Gjest Gjest Skrevet 28. mai 2012 #1 Skrevet 28. mai 2012 Hvor er dere super foreldre som:-aldri blir sint! -snakker pedagogisk rett til barna ialle situasjoner.! -kjøper alle rette klær og sko! -følger opp alle lekser! -følger opp alle fritidsaktiviteter! -deltar på alle dei rette arrangementene -har dei rette vennene og naboene! -har familie som stiller opp hele tiden Dere har nok perfekte barn som gjør alt bra på skolen og har mange rette venner. Dere som tenker at dei som ikke har alle disse pungtene inne hele tiden aldri burde ha barn eller kan vere gode foreldre. Dere tenker at disse foreldrene burde vert behandlet hos barnevernet om noen av pungtene glipper avogtil. Dere er dømmende bortsjemte foreldre som har god økonomi,foreldre med åpen lommebok og en dør å slenge fra seg ungene når dere skal realisere dere selv en helg eller 10. Vi som blir sint avogtil,gjør en brøler i dei pedagogoske utalene og slettes ikke har noen som stiller opp og hjelper en med barnepass,matlaging og husavask. ja vi er også glad i barna våre og har fantastiske barn.og kansje ikke råd til dei dyraste tingene ei heller realisere seg selv.men d går ann å ha det bra om man ikke kjøper dyre ting og har stor familie som fikser alt for en.
O'hara Skrevet 28. mai 2012 #3 Skrevet 28. mai 2012 Og med dette innlegget så vil du?? Ingen er vel politisk korrekt til enhver tid, og ingen er vel slik du skisserer her??? 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2012 #4 Skrevet 28. mai 2012 så de som gjør mye rett har automatisk mye penger? jeg forstår ikke sammenhengen.....
belle_ Skrevet 28. mai 2012 #5 Skrevet 28. mai 2012 Dårlig samvittighet eller? Virker heller som TS er misunnelig.
Gjest imli Skrevet 28. mai 2012 #6 Skrevet 28. mai 2012 Trur TS prøver på eit motinnlegg til dei rådande tilhøva her inne. Ein kan verte ganske matt innimellom av å lesa dei dømmande innlegga frå enkelte. Eg har mang ein gong tenkt at eg må vera ei håplaus, elendig mor pga innlegg her inne. Det vert litt som FB-statusar med "perfekt dag med familien i dag" osv. Sjølv om eg prøver å tenkje at det er stor sannsynlegheit for at mange/dei fleste pyntar ein god del på sanninga. Du får prøve å tenkje det du og, TS. 2
Gjest Gjest Skrevet 28. mai 2012 #7 Skrevet 28. mai 2012 ts her. ja er matt av alle perfekte familie turer folk reiser på. perfeksjonistene som dømmer alle andre nord og ned og som kjører rundt i flett ny bil. får meg ikke til å vere misunlig neida,bare lei meg. for jeg har ikke råd til dyre ting til barna mine,moteriktige fotballsko.etc. her er gammel bil med merker av barne hender,bulker av barne sykkler og søl i setene. ungene får kjeft for at alle klærene ligger strødd i huset og middagstalerken er ikke satt inn i opvaskmaskina. vi bruker kansje mere tid på å kose oss med det vi har enn å rydde og vaske hus. når naboen stikker innom og ser at gangen er full av sand ettter at minste barna har velta seg i sandkassa,og tiden ble for knapp til å lese alle leksene,gå på fotbaltrening,lage middag,lese eventyr for dei minste...ja da leser jeg om alle disse som har reint hus.. nyeeste skrik.. jeg jobber fult og føler meg som en fulverdig mor likevel.
O'hara Skrevet 29. mai 2012 #8 Skrevet 29. mai 2012 Mener du at det er en automatikk her? Om man har nye klær så koser man seg ikke? De som har nye biler ikke tar vare på ungene sine. Jeg synes kanskje du forenkler litt, selv om jeg forstår hvor du vil hen.
