Gå til innhold

alkholritt bryllup

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg hadde ikke stusset, har vært i omtrent like mange alkoholfrie som "alkoholholdige" bryllup, og for meg er det ene like naturlig som det andre!:)

Men enig i at brusflasker ikke skal stå på bordet, og at det er greit å kunne velge en god epledrikk, alkoholfri øl, evt iste som noen foreslo, og flere typer mineralvann, punsj er også smaskens!

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Til dere som ikke ville kommet dersom det ikke var alkohol til maten: hvordan vet dere at det er alkoholfritt? Det er vel ikke så vanlig å informere om det i forkant. Stikker dere fra hele festen hvis dette kommer overraskende på? Høres merkelig ut...

Skrevet

God mat fortjener vin. Og det finnes etter min mening ikke alkoholfrie alternativer til vin. Som en annen påpeker, kan en god vin som passer til maten heve måltidet flere hakk. Jeg synes egentlig en bør servere vin til maten, selv om man ikke drikker selv. Men jeg har forståelse for at alkohol kuttes for å skjerme tørrlagte alkohoikere-

Når det er sagt, ville jeg selvsagt ha kommet i et alkoholfritt bryllup. Noe annet ville ha vært i overkant barnslig.

• Liker 1
Skrevet

God mat fortjener god vin, ja.

Jeg har forsåvidt ingen problemer med å respektere et alkoholfritt bryllup, hvis vertskapet klarer å servere noe ordentlig i stedet. All alkoholfri vin er komplett udrikkelig og en ren fornærmelse mot gjestene, for eksempel.

Maaemo har en alkoholfri erstatning for vinpakken sin, som er satt sammen av ulike eplesafter som matcher maten. De saftene er selvfølgelig valgt ut av noen med svært forfinede smaksløker, men det lar seg altså gjøre.

Skrevet

Det er jo dere som lager festen og inviterer!

Selvfølgelig er det greit med alkoholfritt bryllup!

Blir helt matt av de som sier de ikke hadde kommet i et bryllup uten alkohol...

Uansett grunn er det deres valg og deres fest.

Har selv vært i et bryllup uten alkohol. Blir en litt annerledes fest bare. Den var ferdig mye tidligere enn vanlig, men dagen var utrolig flott! Brudeparet strålte og det var en varm og god stemning hele tiden.

Vi skal selv ha alkohol i vårt bryllup men ingen fyllefest.

Kos dere på den store dagen og gjør som DERE vil :))

AnonymBruker
Skrevet

TS her. vi skal servere alkoholfri vin , øl, champanje . så det bllir ikke bare boller og brus.

vi skal foresten ha koltbord. og der blir det satt ut drikke.

forventer ikke at gjestene skal ta av på danse gulvet men håper de synes det var et greit bryllup. jeg håper ingen av gjestene har med seg innabors og kun de nærmeste som veit at det blir alkolholfritt så det er ikke opplyst på grunn av at vi ikke ønsker at folk skal ta med innabors.

Skrevet

så det er ikke opplyst på grunn av at vi ikke ønsker at folk skal ta med innabors.

Dere virker som et vanvittig hyggelig og koselig par.

Skrevet (endret)

Det er sikkert mange her som skriver for å provosere, men jeg velger å la meg sjokkere selv om....

Det er da ingen menneskerett med alkohol i bryllup?

Jeg er kjempeglad i både øl og vin selv og min bryllupsfest kommer til å flyte av alkohol, riktig nok er det øl som serveres til maten og ikke vin, men ølsortene er nøye plukket ut for å fremheve de forskjellige rettene.

Om jeg hadde blitt invitert i en bryllupsfest som var alkoholfri hadde det helt sikkert gått bra, jeg klarer å gå igjennom hele arbeidsdager uten å drikke, så jeg klarer vel å holde meg en kveld også jeeeeeeeeez :bond:

Kjære TS, dere kommer til å få et fint bryllup uten alkohol, jeg antar deres nærmeste kjenner dere som avholds og vil av den grunn ikke bli sjokkert over at dere velger denne løsningen.

Tilføyd: vi har bare vennefest, altså ingen barn eller eldre.

Endret av ingrido
Skrevet

jeg er for alkoholfritt bryllup! synes det er en god greie at man ikke må ha alkohol til alle festligheter.

ENIG! Man trenger ikke alkohol til alle anledninger å festligheter.

Vi kommer også til å "så å si" et alkoholfritt bryllup for jeg vil ikke ha noe fyllefest og vi er heller ikke dem som drikker så ofte, men de blir champange- det blir det. Men åpen bar å masse drikke til maten blir det ikke.

TS: Jeg synes det er veldig flott at dere har et alkoholfrittbryllup og ønsker dere lykke til med alt og håper dere får en fin bryllupsdag:)

• Liker 2
Skrevet

Wow, skjønner virkelig ikke at alkohol er så viktig for noen at de faktisk ikke ville kommet i et bryllup bare fordi det ikke blir servert. Det må vel gå an med en festlighet uten alkoholholdig drikke? Det er faktisk brudeparet som bestemmer hva som serveres. Jeg ville for eksempel foretrekket å ikke bli servert elgkjøtt til hovedrett, men det er da ikke noe jeg legger meg borti. Jeg tar det jeg får, både av mat og drikke.

Jeg liker god vin (og det meste andre :fnise: ) selv, men det er da ikke noe jeg forventer eller krever når jeg er bedt bort.

• Liker 1
Gjest "gjest"
Skrevet

Dere virker som et vanvittig hyggelig og koselig par.

He, he, de to der ligner virkelig noe.

Skrevet

Forstår godt hvorfor dere da velger og ha bryllupet alkohol fritt, men som hun over vært forbredt på endel negative kommentarer her inne.

Jeg hadde en tråd for noen uker siden her inne ang at jeg vurderte at gjestene skulle betale alkoholen selv på middagen etter vielsen vi skal ha i USA men at det skulle være fri bar på bryllupsfesten hjemme. Jeg ble skikkelig skjelt ut så kan virke som holdningen er at i bryllups skal det være gratis og fri flyt av alkohol.

Jeg tror dere vil få en vel så fin dag uten alkohol som med. Er jo opp til Brudeparet hvordan de vil gjøre ting. Er du avhold og hans familie alkoholikere synes iallfall jeg valget høres som den beste løsningen.

Det er jo ikke snakk om fri flyt av alkohol, men at det hører til et godt måltid, og dermed er noe som også inngår i utgiftene til et bryllup. Det handler ikke om at man MÅ ha alkohol for alkoholens del, men at f.eks riktig vin tilfører måltidet noe mer enn brus/vann gjør.

Er man på julebord, serveres ribbe med øl og akevitt. Det hører med, og jeg tror mange ville vært skuffet om man bare fikk brus. Samme med et bryllup, hvor man legger vekt på sammensetningen av meny. Drikkevarene er vel så viktig som forrett og dessert.

• Liker 2
Skrevet

Poenget er at man av en eller flere årsaker ikke ønsker alkohol i sitt eget bryllup. Ikke på et utested, ikke i noen andres bryllup, ikke på gjestenes fritid, men i sitt eget bryllup. Det er ikke smålig.

Jo, det er det

• Liker 1
Skrevet

Jeg var i 70-års dagen til min mor i fjor. Der var det ikke alkohol. Jeg forventer heller ikke alkohol i konfirmasjoner og barnedåp. Det hadde bare vært merkelig. Men i et bryllup forventer jeg vin til maten osv.

For min del handler det om hva som er vanlig å forvente i tilstelninger. Ikke at jeg MÅ ha alkohol. Jeg synes at et alkoholfritt bryllup hadde vært litt trist.

• Liker 1
Skrevet

Hvis jeg skulle gifte meg og ikke serverte alkohol, og noen gjester rett og slett ikke ville feire dagen med oss på grunn av det, da kan de godt holde seg hjemme! Ærlig talt, det er brudeparets dag! Dessuten har TS tre gode grunner til å ikke servere alkohol, men serverer mye forskjellig annet. Alkoholfri vin kan være like bra som vin med alkohol, bortsett fra at man ikke blir tussete.

Et tips TS: tenk nøye på plasseringen. La par sitte sammen, og pass på at alle kjenner noen i nærheten. Selv om jeg synes det er deres valg om det skal serveres alkohol eller ikke, er det en del som "trenger" litt hjelp fra alkoholen for å holde samtalen gående i slike sammenhenger. Ha også en del underholdning. :)

Skrevet

Hvis jeg skulle gifte meg og ikke serverte alkohol, og noen gjester rett og slett ikke ville feire dagen med oss på grunn av det, da kan de godt holde seg hjemme! Ærlig talt, det er brudeparets dag! Dessuten har TS tre gode grunner til å ikke servere alkohol, men serverer mye forskjellig annet. Alkoholfri vin kan være like bra som vin med alkohol, bortsett fra at man ikke blir tussete.

Et tips TS: tenk nøye på plasseringen. La par sitte sammen, og pass på at alle kjenner noen i nærheten. Selv om jeg synes det er deres valg om det skal serveres alkohol eller ikke, er det en del som "trenger" litt hjelp fra alkoholen for å holde samtalen gående i slike sammenhenger. Ha også en del underholdning. :)

Ja, det er brudeparets dag, men samtidig skal de også sørge for at gjestene har det fint. De er faktisk verter her, som har et ansvar for at gjestene trives.

Jeg synes det må være gode grunner til å IKKE servere vin til maten på en sånn dag. For mange er det en del av kosen å få vin servert til maten, samt at det løfter måltidet fordi maten blir bedre med drikke som passer til. Jeg drikker f.eks ikke brus til mat, jeg synes brussmaken ødelegger smaken av et godt måltid. Til hverdags drikker jeg heller vann, men i et bryllup ville vin vært en naturlig del av måltidet.

Det at man er redd for at folk skal bli fulle, kan man unngå etter bryllupsmiddagen, ved at folk må betale i baren, f.eks. Det er veldig få som blir fulle og lager tøys av at får 1-3 glass vin under middagen.

Skrevet

Jeg synes det er helt greit med alkoholfritt bryllup. Det er jo opp til brudeparet, og synes jo dere har veldig gode grunner til hvorfor :jepp:

• 1 måned senere...
Skrevet

Jeg synes det må være gode grunner til å IKKE servere vin til maten på en sånn dag. For mange er det en del av kosen å få vin servert til maten, samt at det løfter måltidet fordi maten blir bedre med drikke som passer til.

Av samme grunn synes jeg det er like riktig å servere vin til maten i både barnedåp og konfirmasjon. Vin bør være en naturlig del av måltidet. Skal det være god mat blir den enda bedre ved godt drikke inntil. Når man klarer å tenke på den måten er vinen en del av måltidet og ikke alkohol.

Det er også tydelig at folk bør tenke litt anderledes i dette forumet. Alkohol kun for fylla og ikke matopplevelsen? Nei, skam dere.

Hvis TS skal ha bryllupet på et sted med offentlig skjenkeløyve er alle disse stedene pålagt å ha et fullverdig alkoholfritt alternativ til alle anledninger, og da er ikke Cola og Fanta det alternativet det sikter til.

Lykke til, stå på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...