Gå til innhold

alkholritt bryllup

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kaster en aldri så liten fakkel på bålet og påstår at de som vegrer seg for å gå i selskapeligheter der det ikke er servert alkohol - har et problem med å prate med folk uten noe innabords ;-). I mine øyne har de som ikke kan more seg uten stimuli som e.g. alkohol, et litt fattigere liv. Men meg om det :-)

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

I mine øyne har de som ikke kan more seg uten stimuli som e.g. alkohol, et litt fattigere liv. Men meg om det :-)

I mine øyne har de som ikke kan more seg uten at alle i lokalet følger deres moralske standpunkt et fattigere liv.

• Liker 6
Skrevet

Kaster en aldri så liten fakkel på bålet og påstår at de som vegrer seg for å gå i selskapeligheter der det ikke er servert alkohol - har et problem med å prate med folk uten noe innabords ;-). I mine øyne har de som ikke kan more seg uten stimuli som e.g. alkohol, et litt fattigere liv. Men meg om det :-)

Morer meg hele tida jeg men når jeg må utsettes for meningsløst tørrprat i timesvis hjelper det med et glass vin. Har ikke problemer med å prate med fremmede, men det er bare ufattelig kjedelig i en slik setting.

• Liker 4
Skrevet

Morer meg hele tida jeg men når jeg må utsettes for meningsløst tørrprat i timesvis hjelper det med et glass vin. Har ikke problemer med å prate med fremmede, men det er bare ufattelig kjedelig i en slik setting.

Vel, hvis det er innstillingen; at alle folk er kjedelige så er det jo ikke noe rart. Eller kanskje er det din evne til ikke å kunne ta opp interessante tema ;-)

• Liker 6
Skrevet

Jeg syntes dette er helt opp til dere! Hvis dere ønsker å ha et alkoholfritt bryllup så syntes jeg dere skal gjøre det, og ikke bry dere om hva alle andre sier.

Nå vet jeg ikke om dere skal ha et stort eller lite bryllup, men det kan være greit at gjestene vet om dette på forhånd? Om det er et nært bryllup vet vel alle om det fra før, men tror jeg hadde fått litt sjokk om jeg hadde kommet til et bryllup uten alkoholservering, og blitt litt satt ut av det.. Dette er bare fordi det er en vane at det serveres alkohol i bryllup, ikke fordi det er ett must!

Om dere har et godt utvalg i alkoholfrie drikkevarer, f.eks. alkoholfri øl, cider, flere typer brus, vann o.l. så blir nok alle fornøyd skal du se :)

AnonymBruker
Skrevet

Alkohol er ikke løsningen på alle problemer . JEG f.eks er en stille dame og blir ikke mer pratsom når jeg drikker heller . Så jeg har slutta med slike tåpeligheter

• Liker 1
Skrevet

Jeg går gjerne i et alkoholfritt bryllup og koser meg nok like mye som i et med alkohol, men om det forventes at jeg skal ta av på dansegulvet så trenger jeg et par glass vin,

• Liker 2
Skrevet

Vel, hvis det er innstillingen; at alle folk er kjedelige så er det jo ikke noe rart. Eller kanskje er det din evne til ikke å kunne ta opp interessante tema ;-)

Jeg har levd noen år og vet hva som er kjedelig eller ikke. Har ikke noe med innstilling å gjøre. Hvor mange interessante temaer er det mulig og komme på med gamle tanter og folk jeg aldri har sett eller kommer til å se igjen? Hater tørrprat? Vær, hus og hjem, unger, jobb osv. Man prater sammen for å være høflig, æsj!!!!!!! Jeg for min del klarer ikke å engasjere meg når det blir så overfladisk.

• Liker 3
Gjest Søgni
Skrevet

I mine øyne har de som ikke kan more seg uten at alle i lokalet følger deres moralske standpunkt et fattigere liv.

Det finnes da flere mulige årsaker til å holde et alkoholfritt bryllup enn et rent moralsk standpunkt? Dessuten vil jeg si at når man arrangerer bryllupsfest, så står man fritt til å legge slike føringer, uten at det betyr at man har et fattig liv.

• Liker 2
Skrevet

Vi hadde et nesten alkoholfritt bryllup - vi serverte ikke alkohol selv. Det fikk gjestene kjøpe i baren etter middag *huff så grusomme vi var. Brenn oss på bålet*

I etterkant er jeg egentlig utrolig glad for at jeg ikke drakk den dagen - det gikk fort nok unna uansett, og er glad vi har film av det meste og, siden det gikk så fort. Glad for at jeg ikke hadde tungt dagen-derpå-hode og, siden flere av minn manns familie bodde på samme hotell som oss, og vi møtte de til frokost.

I tillegg var det en kort natt før vi skulle på bryllupsreise.

Ingen klager eller negative kommentarer på valget vårt.

Og joda, vi drikker når det passer oss, er ikke avholds.

• Liker 2
Skrevet

Jeg har vært i et alkoholfritt bryllup en gang, og må si jeg reagerte litt på det. Ikke på brudeparets valg om å droppe alkoholen, men på valget de tok da de byttet ut vinen med en halvlitersflaske brus til hver gjest. I et fancy oppdekket lokale, på et ellers så nydelig bord gjorde alle brusflaskene til at det så småsjuskete og rotete ut. Og brudens antagelig nøye utvalgte og håndlagde bordpynt druknet i fargerike Cola og Fanta-logoer.

Så min mening er at drikken bør bære preg av at det er en fin anledning og den bør matche maten, om den inneholder alkohol eller ikke er mindre viktig.

Tilby gjerne brus til de som ønsker det, men vurder å tilby en god lokalt presset eplejuice, alkoholfritt øl etc i tillegg til vann og kullsyret vann.

• Liker 5
Skrevet (endret)

Jeg har levd noen år og vet hva som er kjedelig eller ikke. Har ikke noe med innstilling å gjøre. Hvor mange interessante temaer er det mulig og komme på med gamle tanter og folk jeg aldri har sett eller kommer til å se igjen? Hater tørrprat? Vær, hus og hjem, unger, jobb osv. Man prater sammen for å være høflig, æsj!!!!!!! Jeg for min del klarer ikke å engasjere meg når det blir så overfladisk.

Jeg tør påstå at det tvert om absolutt har med innstilling å gjøre; hva som er kjedelig eller ikke.

Hva som er kjedelig eller ikke har overhode ingenting med om du har "levd noen år" eller ikke, og akkurat det du skriver her beviser jo at du a)enten er så arrogant at du mener "gamle tanter" ikke har noe interessant å prate om, eller b) at du selv er ganske så overfladisk og ikke spesielt interessant å prate med at det kun blir tørrprat.

"Small talk" er en liten kunst i seg selv, og har en noen sosiale antenner så plukker man opp litt her og der av hva den andre parten sier, og klarer å vinkle samtaler over på interessante emner. Dette gjøres forøvrig best i edru tilstand vil jeg også påstå.

Forøvrig synes jeg din "æsj" kommentar ikke er spesielt voksent, i tillegg til at det vel er noget snevert å mene at folk du aldri har møtt eller vil møte igjen ikke har noe interessant å snakke om? Jeg synes det sier mer om de som måtte mene dette, en de stakkarene som får slike tilbords.

Men klart - ser jo at hvis dette er synet på hvordan sosiale sammenkomster uten alkohol er, så er det kanskje like greit for alle parter at en holder seg unna. De fleste ønsker jo at gjestene trives og har det hyggelig :-)

Endret av Portvinpiken
  • Liker 6
Skrevet

Har vært i et alkoholfritt bryllup. Det var ganske uformelt, få gjester, koldtborservering, var mange barn med, og festen varte ikke utover natta. Det var helt greit, fint bryllup. Skal dere ha det litt mer høytidelig, tre retters middag, lange taler osv så synes jeg kanskje det blir noe som mangler om det ikke er vin til maten osv. Men det er bare min mening da, hadde blitt glad for å bli invitert uansett :) og synes du har gode grunner for å ønske alkoholfritt.

• Liker 2
Skrevet

Du kan ikke skåne svigerforeldrene dine for å bli utsatt for alkohol. Det vil de bli overalt. Bare de skal en tur på butikken, vil de bli fristet av f.eks øl. Du kan jo f.eks servere øl og vil til maten, men droppe servering etterpå? Å ikke servere alkohol fordi man selv er avholds, synes jeg er litt sært.

Skrevet

Jeg har vært i et bryllup hvor det ikke ble servert alkohol.

Ingen av gjestene hadde fått vite noe som helst på forhånd (slik at de som hadde en negativ holdning til å ikke få alkoholservering ikke var forberedt og skapte litt kvalme for oss som satt i nærheten).

I tillegg hadde brudeparet ikke planlagt noen form for underholdning slik at gjestene fikk noe å prate om på den måten.

Middagen var ferdig klokka sju, og festen sloknet klokka ni...

Jeg har ingen problemer med at dere velger alkoholfritt bryllup, og du har også gode argumenter for dette.

Bare husk å gi folk som kan reagere på dette en forvarsel, og ha noen former for underholdning utover kvelden slik at folk blir underholdt på andre måter. Kanskje et band som spiller live?

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes i utgangspunktet at brudeparet må få ta avgjørelsene om alkohol eller ikke alkohol i sitt bryllup. Velger man bort alkohol bør man servere noe bedre enn brus. Det blir liksom litt for barnslig til en flott bryllupsmiddag.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Typisk norsk å klage over alkoholfrie bryllup. Folk klarer tydeligvis ikke å more seg i edru tilstand fordi de ikke klarer å snakke med andre uten å være halvt dritings. Synes synd på dem.

• Liker 2
Skrevet

huff så kjedelig, men sikkert koselig altså :)

Skrevet

Vel. Jeg hadde ikke kommet. En ting er å ikke drikke selv, men å ta avgjørelsen for alle gjestene er smålig.

Du får ta med deg et par lommelerker på innerlomma om den alkoholen er så fryktelig viktig for deg.

Merkelig hvor vanskelig det er for folk å være i sosiale lag uten den etanolen.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du kan ikke skåne svigerforeldrene dine for å bli utsatt for alkohol. Det vil de bli overalt. Bare de skal en tur på butikken, vil de bli fristet av f.eks øl. Du kan jo f.eks servere øl og vil til maten, men droppe servering etterpå? Å ikke servere alkohol fordi man selv er avholds, synes jeg er litt sært.

ja men når de skal i bryllupet har de faktisk mulighet å ødelegge hele dagen for brudeparet.noen blir helt ville når dem drikker. vis de skal holde tale kan det muligens bli pinligere enn nødvendig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...