Gjest Quake Skrevet 29. mai 2012 #9 Skrevet 29. mai 2012 Selv om huset ikke er prikkfritt og ungene ikke har nyeste mote så må du da vitterlig følge opp på leksene deres ! Det er deres utdannelse og utvikling det er snakk om! 3
Gjest Marillia ii Skrevet 29. mai 2012 #10 Skrevet 29. mai 2012 Tror nok jeg har forstått trådstarters innlegg Enkelte ganger her på KG kan det virke som om "alle" foreldre er så utrolig perfekte! Så perfekte at vi for noen år siden lagde flere bekjennelsestråder for oss som egentlig ikke var så særlig mye bedre enn andre, og som der fikk lyrt ut av oss våre verste foreldretabber Lurer på om jeg kan klare å finne igjen den tråden, gitt! 2
Gjest Annaires Skrevet 29. mai 2012 #11 Skrevet 29. mai 2012 Det du skriver har jo ingen sammenheng. Ser egentlig ikke hva du vil med innlegget ditt jeg. Jeg kjører ny bil, har stort sett alltid strøkent hus, leker med snuppa og lager mat. Vi koser oss masse allikevel. At man har det ryddig hjemme er ikke ensbetydende med at man bare går rundt og rydder og ikke kan kose seg med familien sin. At vi har det overnevnte er heller ikke ensbetydende med at vi slipper unna trass, krangling og unger som ruller seg i sandkassen. Selv om man har bulkete bil, og har det rotete hjemme kan man da fint følge med på barnas aktiviteter, og sørge for at leksene blir gjort, og at de får i seg skikkelig mat. Det er vår plikt som foreldre. 4
Gjest Gjest Skrevet 29. mai 2012 #12 Skrevet 29. mai 2012 Det du skriver har jo ingen sammenheng. Ser egentlig ikke hva du vil med innlegget ditt jeg. Jeg kjører ny bil, har stort sett alltid strøkent hus, leker med snuppa og lager mat. Vi koser oss masse allikevel. At man har det ryddig hjemme er ikke ensbetydende med at man bare går rundt og rydder og ikke kan kose seg med familien sin. At vi har det overnevnte er heller ikke ensbetydende med at vi slipper unna trass, krangling og unger som ruller seg i sandkassen. Selv om man har bulkete bil, og har det rotete hjemme kan man da fint følge med på barnas aktiviteter, og sørge for at leksene blir gjort, og at de får i seg skikkelig mat. Det er vår plikt som foreldre. her har vi prakt eksemlaret på super mamma.en unge,rydder og koser seg hjemme har det strøkent. berrre lure,er du i jobb.går det ene barnet på mer en en aktivitet og er dere 2 foreldre. jeg har 3 barn alle går på ulike aktiviteter alle vekedagene. kommer hjem fra jobb kl 4. første aktivitet starter kl 5. noen varer til halv 7. ja så var det kose tiden da. d går sikkert ann å dulle om man bare har en unge,men har man fler blir det mye kjøring hit og dit,vasking av x antall klær,middagslaging,lekselesing..ja og så kosen da..fantastisk hva enkelte får gjort på 4 timer.
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2012 #13 Skrevet 29. mai 2012 her har vi prakt eksemlaret på super mamma.en unge,rydder og koser seg hjemme har det strøkent. berrre lure,er du i jobb.går det ene barnet på mer en en aktivitet og er dere 2 foreldre. jeg har 3 barn alle går på ulike aktiviteter alle vekedagene. kommer hjem fra jobb kl 4. første aktivitet starter kl 5. noen varer til halv 7. ja så var det kose tiden da. d går sikkert ann å dulle om man bare har en unge,men har man fler blir det mye kjøring hit og dit,vasking av x antall klær,middagslaging,lekselesing..ja og så kosen da..fantastisk hva enkelte får gjort på 4 timer. Kjenner meg igjen. Her har vi på det meste 5 unger av gangen. Bilen er ny, men full av sand, hundehår, skiftetøy fra skolen og parkeringsbilletter. Ganger er full av sko og sand, badet vokser over når 7 mennesker skal dusje og stelle seg og bruker samme skittentøyskurv. Lage middag og rydde opp etter 7 stykker! Kom og se hvordan det foregår. Miste har turn samtidig som midterste har avslutning og mannen er på jobbreise. Det betyr at jeg må være to steder på en gang siden jeg ikke har barnevakt på kort varsel. De to eldste har trening og kan ikke stille opp. Også skal det handles. Og så skal det støvsuges og vaskes, og hunden skal luftes. Leksehjelp, foreldremøter, dugnad, foreningsarbeide, studier og jobb. Puh! Hverdagen med ett barn kan overhodet ikke sammenlignes med det å ha flere unger som er eldre enn barnehagealderen.
Gjest ano Skrevet 29. mai 2012 #14 Skrevet 29. mai 2012 Jeg er utdannet pedagog - ja, sågar spesialpedagog, må vite. Men - når jeg kommer hjem fra jobb, er det føttene på bordet, og dataen i fanget. Vi er ikke perfekte foreldre, heldigvis. :-) Vi er akkurat passelig uperfekte, grensesettende, varme og menneskelig foreldre, som jeg vil tro dere også er. Mellom oss sagt: pedagogikk meg langt oppi venstre kneskål. Det kan bli så alt for pedagogisk.
