende med sminke og sminkefjerning. Pass godt på hva slags ingredienser det er i sminken og sminkefjerningen, ikke skrubb og pass på at huden rundt øynene ikke får vitamintap Les siste innlegg for hva slags vitaminer osv. Hvis du er usikker på om du gjør dette riktig, kan du snakke med en god hudspesialist som gjerne samarbeider med hudleger.
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2012 #11 Skrevet 30. mai 2012 Dytter litt! Og hva slags maskara og eyeliner er bra for øynene da?
SkiZy Skrevet 30. mai 2012 #12 Skrevet 30. mai 2012 Regner vel med at man ikke skal kjøpe maskara for 30kr på H&M
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2012 #13 Skrevet 30. mai 2012 Lurer litt på om ikke det skal enda litt mer til jeg! Regner vel med at man ikke skal kjøpe maskara for 30kr på H&M
AnneBonny Skrevet 30. mai 2012 #14 Skrevet 30. mai 2012 Maskaraen på bildet er nok sikkert safe Jeg bruker maskara fra Make Up Store. http://www.makeupstore.se/sesv/products/eyes/mascara/treatmentmascara
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå