Gå til innhold

Hvordan er det å date en pinsevenn?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Siden jeg bare møter useriøse menn er det på tide å prøve noe nytt! Tenkte å prøve meg på å date en pinsevenn eller jehovas vitne, siden jeg er opptatt av god moral og verdier. Men er ikke spes religiøs selv, så er det noe håp? Har sjekket litt på kristendate.no, er det noen her som har erfaring med den siden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

jeg har datet hele TRE pinsevenner, og jeg er ikke religiøs. Kjør på.

Har du? Fortell mer :) Er de med på vanlige ting som kino, ut på pub, fotballkamp og ferier? Eller blir det mye being og ikke lov å drikke alkohol?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv mange venner som er pinsevenner, en av dem er faktisk min beste venn. Jeg er kristen, men ikke religiøs. Ja, jeg tror det finnes noe som er større enn oss selv, noe som vi ikke skal skal skjønne. Jeg er derfor avhengig av venner som kan snakke om andre ting enn religion og som ikke til stadighet skal "overbevise meg." Jeg går godt overens med pinsevenner. De er mer åpne og tolerante enn hva andre kristne er når det kommer til ting som sex før ekteskap, alkohol, seksuell legning osv.

Ikke engang da jeg var med på møter hos pinsevenner fikk jeg deres tro "tredd" nedover hodet på meg. Ja, de snakket om det i begynnelse. Spurte hvordan jeg stilte meg til religion, og respekterte og tok hensyn til at jeg ikke ville snakke religion. Derfor snakket de ikke om tro med meg, med mindre det var på mitt eget initiativ.

Eneste "negative" med de er at de er veldig dedikerte. De har ofte møter, kurs osv, men det er nok veldig individuelt. :)

De er seriøse mennesker, så kjør på! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle pinsevenner jeg kjenner er veldig normale folk.

De er på kino, spiser ute, drar på ferier etc. som alle andre. Det eneste er at de ikke drikker (vet ikke om det er pga Pinsemenigheten), og at de er veldig dedikerte og har rare gudstjenester /seminarer.

Jeg kunne aldri vært sammen med en i pinsemenigheten, for jeg har veldig sterke meninger om ting de er i mot (bla. abort).

Jehovas vitne vil jeg ikke en gang vurdere, det blir for sektlignende for meg.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest uAnonymBruker

Har du? Fortell mer :) Er de med på vanlige ting som kino, ut på pub, fotballkamp og ferier? Eller blir det mye being og ikke lov å drikke alkohol?

Det er en del møter og being, utover det så er det akkurat som å være sammen med hvem som helst andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siden jeg bare møter useriøse menn er det på tide å prøve noe nytt! Tenkte å prøve meg på å date en pinsevenn eller jehovas vitne, siden jeg er opptatt av god moral og verdier. Men er ikke spes religiøs selv, så er det noe håp? Har sjekket litt på kristendate.no, er det noen her som har erfaring med den siden?

Kristne verdier har mye bra.

Men Jehovas vitner og tilsvarende sekter blir for ekstremt.

Pinsevenner er sannsynligvis ikke så ekstreme vil jeg tro.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Alle pinsevenner jeg kjenner er veldig normale folk.

De er på kino, spiser ute, drar på ferier etc. som alle andre. Det eneste er at de ikke drikker (vet ikke om det er pga Pinsemenigheten), og at de er veldig dedikerte og har rare gudstjenester /seminarer.

Jeg kunne aldri vært sammen med en i pinsemenigheten, for jeg har veldig sterke meninger om ting de er i mot (bla. abort).

Jehovas vitne vil jeg ikke en gang vurdere, det blir for sektlignende for meg.

hva med en som var med i Jehovas vitner for mange år siden????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva med en som var med i Jehovas vitner for mange år siden????

Hvis slekta fortsatt er med i Jehovas vitner så er h*n nå utstøtt.

Rimelig psykt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis slekta fortsatt er med i Jehovas vitner så er h*n nå utstøtt.

Rimelig psykt.

men hva om slekta ikke er med i JV???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men hva om slekta ikke er med i JV???

Isåfall er jo da ikke det noe problem.

Men spørsmålet er jo om han (eller hun) har pendlet ifra det ene ekstreme ytterpunktet til det andre og f.eks blitt satanist?

Sånt vet man aldri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pinsevenner er som regel veldig normale og koslige folk :)

eneste du må tenke på er:

- som regel mye bibelsnakk/lesing (ikke sånn overalt eller veldig mye, men du kommer borti det sikkert..

- hører som regel på på kristen musikk

- ofte møter (iallefall en gang i uken)

- vennene er som regel pinsevenner også og det blir MYE omgang med de.

- ingen banning

- ingen alkohol

- ikke sex før ekteskap

- gifter seg oftest ganske unge og har mange venner som er gift/blir gift i hytt og gevær (om det er for overnevnte punkt vet jeg ikke)

om du ikke bryr deg om dette så sier jeg go 4 it!mange av våre venner er pinsevenner og de er de hyggligste menneskene jeg vet om! :)

alle er som oss, har egne hobbyer og utdannelser :) guttene vi kjenner er glade i biler, råning, fotografi, fisking, filmkvelder, spillkvelder, data/lan, kino...you name it!

altså: de er ganske normale folk :)

Endret av ^me^
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hm jeg både banner, drekker og har en skikkelig dirty humor så kanskje det ikke passer seg da? Wæææh hvor kan jeg møte konservative menn som passer for meg? USA kanskje? Eller Thailand?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg kjenner ingen pinsevenner (har inntrykk av at de er ganske slitsomme og belærende), men jeg har to venninner som er læstadianere og begge to er fine mennesker med gode verdier. Jeg går godt overens med dem. Foreldrene og familiene deres er også greie og normale folk. Men de tar avstand fra alkohol og deltar i møter og forsamlinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest uAnonymBruker

Jeg kjenner ikke en eneste yngre pinsevenn som ikke drikker, de jeg datet og var med på fritiden både drakk og pulte så så veldig konservative er de nå ikke alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hm jeg både banner, drekker og har en skikkelig dirty humor så kanskje det ikke passer seg da? Wæææh hvor kan jeg møte konservative menn som passer for meg? USA kanskje? Eller Thailand?

Vel, nei, da syns jeg ikke du skal søke etter en kristen gutt. Da de aller fleste kristne ikke banner og drikke alkohol, så da tror jeg det blir en dårlig match.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan kun svare for de pinsevennene jeg kjenner:

eneste du må tenke på er:

- som regel mye bibelsnakk/lesing

Har aldri hørt de snakke om bibelen. Men vi har hatt diskusjoner om verdier, da jeg mener en del ting de ikke gjør.

- hører som regel på på kristen musikk

Hører kun på kristen musikk på menighetsmøter og lignende. Svært skjeldent privat/i hjemmet.

- ofte møter (iallefall en gang i uken)

Dette er jeg enig i. Det hender også de drar på konferanser som varer i en uke/langhelg.

- vennene er som regel pinsevenner også og det blir MYE omgang med de.

De har både religiøse og ikke-religiøse venner. Tilbringer like mye tid med ateistene som de religiøse.

- ingen banning

Ja ("det gjorde SABLA vondt!" "Ikke POKKER om jeg gidder å gjøre dette!"

- ingen alkohol

Ja

- ikke sex før ekteskap

Ja

- gifter seg oftest ganske unge og har mange venner som er gift/blir gift i hytt og gevær

De jeg kjenner giftet seg unge. Med de har ikke venner som "gifter seg i hytt og gevær"

Pinsemenigheten er en menighet med et veldig fint budskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest blackbird

Jeg kjenner ikke en eneste yngre pinsevenn som ikke drikker, de jeg datet og var med på fritiden både drakk og pulte så så veldig konservative er de nå ikke alle sammen.

er ikke dette å si en ting men gjøre noe annet: dobbeltmoral!!

dobbeltmoral er ikke bra :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

er ikke dette å si en ting men gjøre noe annet: dobbeltmoral!!

dobbeltmoral er ikke bra :-/

Enig. Det blir jo dobbeltmoralsk, og dobbeltmoral er noe av det verste jeg vet om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest uAnonymBruker

dobbelmoralske pinsevenner er også mennesker sier jesus. Det står i bibelen faktisk, jeg er nesten sikker :jepp:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...