Gjest Annaires Skrevet 29. mai 2012 #15 Skrevet 29. mai 2012 (endret) her har vi prakt eksemlaret på super mamma.en unge,rydder og koser seg hjemme har det strøkent. berrre lure,er du i jobb.går det ene barnet på mer en en aktivitet og er dere 2 foreldre. jeg har 3 barn alle går på ulike aktiviteter alle vekedagene. kommer hjem fra jobb kl 4. første aktivitet starter kl 5. noen varer til halv 7. ja så var det kose tiden da. d går sikkert ann å dulle om man bare har en unge,men har man fler blir det mye kjøring hit og dit,vasking av x antall klær,middagslaging,lekselesing..ja og så kosen da..fantastisk hva enkelte får gjort på 4 timer. Jeg har ikke et sted skrevet at jeg er et prakteksemplar av en mamma. Ja jeg jobber (i tillegg til å ha en veldig krevende sykdom). Har et barn, og et på vei. Frøkna er med på en aktivitet. Folk er forskjellige, og takler ting på forskjellige måter. Det er da ikke vits å rakke ned på andre bare fordi de gjør ting annerledes enn en selv. Å skylle på at man ikke rekker lekser og diverse pga man har flere barn. Ja, da tenker jeg at man har overvurdert egen evne. Man bør jo ikke få flere unger enn man klarer å følge opp. Endret 29. mai 2012 av Annaires
Gjest Jytte Skrevet 29. mai 2012 #16 Skrevet 29. mai 2012 her har vi prakt eksemlaret på super mamma.en unge,rydder og koser seg hjemme har det strøkent. berrre lure,er du i jobb.går det ene barnet på mer en en aktivitet og er dere 2 foreldre. jeg har 3 barn alle går på ulike aktiviteter alle vekedagene. kommer hjem fra jobb kl 4. første aktivitet starter kl 5. noen varer til halv 7. ja så var det kose tiden da. d går sikkert ann å dulle om man bare har en unge,men har man fler blir det mye kjøring hit og dit,vasking av x antall klær,middagslaging,lekselesing..ja og så kosen da..fantastisk hva enkelte får gjort på 4 timer. Men du har jo frivillig valgt ditt eget liv - har du ikke?
O'hara Skrevet 29. mai 2012 #17 Skrevet 29. mai 2012 her har vi prakt eksemlaret på super mamma.en unge,rydder og koser seg hjemme har det strøkent. berrre lure,er du i jobb.går det ene barnet på mer en en aktivitet og er dere 2 foreldre. jeg har 3 barn alle går på ulike aktiviteter alle vekedagene. kommer hjem fra jobb kl 4. første aktivitet starter kl 5. noen varer til halv 7. ja så var det kose tiden da. d går sikkert ann å dulle om man bare har en unge,men har man fler blir det mye kjøring hit og dit,vasking av x antall klær,middagslaging,lekselesing..ja og så kosen da..fantastisk hva enkelte får gjort på 4 timer. Hva i all verden... Hvilken fordømming er det du bedriver med???
SoftKitty Skrevet 29. mai 2012 #18 Skrevet 29. mai 2012 Å skylle på at man ikke rekker lekser og diverse pga man har flere barn. Ja, da tenner jeg at man har overvurdert egen evne. Man bør jo ikke få flere unger enn man klarer å følge opp. Helt enig. I tillegg så går det an å begrense antall fritidsaktiviteter...alle barna må ikke gå på 4 forskjellige ting. Ser heller ikke sammenhengen mellom å ha bulkete bil eller ikke råd til nye fotballsko og skrike/være upedagogisk mot barna eller ikke følge opp med leksene... (Det er mulig TS har dysleksi, isåfall beklager jeg, men jeg håper noen andre hjelper til med norskleksene...)
Gjest imli Skrevet 29. mai 2012 #19 Skrevet 29. mai 2012 Men det er jo eit poeng i at det er vanskelegare å t.d vera åleineforelder med fleire barn, enn å vera to foreldre på ein unge. Legg gjerne til kronisk sjukdom og ikkje høve til sertifikat og bil hjå åleineforelderen, så har du fort ein ganske slitsom kvardag...
Gjest Jytte Skrevet 29. mai 2012 #20 Skrevet 29. mai 2012 Men det er jo eit poeng i at det er vanskelegare å t.d vera åleineforelder med fleire barn, enn å vera to foreldre på ein unge. Legg gjerne til kronisk sjukdom og ikkje høve til sertifikat og bil hjå åleineforelderen, så har du fort ein ganske slitsom kvardag... Men så har de fleste aleneforeldre fri annenhver uke - det er jo mer og mer vanlig med delt omsorg for barna.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå