Gå til innhold

alkholritt bryllup

Fremhevede innlegg

Gjest "gjest"
Skrevet

Å ikke servere alkohol er en ting, men kan gjestene få nyte medbrakt da?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vel. Jeg hadde ikke kommet. En ting er å ikke drikke selv, men å ta avgjørelsen for alle gjestene er smålig.

jeg synes du er smålig som sier slikt..vel når jeg arrangerer noe,så bestemmer JEG om det skal serveres alkohol eller ikke. jeg serverer ikke alkohol i dåp,konfirmasjon,bryllup og mange andre ganger.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes alkoholfritt bryllup høres helt topp ut. Folk burde da være såpass godt oppdratt og voksne i topplokket at de kan akseptere en slik avgjørelse på en så spesiell dag - med barn og alt mulig tilstede.

Og jeg må nesten LE av kråkefjas sine innspill i denne tråden, hvis gjester skulle prata sånn kunne de vært fjerna fra gjestelista rett og slett :fnise:

• Liker 2
Gjest "gjest"
Skrevet

Jeg er enig med kråka. Det her kommer til å bli et dødskjedelig bryllup.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er enig med kråka. Det her kommer til å bli et dødskjedelig bryllup.

Den uttalelsen sier vel mer om deg enn om bryllupet blir kjedelig...

• Liker 7
Gjest "gjest"
Skrevet

Den uttalelsen sier vel mer om deg enn om bryllupet blir kjedelig...

Nei, egentlig ikke.

AnonymBruker
Skrevet

flere som skal ha alkoholfritt bryllup eller har vært i ett?

jeg har vært kun i ett bryllup og det var alkholfritt.

side jeg er avholdsmenneske skal vi ha alkoholfritt bryllup, og siden sivgers er alkhollikere har jeg også en veldig go grunn til det og den tredje grunnen er at det er unger til stede under festen.

I utgangspunktet syns jeg også at man selv velger om man serverer alkhohol eller ikke i et bryllup, men må samtidig innrømme at jeg antakelig ville synes det var litt "stusselig" om man ikke fikk et vinglass eller to til maten i det minste. Det er liksom litt av kosen tenker jeg da. Akkurat som når man lager en litt bedre middag hjemme, og da spretter ei vinflaske ved siden av. Det er ikke for å bli full, det er fordi hele opplevelsen heves minst et par-tre hakk med en god vin til maten. For ikke å snakke om at det kan heve maten noen hakk også, dersom vinen er valgt ut til å passe spesielt til maten. Da kan maten bli M-M-M!! istedenfor bare ganske god ;)

Men nå snakker jeg altså om ikke fri flyt av alkohol, men maks tre glass vin pr gjest under middagen. Siden bruden er avholds, vil det være naturlig at man også har alkoholfri vin - både for bruden, men også for de av gjestene som f.eks skal kjøre, eller som selv er avholds. Da vil det neppe være noe problem å på forhånd avtale med de som serverer at svigerforeldrene kun blir servert alkoholfritt? Dette har jeg selv gjort i festlig lag, med hell. However... TS, du skriver ingenting om hvorvidt svigerforeldrene dine er tørrlagte alkoholikere eller ikke. Er de tørrlagte alkoholikere, bør det ikke være noe problem uansett, da de nok har god trening i å være i situasjoner der andre drikker alkohol mens de selv holder seg til alkoholfritt. Dersom de derimot er "utøvende" alkoholikere pr i dag... Nå vil jeg ikke skremme deg eller noe, men "utøvende" alkoholikere lar seg ikke stoppe så lett... For det første kan de jo "drikke seg opp" en del på forhånd. For det andre - nesten uansett om de vet at det blir alkoholfritt bryllup eller ikke - så vil de garantert sørge for å ha med seg egne forsyninger. Dette sier jeg IKKE for å være slem og ekkel, men fordi jeg har en hel del erfaring med alkoholikere (har flere i familien). Derfor vil jeg at du/dere skal ha åpne øyne, og være klar over "farene". Jeg har selv arrangert selskap uten alkohol, hvor vi har sørget for at det ikke finnes en dråpe alkohol å få fatt i, verken i lokalet eller i nærområdet - og allikevel har disse familiemedlemmene klart å bli hinsides fulle i løpet av kort tid. De smuglet alltid med seg noe i vesker, lommer, sokker, BH'er og underbukser!!

Skrevet

Jeg syns folk kan bli rimelig usaklige her jeg. Nesten litt sjokkert over at voksne mennesker kan beskylde andre for å arrangere "kjedelige bryllup" bare fordi alkoholen mangler! Sier vel mer om de som "kjeder seg" enn de som gifter seg i grunnen. Hvis jeg arrangerte alkoholfritt bryllup og noen av gjestene ikke ville komme fordi de ikke fikk servert alkohol så tenker jeg litt "good riddance" jeg da.

Så til saken: Forloveden min er avholds, men ikke fanatiker. Han spanderer da gjerne en flaske rødvin på meg i ny og ne. Og jeg tenker bryllupet blir på samme vis. Bortsett fra min yngste på 13 er det ingen barn i bryllupet heller, så dermed ser jeg for meg at det er greit med alkoholservering. Men vi skal sannsynligvis ikke ha fest heller da. Vi avslutter etter kaffen. Så for oss er det snakk om vin til maten og cognac eller likør til kaffen.

AnonymBruker
Skrevet

Syns synd på de som ikke kan ha det gøy uten alkohol.

• Liker 4
Skrevet

jeg synes du er smålig som sier slikt..vel når jeg arrangerer noe,så bestemmer JEG om det skal serveres alkohol eller ikke. jeg serverer ikke alkohol i dåp,konfirmasjon,bryllup og mange andre ganger.

