Gå til innhold

Tilbehør til fiskepinner.

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Fiskepinner får meg til å velte meg. Oppvokset på fers fisk 5 dager i uken.

En gang inne i landet fikk vi denne fisken. (hvor er fisken hen?)

Som ungdom jobbet jeg på en slik fabrikk.(gulp)

Nå blir det ikke produsert i Norge lengre.

Tror dere det er ren fisk der?

Langtifra. Alt avskjær blir kjørt i et høl, bein og slo spruter ut en vei(dyrefor) og den andre grauten presses til disse pinnene dere spiser til middag. Som derekaller mat. Hjelper ikke om det er billig.

Var ikke ment for å ta matlysten fra dere, men en ren opplysningstjeneste.

Skrevet
Fiskepinner får meg til å velte meg. Oppvokset på fers fisk 5 dager i uken.

En gang inne i landet fikk vi denne fisken. (hvor er fisken hen?)

Som ungdom jobbet jeg på en slik fabrikk.(gulp)

Nå blir det ikke produsert i Norge lengre.

Tror dere det er ren fisk der?

Langtifra. Alt avskjær blir kjørt i et høl, bein og slo spruter ut en vei(dyrefor) og den andre grauten presses til disse pinnene dere spiser til middag. Som derekaller mat. Hjelper ikke om det er billig.

Var ikke ment for å ta matlysten fra dere, men en ren opplysningstjeneste.

Det tviler jeg ikke på, og det er vel derfor jeg ikke har spist fiskepinner siden jeg var liten. Men det samme gjelder jo mye annen mat, som kjøttdeig, pølser o.l. Det er jo ingenting galt med noen av disse matsortene, bare ikke dette er det eneste man spiser. Det er vel ingen som mener at fiskepinner er bedre enn fersk fisk uansett. Fisk 5 dager i uken? Hadde jeg aldri orket.

Gjest Anonymous
Skrevet

Nå er jeg oppvokset ved havet. Fisk 5 dager i uken var normalt. Ikke en fiskemiddag var lik. Noen tenker vel kokt/stekt fisk, nei her var de lekreste fiskeretter tryllet frem av en god kokk av en mor.

Pr. i dag er jeg meget kresen når det gjelder fisk.

Er det et Østlandsfenomen at folk spiser fiskepinner til middag?

Her jeg bor kjenner jeg ingen som spiser det. Blir ikke beregnet som middag her.

Skrevet
Nå er jeg oppvokset ved havet. Fisk 5 dager i uken var normalt. Ikke en fiskemiddag var lik. Noen tenker vel kokt/stekt fisk, nei her var de lekreste fiskeretter tryllet frem av en god kokk av en mor.

Pr. i dag er jeg meget kresen når det gjelder fisk.

Her jeg bor kjenner jeg ingen som spiser det. Blir ikke beregnet som middag her.

Fiskepinner er vel mest et studentfenomen tror jeg? Hjelper på samvittigheta, det har i alle fall fisk i navnet ;)

Skrevet

Vet ikke jeg, men jeg er oppvokst i Nord-Norge, og der spiste vi fiskepinner 1-2 ganger i måneden kanskje? Men jeg skjønner ikke helt poenget med å "snakke stygt" om fiskepinner? Jeg ville aldri spist posegryteretter til middag, men jeg går da ikke rundt og sier "det regner jeg ikke som middag" og slike ting. Synes det blir litt sånn ovenfra og ned-holdning.

Skrevet

Enig med Arkana i grunn...

Vi spiser fiskepinner fordi vi liker det! Vårt tilbehør er ris, gr.blandig og agurkdressing. Synes det er godt jeg!

Skulle i grunn ha det i dag men driver å vurderer kafe istedenfor... :oops:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...