Det er jo nettopp det som er smålig. At du tar avgjørelsen for alle andre. Greit nok at du er i din fulle rett da det er ditt arrangement, men hva er poenget?

Gjest Søgni
Skrevet

Det er jo nettopp det som er smålig. At du tar avgjørelsen for alle andre. Greit nok at du er i din fulle rett da det er ditt arrangement, men hva er poenget?

Poenget er at man av en eller flere årsaker ikke ønsker alkohol i sitt eget bryllup. Ikke på et utested, ikke i noen andres bryllup, ikke på gjestenes fritid, men i sitt eget bryllup. Det er ikke smålig.

• Liker 3
Skrevet

Og etter talene er det flasketuten peker på og sett hale på grisen?

AnonymBruker
Skrevet

Kan dere ikke ha alkoholfri vin, alkoholfritt øl, mange typer mineralvann, iste, punsj uten alkohol etc? :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Poenget er at man av en eller flere årsaker ikke ønsker alkohol i sitt eget bryllup. Ikke på et utested, ikke i noen andres bryllup, ikke på gjestenes fritid, men i sitt eget bryllup. Det er ikke smålig.

Det er mulig du ser på det som en jobb å være bryllupsgjest, men jeg tror at det for de fleste går innunder fritid. Så jo, om man skal være helt firkanta, så er det i gjestenes fritid, og man lar dem ikke engang nyte et glass vin eller to. Det er faktisk litt smålig... :sjenert:

• Liker 1
Gjest Søgni
Skrevet

Og etter talene er det flasketuten peker på og sett hale på grisen?

Synd å høre at du har såpass dårlige erfaringer med alkoholfrie arrangementer.

• Liker 3
Gjest Søgni
Skrevet

Det er mulig du ser på det som en jobb å være bryllupsgjest, men jeg tror at det for de fleste går innunder fritid. Så jo, om man skal være helt firkanta, så er det i gjestenes fritid, og man lar dem ikke engang nyte et glass vin eller to. Det er faktisk litt smålig... :sjenert:

Jeg bare visste at noen kom til å poengtere det begrepet, men gadd ikke å redigere. Ok,ja, jeg mener selvfølgelig at det er fritid :)

Jeg synes ikke det er smålig, så lenge man har noe litt mer stilfullt og passende enn vann og brus å tilby.

"Ikke en gang la dem"? Jeg ser flere mulige scenarioer der det er aktuelt å ha det alkoholfritt. Folk er forskjellige, rett og slett. Jeg vet at ganske mange anser alkohol som en naturlig del av et bryllup, men dersom brudeparet ikke gjør det, så synes jeg det skal være avgjørende. Og jeg er forresten ikke blant de som aldri sier mot bruder og deres planer for bryllupsfeiring her inne.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bare visste at noen kom til å poengtere det begrepet, men gadd ikke å redigere. Ok,ja, jeg mener selvfølgelig at det er fritid :)

Jeg synes ikke det er smålig, så lenge man har noe litt mer stilfullt og passende enn vann og brus å tilby.

"Ikke en gang la dem"? Jeg ser flere mulige scenarioer der det er aktuelt å ha det alkoholfritt. Folk er forskjellige, rett og slett. Jeg vet at ganske mange anser alkohol som en naturlig del av et bryllup, men dersom brudeparet ikke gjør det, så synes jeg det skal være avgjørende. Og jeg er forresten ikke blant de som aldri sier mot bruder og deres planer for bryllupsfeiring her inne.

Hehe, sorry ass, men den "skreik" jo bare etter å bli kommentert da :gjeiper:

Jeg trodde egentlig at jeg også mente at det må være helt ok med et alkoholfritt bryllup. Men jo mer jeg tenker på det, jo mer tenker jeg at jeg syns det er litt... ikke nødvendigvis smålig, men... overdrevet kanskje? For det er mange nyanser mellom alkoholfritt og fri flyt av alkohol. Jeg har inntrykk av at det man ønsker ved å velge alkoholfritt bryllup, er å unngå at gjestene drikker seg overstadig beruset. Vel, det unngår man enkelt ved å servere begrenset mengde alkohol.

Jeg har tenkt gjennom dette, og når jeg ser for meg et vanlig stort bryllup, med fler-retters middag, mange taler, sanger, kaker etterpå og til slutt fest/dans ut i de små timer - så kan jeg helt ærlig banan ikke se for meg dette uten tilgang til alkohol for gjestenes del. De aller, aller fleste forbinder vel fest med iallfall litt alkohol. Ikke for å bli full, men for å kose seg med. Joda, man kan alltids kose seg med et glass cider eller brus også, men det blir nå faktisk ikke det samme som om man kan kose seg med et glass god vin, en god drink eller en øl. Seriøst. Da tror jeg festen dør ut ganske kjapt etter kaffen og kakene (for de som blir såpass lenge som til kakene...)

• Liker 3
Gjest "gjest"
Skrevet

Vel, jeg kommer aldri i de alkoholfrie bryllupene uansett.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde en tråd for noen uker siden her inne ang at jeg vurderte at gjestene skulle betale alkoholen selv på middagen etter vielsen vi skal ha i USA men at det skulle være fri bar på bryllupsfesten hjemme. Jeg ble skikkelig skjelt ut så kan virke som holdningen er at i bryllups skal det være gratis og fri flyt av alkohol.

Du ville at folk skulle reise til andre siden av jordkloden for å feire dere uten å gi de hverken vått eller tørt. Det er noe helt annet. Skjerp deg!

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...